ادامه عجیب کاهش قیمت دلار تا امروز 22 مرداد | کاهش قیمت دلار امروز رکورد شکنی کرد!!

2

1402/5/22

07:16


ادامه عجیب کاهش قیمت دلار تا امروز 22 مرداد | کاهش قیمت دلار امروز رکورد شکنی کرد!!

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت دلار طی چند ماه گذشته با نوسان همراه است. قیمت دلار در اقتصاد کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. قیمت دلار در صرافی ملی متفاوت است. قیمت دلار پس از ارز دولتی افزایشی شد. قیمت دلار امروز را در ادامه می خوانیم.

قیمت دلار امروز

دیروز موجی از اخبار مساعد سیاسی قیمت دلار را در کانال ۴۸ هزار تومانی قرار داد. اخبار مربوط به آزادی زندانیان دو تابعیتی و آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی بار دیگر بر صدر رویدادهای سیاسی قرار گرفته است. اما به نظر می‌رسد این بار مسئولان ایرانی نسبت به دریافت این منابع مطمئن‌تر هستند. به گونه‌ای که رئیس کل بانک مرکزی این موفقیت را به تیم دیپلماسی ارزی تبریک گفت و افزود: «بدون تردید آنچه به دست آمده فراتر از تحلیل‌های موجود است و البته که این فرآیند، ادامه خواهد داشت.»

گفتنی است مقرر شده این منابع صرف خرید دارو و مواد غذایی شود؛ بر این اساس، کارشناسان اقتصادی معتقدند آزادسازی این منابع فقط اثر روانی بر بازار ارز دارد و به شکل فیزیکی، دلاری روانه بازارها نمی‌شود.

هر چند پیش از این برخی از فعالان اقتصادی می‌گفتند دولت، قبل از اینکه دلارهای بلوکه شده آزاد شود، دستور چاپ پول را به بانک مرکزی داده و بخشی از این منابع قرض دولت به نهاد پولی کشور است.

به نظر می‌رسد با وجود اینکه قیمت‌ها در بازارهای مالی با کاهش شدید همراه شده و توجه معامله‌گران نیز به روند مذاکرات و رویدادهاست، اما این دست از اخبار، همانند چسب زخم در برابر زخم‌های عمیق اقتصاد کشور عمل می‌کند.

روز گذشته در سایت بازار متشکل ارزی، اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۳۵۶ تومان عرضه شد و ۱۷ تومان کاهش قیمت داشت. دلار حواله نیز با کاهش چهار تومانی با قیمت ۳۷ هزار و ۵۸۱ تومان عرضه شد.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز گذشته اسکناس یورو در بازار آزاد هزار و ۵۵۰ تومان کاهش داشت و در کریدور ۵۰ هزار تومانی یک پله عقب‌نشینی کرد. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی با کاهش ۹۳ تومانی به قیمت ۴۵ هزار و ۲۹۰ تومان رسید. یوروی حواله نیز با همین مقدار کاهش با رقم ۴۱ هزار و ۱۷۳تومان عرضه شد.

درهم امارات در آخرین معامله روز گذشته ۷۰ تومان کاهش داشت و با قیمت ۱۳ هزار و ۴۵۰ تومان معامله شد. در سایت بازار متشکل ارزی قیمت حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۳۳ تومان مبادله شد و کاهش چهار تومانی داشت. اسکناس درهم نیز با همین مقدار کاهش با رقم ۱۱ هزار و ۲۵۶ تومان عرضه شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو