انشا در مورد زندگی زیباست

منبع: دانش‌چی

4

1402/5/21

08:40


انشا دانش آموزی درباره زندگی زیباست

انشا در مورد زندگی زیباست

انشا با موضوع زندگی زیباست به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا در مورد زندگی زیباست

زندگی مانند رودی خروشان است که چه بخواهیم و چه نخواهیم در حال گذر است. گذر روزگار ممکن است باب میل ما یا در تضاد با خواسته‌های ما باشد. ممکن است تلاش‌های ما در زندگی سرانجام باعث شکست یا در انتها باعث موفقیت ما شود و زندگی زیبا و با رفاهی را برای ما رقم بزند.

اگر بخواهیم از زیبایی‌های زندگی سخن بگوییم جوهر دواتی برای ما باقی نخواهد ماند، ولی با این حال، صحبت کردن از زیبایی‌های زندگی باعث می‌شود قدر زندگی را بیشتر بدانیم و همیشه نیمه پر لیوان را نگاه کنیم. برای مثال شگفتی‌های طبیعت، سرشار از زیبایی‌های خلقت است. در گوشه و کنارهای این دنیای کوچک، سر سبزی‌ها و چمنزارهایی نهفته در قلب جهان وجود دارد که زیبایی‌‌هایش چشم‌های ما را نوازش می‌کند. قدم گذاشتن در طبیعت باعث آرامش روح و روان شده و روح ما را جلا می‌بخشد. آلات موسیقی موجود در طبیعت ‌گوش‌ها را می‌نوازد و باعث می‌شود که ضربان قلب بشر نامنظم و پر از هیجان شود؛ مثلاً صدای برخورد باد به چمن‌ها و برگ‌ها و ایجاد صدایی مانند سوت زدن صدای برخورد قطرات آبشار به سنگ و ایجاد صدایی همچون طبل زدن، صدای آواز هدهد که با موسیقی متن و ریتم‌های معین و دلنواز روح ما را لطافت می‌بخشد.

از دیگر زیبایی‌های زندگی می‌توان به دو نعمت بزرگ و تکرار ناشدنی پدر و مادر اشاره نمود. پدر پشتوانه‌ای چون کوهی استوار است که در سختی و مشکلات زندگی حمایتش را از ما دریغ نمی‌کند. مادر همچون مرواریدی کمیاب در اعماق دریا می‌باشد، که در مواقع ناراحتی و دشواری باعث آرامش خاطر ما شده و محبت او ورد زبان‌هاست. صدای لالایی مادر التیام بخش روح آدمی است. مادر همچون پناهگاهی است که ما را از خطرات حفظ می‌کند.

زندگی با وجود والدین معنا پیدا می‌کند، آنها ما را مانند دانه‌ای که با گذر زمان و رسیدگی تبدیل به غنچه شده و در نهایت به گلی زیبا تمایز می‌یابد بزرگ می‌کنند. زیبایی‌های هستی در صفحات دفتر زمانه غیر قابل گنجایش است هر چقدر از زیبایی‌های آن بگوییم باز هم کم گفتیم.

دنیا همه هیچ و اهل دنیا همه هیچ

ای هیچ برای هیچ بر هیچ مپیچ

دانی که پس از عمر چه ماند باقی

مهر است و محبت است و باقی همه هیچ

انشا درباره راز زندگی

انشا اختصاصی _ نویسنده: فاطمه شهری

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو