قانون واردات خودرو جانبازان توسط هیئت دولت ابلاغ شد [+سند]

قانون واردات خودرو جانبازان توسط هیئت دولت ابلاغ شد [+سند]


منبع: تکراتو

4

1402/5/22

11:32


هیئت دولت قانون واردات خودرو جانبازان را ابلاغ کرد. البته این قانون شامل مواری بسیاری می‌شود که در ادامه به آن می‌پردازیم.

قانون واردات خودرو جانبازان توسط هیئت دولت ابلاغ شد [+سند]

هیئت دولت قانون واردات خودرو جانبازان را ابلاغ کرد. البته این قانون شامل مواری بسیاری می‌شود که در ادامه به آن می‌پردازیم.

قانون واردات خودرو جانبازان توسط هیئت دولت ابلاغ شد. بالاخره پس‌ از انتشار اخبار مختلف در ارتباط با واردات خودرو توسط جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های آنها، حالا این موضوع توسط هیئت دولت بررسی و در مورد آن تصمیم‌گیری شده است. براساس این خبر، تمامی جانبازان 50 درصد به بالا می‌توانند از شرایط واردات خودرو بسته به نوع جانبازی خود استفاده کنند.

البته در این قانون اشاره شده است که پس‌از وارد کردن خودرو به ایران، واردکننده تا 5 سال نمی‌تواند خودرو خود را به فروش برساند. برای جزئیات کامل تا پایان با ما باشید.

بیشتر بخوانید: آیین نامه واردات خودرو جانبازان و ایثارگران تصویب شد؛ وام ارزی مخصوص واردات خودرو به جانبازان داده می‌شود!

هیئت دولت، قانون واردات خودرو جانبازان را ابلاغ کرد

معاون اول رئیس‌جمهور مصوبه هیأت دولت در خصوص واردات خودرو ویژه جانبازان، ایثارگران و خانوادهای آنها را اعلام کرد. در اختیار قرار دادن تسهیلات ویژه به جانبازان از فعالیت‌های هر دولتی که به روی کارآمده بوده است.

این‌بار در خصوص واردات خودرو، هیأت دولت در جلسه مورخ ۱۴۰۲/۰۵/۰۸ «آیین نامه اجرایی بند (و) تبصره (۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور» تصویب کرد که جانبازان با توجه به میزان جانبازی خود قرار به وارد کردن خودرو با تسهیلات ویژه‌ای به کشور هستند.

هیئت دولت، قانون واردات خودرو جانبازان را ابلاغ کرد

بر اساس این مصوبه، ارزش خودروهای وارداتی برای جانبازان ۷۰ درصد (دو پا یا دو دست قطع از مچ یا قطع نخاع) تا سقف ۳۵ هزار یورو، سایر جانبازان ۷۰ درصد که شرایط جانبازی متفاوتی دارند تا سقف ۳۰ هزار یورو و برای جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد تا سقف ۲۵ هزار یورو تعیین شده است.

همچنین مشمولینی که ظرف ۱۰ سال گذشته از هیچ‌گونه تسهیلات اعم از واردات و خرید خودرو استفاده نکرده‌اند، در اولویت قرار دارند. بر اساس این مصوبه، بانک مرکزی موظف است برای هریک از این افراد ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بانک‌های عامل پرداخت کند؛ حدوداً برای واردات ۱۰هزار خودرو توسط جانبازان تسهیلات قرض‌الحسنه در نظر گرفته شده است.

بر اساس ماده ۱۸، مشمولین این مصوبه از پرداخت سود بازرگانی متعلق به واردات خودرو و تجهیزات مورد نیاز متناسب‌سازی برای ایثارگران (تجهیزاتی که با توجه به نوع جانبازی برای رفاه بیشتر جانباز نصب می‌شود) و نیز از پرداخت عوارض مندرج در تصویب‌نامه شماره ۵۴۵۲۲ت/۶۲۹۲۴ معاف می‌باشند.

همچنین بر اساس آیین‌نامه مذکور، واردکنندگان خودرو به‌مدت ۵ سال حق هیچ‌گونه فروش خودرو را ندارند و مراجع ذی‌ربط از جمله دفاتر ثبت اسناد رسمی و فراجا مکلفند اقدامات قانونی لازم جهت جلوگیری از این موضوع از جمله عدم تعویض پلاک و توقیف خودرو را انجام دهند و مسئولیت تخطی از قانون بر عهده فروشنده است.

در ادامه تصاویر اصلی این اسناد را می‌توانید ببینید:

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ابلاغ قانون واردات خودرو جانبازان توسط هیئت دولت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: گجت نیوز

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو