فیس بوک به عنوان یک پلت فرم رسانه اجتماعی مسئول، قوانین و دستورالعمل های متعددی را درون خود جای داده است. این قوانین برای هر نوع حسابی از حساب‌های شخصی گرفته تا تجاری نیز اعمال می‌شود. با وجود وضع کردن چنین قوانینی، باز هم مواقعی وجود دارد که فیس بوک حساب شما را از انجام اقدامات خاص محدود می کند.  شما باید بدانید که فیس بوک به طور فعال محتوای شما را در پلتفرم نظارت می کند.

وقتی در فیس بوک هرزنامه ای (spam) را ارسال می کنید، باعث نقض قوانین شده و یا همانند یک ربات شناخته می شوید. همین یک دلیل کافی است تا این شرکت - یعنی فیس بوک - حساب شما را محدود کند. در این مطلب سلام دنیا، ما به موضوعاتی نظیر محدود شدن اکانت فیس بوک چیست؛ دلایل محدودیت حساب فیس بوک؛ نحوه لغو محدودیت در فیس بوک؛ مدت زمان محدود ماندن اکانت فیس بوک و رفع مشکل حساب محدود شده فیسبوک پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

انواع محدودیت های حساب فیس بوک

فیس بوک داری دو نوع از محدودیت می باشد. این شرکت می تواند حساب شما را به طور موقت و یا برای همیشه از دسترس خارج کند. در طول چنین نوع محدودیت هایی، شما نمی‌توانید اقدامات خاصی از جمله ارسال نظرات، اشتراک گذاری ویدیو و لایک کردن پست ها را انجام دهید.


حتما بخوانید: بازیابی رمز فیسبوک بدون ایمیل و شماره تلفن


به طور کلی، حساب شما تنها به حالت فقط خواندنی تبدیل می شود. قبل از اینکه در مورد مراحل بازگرداندن حساب با شما صحبت کنیم، عواملی را که منجر به چنین وضعیتی می شوند را در ادامه مطلب مطالعه کنید.

انواع محدودیت های حساب فیس بوک

علت محدود شدن حساب فیس بوک

1. محدود شدن حساب فیس بوک از طریق ارسال تعداد زیادی درخواست دوستی به افراد ناشناس

وقتی که یک حساب کاربری جدید را در فیس بوک می سازید، لیست دوستان خود را به سرعت پر کنید. اگر ده ها درخواست دوستی را ارسال کنید (مخصوصاً برای افراد ناشناس)، فیس بوک تا حدودی می تواند آن را به عنوان فعالیت غیرعادی تشخیص داده و حساب شما را محدود کند.

2. محدود شدن حساب فیس بوک از طریق ارسال هرزنامه در پروفایل یک شخص

شما باید از ارسال نظرات بی پایان در پروفایل هر کسی خودداری کنید. اگر پست های زیادی را لایک کنید و یا چندین کامنت را همزمان بویسید، فیس بوک می تواند حساب شما را به دلیل سوء استفاده از پلتفرم پرچم گذاری کند.

دلایل محدود شدن حساب فیس بوک

3. محدود شدن حساب فیس بوک از طریق متصل کردن حساب فیس بوک به سرویس های شخص ثالث

چندین سرویس شخص ثالث هستند که به شما این اجازه را می دهند که حساب فیس بوک خود را خودکار کنید. قبل از اتصال حساب فیس بوک خود با برنامه های ناشناس باید مراقب باشید. فیس بوک می تواند حساب شما را به عنوان یک ربات فعال شناسایی کرده و آن را از انجام اقدامات بر روی پلت فرم محدود کند.


حتما بخوانید: حذف اکانت فیسبوک به دو شکل موقت و دائمی


4. محدود شدن حساب فیس بوک از طریق ارسال محتوای تنفر آمیز یا نامناسب

فیس بوک با ارائه دستورالعمل هایی سختگیرانه فضایی را برای یک مکالمه سالم در این پلت فرم فراهم می سازد. اگر مطالب تنفر آمیز، نامناسب یا مشکوک را در پلتفرم خود پست کنید، دیگران می توانند پست شما را به شرکت فیس بوک گزارش دهند. اگر ناظران فیس بوک متوجه شوند که محتوای شما شرایط و ضوابط شرکت را نقض کرده است، شما را به طور موقت محدود می کنند. به یاد داشته باشید که اگر همچنان به ارسال محتوای جعلی در پلتفرم ادامه دهید (پس از رفع محدودیت)، فیس بوک می تواند به طور دائم حساب شما را مسدود کند.

5. محدود شدن حساب فیس بوک از طریق استفاده از نام جعلی یا جعل هویت شخص دیگر

از جعل هویت در فیسبوک خودداری کنید. این کار حساب شما را مسدود می کند و شما را در مشکلات و مسیرهای سخت قانونی قرار می دهد. این روش، یکی از راه های بدنام برای کلاهبرداری از افراد در پلتفرم می باشد. بسیاری از افراد از جعل برای بدنام کردن شخصی در رسانه های اجتماعی استنفاده می کنند. وقتی با کسی سر جنگ دارید و به نوعی از او کینه به دل می گیرید، به جای ساخت پروفایل های جعلی و ارسال محتواهای نامناسب، سعی کنید مشکلات خود را با شخص برطرف کنید.

دلایل محدود شدن حساب فیس بوک

7. محدود شدن حساب فیس بوک از طریق زیر پا گذاشتن سیاست های تجاری فیس بوک

درست است که پلتفرم تجارت الکترونیک فیس بوک - بازار یا همان مارکت‌ پلیس - در بین کاربران بسیار محبوب شده است، اما خب باز هم با این حال، شما نمی‌توانید محصولات و خدمات خاصی را بر روی این پلتفرم بفروشید. اگر فیس بوک شما را در حال فروش اقلام غیرقانونی، سرویس های اشتراکی، دارو، الکل، اسباب بازی های جنسی، محصولات دیجیتال و سایر موارد ممنوعه در مارکت‌ پلیس دستگیر کند، این شرکت حساب شما را برای همیشه مسدود می کند.

مدت زمان محدودیت حساب فیس بوک

فیس بوک مستقیماً حساب یک شخص را محدود نمی کند و اول به شخص اخطار لازم را می دهد. در ادامه معنی هر یک از محدودیت و اخطار ها آورده شده است.

  • یک اخطار: این یک هشدار از طرف فیس بوک برای جلوگیری از سوء استفاده از این پلت فرم می باشد.
  • دو تا شش اخطار: شما را از ارسال پست در گروه برای مدتی محدود می کند.
  • هفت اخطار: حساب شما را برای 24 ساعت محدود می کند. شما نمی توانید نظرات خود را به اشتراک بگذارید، تصاویر خود را پست کنید و یا مطالب دیگران را لایک کنید.
  • هشت اخطار: به مدت 72 ساعت نمی توانید محتوای جدیدی را بگذارید.
  • نه اخطار: شما یک محدودیت 7 روزه برای ایجاد محتوای جدید دریافت می کنید.
  • ده یا بیشتر از ده اخطار: به مدت 30 روز نمی‌توانید محتوای جدیدی را بگذارید.

حتما بخوانید: آموزش ساخت ایموجی (مموجی) چهره در فیسبوک با عکس خود


رفع مشکل حساب محدود شده فیسبوک

اگر احساس می‌کنید که حساب شما به اشتباه محدود شده است، از مراحل زیر برای رفع اکانت محدود شده فیسبوک خود استفاده کنید.

  • مرحله 1: فیس بوک را باز کرده و به حساب کاربری خود بروید.
  • مرحله 2: گزینه Help & support را باز کرده و سپس گزینه Report a problem را انتخاب کنید.

روش های رفع محدودیت فیس بوک

  • مرحله 3: نوع مشکل خود را انتخاب کنید، یک اسکرین شات پیوست کنید و مشکل را یادداشت کنید. به یاد داشته باشید که یک یا دو روز طول می کشد تا فیس بوک بررسی های لازم را بکند و محدودیت ها را از حساب شما حذف کند.

روش های رفع محدودیت فیس بوک

سخن آخر

بسیاری از کاربران برای کسب و کار خود و گسترش دامنه دسترسی خود به فیس بوک متکی هستند. محدود کردن حساب کاربری فیس بوک می تواند ضربه مهمی را به استراتژی اجتماعی شما وارد کند. فراموش نکنید که فیس بوک می تواند حساب های کاربری خود را در هنگام ناآرامی های مدنی محدود کند. می پرسید چرا؟ خب برای این که از نشر اطلاعات نادرست جلوگیری کند. فیس بوک داری دو نوع از محدودیت می باشد. همیشه طبق قوانین فیس بوک پیش روید.