بررسی رنگ صنعتی | انواع و ویژگی‌های آن

بررسی رنگ صنعتی | انواع و ویژگی‌های آن


2

1402/5/21

09:56


بررسی رنگ صنعتی | انواع و ویژگی‌های آن

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

آشنایی با رنگ صنعتی

یکی از صنایع پرکاربرد و فعال در ایران تولید رنگ است و خرید اینترنتی رنگ صنعتی نیز در این بازده بیشتر شده است.  به‌طور کلی، این تولیدات به‌صورت رنگ صنعتی و رنگ ساختمانی تقسیم می‌شوند. این محصول نوعی پوشش است که براساس استانداردهای موجود طراحی و تولید می‌شود تا مقاومت در برابر خوردگی و خواص شیمیایی مورد نیاز را داشته باشد.

رنگ صنعتی از مواد پلیمری ساخته می‌شود و به ‌همین دلیل، یک پوشش سخت و غیرقابل نفوذ برای سطوح ایجاد می‌کند. این ویژگی‌ها باعث می‌شود این نوع رنگ در محیط‌های صنعتی و در عملیات پوشش‌دهی محصولات و رنگ‌آمیزی محیط‌های ساختمانی به‌طور گسترده استفاده شوند.

تنوع در خرید رنگ‌ صنعتی بستگی به کاربردها و اهداف مختلفی دارد. به‌عنوان مثال، در لایه‌های زیرین پوشش اصلی یا آستری، تنوع رنگ‌ها بیشتر است.

 

انواع رنگ‌های صنعتی

برای دسته‌بندی رنگ صنعتی، می‌توان به‌عوامل مختلفی توجه کرد. این شرایط می‌تواند براساس نوع رزین و حلال یا لایه مصرفی رنگ تعیین شود.

رزین‌های مختلف مانند پلی‌استر، پلی‌اورتان، اپوکسی و سیلیکون، ممکن است در ترکیب رنگ صنعتی به‌کار روند. همچنین، دسته‌بندی رنگ‌های صنعتی می‌تواند براساس نوع حلال مورد استفاده در فرایند رنگ‌آمیزی صورت گیرد.

می‌توان با خرید اینترنتی حلال و پرایمر برای رقیق کردن انواع رنگ‌ها مانند رنگ پلاستیک، روغن و چوب استفاده کرد.

3

  • رنگ‌های اپوکسی: به دسته‌ای از رنگ‌ها اطلاق می‌شود که دارای مقاومت بالا در برابر عوامل خارجی و شیمیایی هستند. این نوع رنگ‌ها علاوه‌بر استفاده در برخی از بخش‌های پزشکی مانند کفپوش بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها، در بخش‌های دیگری نیز به‌شکل گسترده استفاده می‌شوند. مثلاً در کارخانه‌ها و پارکینگ‌ها.
  • رنگ ترافیکی: یکی از دسته‌ رنگ‌هایی است که مقاومت بالا در برابر سایش و اشعه‌های خورشید را دارند. این رنگ‌ها برای خط‌کشی خیابان‌ها، تابلوهای راهنما و علائم ترافیکی در بزرگ‌راه‌ها و پارکینگ‌ها به‌عنوان بهترین گزینه مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • رنگ پلی‌اورتان: دارای ویژگی‌هایی مانند خشک شدن سریع، چسبندگی بالا، مقاومت در برابر عوامل شیمیایی، فشار و رطوبت است. این نوع رنگ‌ها در صنایع مختلف مانند کشاورزی، نفت، هوافضا و خودروسازی به‌کار گرفته می‌شوند.
  • رنگ نسوز و مقاوم به حرارت: به دسته‌ای از رنگ‌ها اشاره دارد که مقاومت بالا در برابر حرارت را دارند. در خرید اینترنتی رنگ صنعتی باید توجه کرد که این رنگ‌ها در کوره‌های صنعتی، شومینه‌ها و لوازم آشپزخانه مانند اجاق گاز و کتری کاربرد دارند.
  • رنگ‌های کوره‌ای: در کوره‌های با دمای متفاوت، به‌صورت سفت و محکم تثبیت می‌شوند و ویژگی‌هایی همچون سختی و چسبندگی بسیار بالا به سطح، توانایی حفظ براقی و ثبات رنگ به‌شکل ایده‌آل، مقاومت مناسب در برابر رطوبت و تحمل در مقابل شوینده‌ها را دارند.

4

ابزار آلات رنگ صنعتی

ابزارها بخش حیاتی از فرآیند رنگ‌آمیزی صنعتی هستند. این تجهیزات تخصصی، به کارگران و تکنسین‌های حرفه‌ای در انجام وظایف رنگ‌آمیزی و پوشش‌دهی در صنعت‌های گوناگون کمک می‌کنند. برای تهیه این ابزارآلات مانند خرید اینترنتی چسب از آنلاین‌شاپ‌ها کمک بگیرید. انتخاب صحیح و استفاده بهینه از این ابزارها، تأثیر زیادی بر کیفیت و دقت نهایی کار دارد.

غلطک: در چند سال اخیر، غلطک‌ها به‌طور گسترده جایگزین قلم‌موها در صنعت نقاشی ساختمانی شده‌اند. استفاده از غلطک‌ها باعث افزایش سرعت کار و کاهش مصرف انرژی می‌شود و به‌همین دلیل، گزینه‌ی مناسبی برای تمامی نقاشان ساختمانی محسوب می‌شود. برای خرید اینترنتی غلطک می‌توانید از فروشگاه‌ آنلاین  مینیاتور اقدام نمایید.

یکی از مزیت‌های استفاده از غلطک‌ها در نقاشی ساختمانی، سرعت بالای اجرا است. با استفاده از غلطک، نقاشان می‌توانند به‌راحتی و باسرعت بیشتری روی سطوح بزرگ و گسترده کار کنند. حرکت غلطک روی سطح، به نقاش امکان می‌دهد تا در یک ضربه بیشترین مساحت را رنگ آمیزی کند.

  • قلم‌مو: این ابزار با قابلیت جذب و حمل رنگ‌های مختلف، می‌تواند بر روی سطوح صنعتی با دقت و کیفیت بالا از آن‌ها استفاده شود. استفاده از قلم‌مو یا برس به‌عنوان یکی از روش‌های رایج بین پیمانکاران شناخته می‌شود. این روش سنتی و قدیمی بازدهی پایینی دارد و باعث کند پیش رفتن کار می‌شود.

 برتری آن به استفاده از سیستم پاششی این است که از این روش در قسمت‌هایی که قادر به اسپری مستقیم نیستیم کاربرد دارد. از قلم‌مو می‌توان قبل از استفاده از روش اسپری، برای پوشش دادن بهتر به نقاط جوش و لبه‌ها استفاده کرد. برخلاف قلم‌مو، استفاده از غلتک‌ها برای رنگ‌های روغنی و سطوح صاف یا حفاظت شده مناسب‌تر هستند.

  • مخزن رنگی: قسمتی از تجهیزات رنگ‌آمیزی است که برای حمل و نگهداری رنگ صنعتی استفاده می‌شود. این مخزن‌ها برای انتقال رنگ به قلم‌مو یا ابزار دیگر رنگ‌آمیزی مفید هستند. آن‌ها شامل یک محفظه بزرگ و یک سیستم مکانیکی برای تغذیه رنگ به قلم‌مو کاربرد دارند.

در مخزن اصلی، رنگ صنعتی در آن نگهداری می‌شود، از جنس مقاومی مانند فلز یا پلاستیک ساخته شده تا رنگ را به‌خوبی نگهداری کرده و از اکسیداسیون یا تبخیر آن جلوگیری کند.

تهیه رنگ صنعتی

خرید اینترنتی رنگ و مواد رنگ‌دهی از طریق فروشگاه‌های آنلاین، به مشتریان امکان می‌دهد تا به‌راحتی و با انتخاب گسترده‌ای از محصولات، نیازهای رنگ‌آمیزی صنعتی خود را برآورده کنند. می‌توانید از تنوع رنگ‌ها، انواع فرمولاسیون‌ها و مارک‌های مختلف بهره‌برده و به‌صورت آنلاین اقدام به خرید اینترنتی رنگ صنعتی مورد نیاز خود کنید.

 

5

مزایای رنگ‌های صنعتی

 رنگ‌های صنعتی مزایای زیادی را به تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهد. این رنگ‌ها به‌واسطه ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود، امکاناتی ازجمله مقاومت در برابر شرایط سخت، تنوع رنگی، زمان خشک‌شدن کوتاه، دوام و پایداری، انعطاف‌پذیری در استفاده، سهولت کنترل و ایجاد ظاهر زیبا و جذاب را فراهم می‌کنند.

برای خرید اینترنتی رنگ صنعتی  باید توجه داشت که آن‌ها می‌توانند در برابر تغییرات مواردی مانند شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت کنند. آن‌ها به‌صورت موثری از آسیب‌های ناشی از رطوبت، باران اسیدی، خوردگی و سایر عوامل دیگر محافظت می‌کنند.

همچنین، رنگ‌های صنعتی مقاوم در برابر اشعه UV زیان‌بار نیز می‌توانند بسیار کاربردی باشند. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که تجهیزات و محصولات صنعتی در برابر عوامل محیطی سخت و تغییرات جوی، محافظت شده و عمر طولانی‌تری داشته باشند.

تفاوت رنگ صنعتی و رنگ کارخانه‌ای

کاربرد نهایی هر کدام متفاوت است. رنگ‌های صنعتی برای رنگ‌آمیزی و پوشش دادن محصولات در محیط‌های صنعتی استفاده می‌شوند، درحالی‌که رنگ‌های ساختمانی برای پوشش دادن سطوح دیوارها و سقف‌ها در محیط‌های مسکونی به‌کار می‌روند.

هدف اصلی هر نوع رنگ نیز متفاوت است. رنگ‌های صنعتی به‌منظور حفاظت از سطوح در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت، شرایط جوی سخت و آتش‌سوزی استفاده می‌شوند. درمقابل، رنگ‌های ساختمانی هدف اصلی‌شان زیبایی‌بخشی به ساختمان و ایجاد محیط زندگی دلپذیر است.

 تنوع محصولات نیز در این  نوع رنگ‌ها متفاوت است. رنگ‌های ساختمانی دارای طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها هستند و می‌توانند به‌عنوان پوشش رویه، پرایمر استفاده شوند. ازسوی‌دیگر، رنگ‌های صنعتی محدودیت‌های بیشتری در نوع رزین پایه دارند.

جمع‌بندی

 رنگ‌های صنعتی که در بسیاری از صنایع مختلف کاربرد دارند، می‌توانند به‌راحتی از طریق فروشگاه آنلاین تهیه شوند. فروشگاه اینترنتی مینیاتور به مناطق 22 گانه تهران برای سفارشات بالای 500 هزار تومان ارسال رایگان دارد و همچنین ارسال برای شهرستان‌ها نیز انجام می‌شود.

خرید اینترنتی رنگ‌ صنعتی دارای مزایایی است که می‌تواند برای خریداران مفید و موثر باشد. به‌طور کلی، آن‌ها به‌عنوان یک دسته بسیار محبوب از رنگ‌ها، در حوزه‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو