معرفی ۱۰ ارز دیجیتال برتر بازار ازنظر رشد قیمت در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳

معرفی ۱۰ ارز دیجیتال برتر بازار ازنظر رشد قیمت در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳


2

1402/5/22

12:52


در ۱۴ ژوئن ۲۰۲۳، شاهد سقوط ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال به پایین‌ترین سطح خود از سه ماه پیش از آن بودیم. طبق گزارش کوین گکو، ارزش کل بازار ارز دیجیتال از ۱.۱ تریلیون دلار به ۱.۰۶ تریلیون دلار رسید. مدتی بعد، پس از رکود، بازار بهبود یافت و تا بیش از ۱.۲ تریلیون دلار رشد کرد؛ یعنی فقط ۱۰۰ میلیارد دلار از بالاترین سطح سه‌ماهه خود یعنی ۱.۳۳ تریلیون دلار کمتر بود. بیت کوین هم به بالاترین قیمت خود در سال رسید و چیزی نمانده بود اتریوم نیز به مرز ۲۰۰۰ دلار برسد.

جالب اینجاست در همین بازه زمانی، یعنی از آوریل تا ژوئن ۲۰۲۳، قیمت چندین آلت کوین با رشد قابل‌توجهی همراه شد. در این مطلب که برگردان فارسی از مقاله‌ای در وب‌سایت کوین گکو است، ۱۰ مورد از آلت‌کوین‌هایی را که از بین ۳۰۰ ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار بهترین عملکرد را در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ داشتند، معرفی می کنیم.

این فهرست فقط برای اهداف آموزشی و تحلیل و بررسی دلایل رشد ارزهای موردنظر است و به‌هیچ‌عنوان توصیه مالی یا سرمایه‌گذاری نیست. مانند همیشه، برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا ترید آن‌ها، خودتان تحقیقات کامل انجام دهید و بعد تصمیم بگیرید.

۱. پندل؛ ۱۲۵ درصد

پندل فایننس

پروژه پندل فایننس (Pendle Finance) به کاربران امکان می‌دهد دارایی‌های کریپتویی را با تخفیف خریداری کنند و توکن‌های خریداری‌شده را وقتی تخفیف ارائه‌شده منقضی شد، بازخرید کنند. این تخفیف از محل سودهای تحقق نیافته که در طول دوره سررسید منقضی شده است ارائه می‌شود. پندل، سود به‌دست‌آمده را هم به توکن تبدیل می‌کند و به این ترتیب، دو نوع توکن خواهید داشت: توکن اصلی (PT) و توکن بازده (YT). توکن اصلی همان توکن‌هایی است که خریده‌اید و توکن بازده، سود پیش‌بینی‌شده در آینده است. پندل با توکنی‌کردن سودی که هنوز دست‌تان نرسیده است، به شما کمک می‌کند سود و توکن‌های خودتان را جدا از هم مدیریت کنید. حتی می‌توانید هر دو دارایی را معامله کنید.

توکن پندل فایننس PENDLE است که در طول سه‌ماهه دوم سال با افزایش ارزش ثابت همراه بوده است. قیمت PENDLE در یکم آوریل کمتر از ۰.۳۸ دلار بود و در ۳۰ ژوئن به بالاتر از ۰.۷۷ دلار رسید. بنابراین، رشد قیمت آن در سه ماه، بیش از ۱۲۰ درصد بوده است. طبق داده‌های کوین گکو، بالاترین قیمت سه‌ماهه این توکن از اوت ۲۰۲۱ تاکنون ۰.۹۶ دلار بوده است.

ارزش کل بازار پندل نیز در سه‌ماهه دوم سال بیش از ۲۰۰درصد رشد داشت و از ۳۵میلیون دلار در یکم آوریل به بیش از ۷۷میلیون دلار در ۳۰ ژوئن رسید.

یکی از دلایل رشد ارزش پندل در این مدت، گسترش برنامه بازدهی آن و بهبود بازده سالانه است. درصد بازده سالانه (APY) در این پلتفرم تا ۳۵درصد رشد داشته است و اپلیکیشن‌های مستقل نیز بازده آتی توکنی‌شده پندل را پذیرفته‌اند.

در ۲۸ ژوئن، دولومیت (Dolomite) اعلام کرد که توکن اصلی پندل (PT) را برای معاملات مشتقه روی پلتفرم خود می‌پذیرد. دولومیت ادعا می‌کند که کاربران پندل می‌توانند با توکن‌های اصلی خود در صفحه وام دولومیت وام بگیرند و همزمان سود آن را دریافت کنند.

۲. بیت کوین کش؛ ۱۰۴ درصد

بیت کوین کش

بیت کوین کش (BCH) از زمانی‌که در اوت ۲۰۱۷ از شبکه بیت کوین جدا شد، سیستم اقتصادی مشابه بیت کوین را حفظ کرده است. این ارز دیجیتال خود را به‌عنوان نسخه کاربردی‌تر بیت کوین معرفی می‌کند؛ چرا که نرخ TPS برای بیت کوین کش ۱۰۰ تراکنش در ثانیه است، درحالی‌که این نرخ برای بیت کوین فقط ۷ تراکنش در ثانیه است. این به‌لطف اندازه بلاک ۳۲مگابایتی بیت کوین کش است که تقریباً ۲۵٬۰۰۰ تراکنش در آن جای می‌گیرند. با این تفاوت‌های عملکردی، باز هم مدل اقتصادی بیت کوین کش شبیه به بیت کوین است.

بسیاری از نهادهای بزرگ در بخش مالی به صنعت کریپتو پیوسته‌اند و به‌دنبال ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال از طریق صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) و پلتفرم‌های معاملاتی قانون‌مند هستند. یکی از پلتفرم‌های معاملاتی در همین حوزه، صرافی ای‌دی‌اکس‌مارکت (EDXM) است که تقریباً یک‌ماه پیش در ۲۰ ژوئن ۲۰۲۳ (۳۰ خرداد ۱۴۰۲) راه‌اندازی شد. نهادهای بسیار بزرگ نظیر فیدلیتی اینوستمنت (Fidelity Investments)، سیتادل و سکیوریتیز (Securities) از این صرافی پشتیبانی می‌کنند. دراصل این صرافی با فهرست‌کردن چهار ارز دیجیتال برتر بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و بیت کوین کش در پلتفرم خود به‌منظور ارائه خدمات به شرکت‌های کریپتویی و بزرگ‌ترین مؤسسات مالی جهان طراحی شده است.

قیمت توکن BCH در بازه زمانی سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳، دوبرابر شد. قیمت این توکن در اول آوریل ۱۲۴دلار بود و در ۳۰ ژوئن، به ۲۵۳دلار رسید. حجم معاملات روزانه بیت کوین کش، در این مدت افزایش یافته و به بیش از یک‌میلیارد دلار رسید. این مقدار در ماه آوریل ۸۰میلیون دلار بود.

۳. تومی‌نت؛ ۱۰۰ درصد

تومی نت

تومی‌نت (tomiNet) با توکن بومی TOMI، سبدی از محصولات کریپتویی ارائه می‌دهد که به ادعای خودشان، بیشتر روی مجهزسازی توسعه‌دهندگان برای ایجاد پلتفرم‌هایی تمرکز دارد که وب ۲.۰ و وب ۳.۰ را به هم متصل می‌کنند. اداره این محصولات برعهده جامعه تومی‌نت ازطریق سازمان خودگردان غیرمتمرکز یا دائو (DAO) است. برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: لایه حریم خصوصی تومی (Tomi Privacy Layer)، سرویس نام دامنه تومی (tDNS) و مرورگر تومی (Tomi Browser).

لایه حریم خصوصی تومی، از معماری رول آپ دانش صفر استفاده می‌کند تا در هنگام تعامل با پروتکل‌های لایه اول، ویژگی حریم خصوصی را برای کاربران فراهم کند.

مرورگر وب تومی، براساس ادعای تیم این پروژه، محیطی امن، قدرتمند و ناشناس برای دسترسی به اینترنت به کاربران ارائه می‌دهد.

سیستم غیرمتمرکز سرویس نام دامنه تومی، که در ۲۰ ژوئن ۲۰۲۳ راه‌اندازی شد، به کاربران امکان می‌دهد دامنه‌ای ایجاد کنند که بتوان آن را با کمک توکن‌های غیرمثلی که نماینده مالکیت URL هستند، روی بلاک چین مدیریت کرد. بنا به اطلاعات رسمی، آدرس‌های واقعی رمزگذاری می‌شوند، بنابراین هیچ نهادی در شبکه هرگز نمی‌تواند آدرسی را که تأیید شود مسدود کند.

توکن بومی این پروژه با هیاهوی تبلیغاتی پیرامون tDNS و قرارگیری در فهرست صرافی‌های متعدد، شاهد افزایش ۱۰۰درصدی ارزش خود بود و قیمت TOMI از حدود ۲.۱ دلار در یکم آوریل ۲۰۲۳، به بیش از ۴.۲ دلار در ۳۰ ژوئن رسید. ارزش بازار این پروژه در سه‌ماهه دوم، از ۴۰۰میلیون دلار گذشت. حجم معاملات روزانه آن نیز رشد مشابهی داشته است؛ زیرا نیروهای بازار به‌نفع این پروژه عمل می‌کنند.

۴. کوجیرا؛ ۹۹ درصد

کوجیرا

کوجیرا (Kujira) یک اکوسیستم لایه اول است که روی شبکه کازماس ساخته شد و از قابلیت همکاری این شبکه برای اتصال با سایر بلاک چین‌ها با استفاده از پروتکل ارتباطات بین بلاک چینی (IBC) بهره می‌برد. این پروژه به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد برنامه‌هایی بسازند که با شبکه‌های دیگر به‌راحتی تعامل برقرار کنند. همچنین سیستمی را در شبکه اعمال می‌کند که به‌طور کامل بدون مجوز نیست؛ یعنی توسعه‌دهندگان باید قرارداد هوشمند خود را تنها پس از گذراندن فرایند رأی‌گیری حاکمیتی در این شبکه اجرا کنند.

کوجیرا شبکه‌ای مبتنی بر اثبات سهام است و ادعا می‌کند که سیستم نقدینگی آن کارآمد و مبتنی بر پاداش است. این شبکه به هر برنامه‌ای روی پلتفرم خود اجازه می‌دهد برای تأمین امنیت شبکه، از یک استخر دارایی مشترک استفاده کند و هرکسی بدون توجه به این‌که با کدام برنامه غیرمتمرکز (dApp) کار می‌کند، می‌تواند برای مشارکت در شبکه پاداش‌هایی به دست آورد. اکوسیستم کوجیرا شامل یک صرافی غیرمتمرکز به سبک اردربوک یا دفتر سفارش برای معاملات دارایی‌های بین زنجیره‌ای، یک فریمورک بازارساز، یک بازار عمومی برای خرید وثیقه‌های نقدشده (ORCA) و یک‌سری امکانات دیگر است.

در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳، قیمت توکن کوجیرا یعنی کوجی (KUJI)، از ۰.۴۲ دلار در یکم آوریل به ۰.۸۴ دلار در ۳۰ ژوئن افزایش یافت. با این رشد ۹۹درصدی، KUJI چهارمین ارز سودآور در این بازه زمانی در بین ۳۰۰ ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار بوده است. در این مدت، این توکن توانست به اوج قیمت ۱.۰۴ دلاری برسد که بالاترین سطح قیمت آن از اکتبر ۲۰۲۲ به حساب می‌آید. ارزش بازار کوجیرا ۱۱۹میلیون دلار است؛ بااین‌حال، حجم معاملات آن الگوی ثابتی را حفظ کرده است.

۵. توموچین؛ ۸۰ درصد

توموچین

توموچین (Tomochain) شبکه‌ای سازگار با ماشین مجازی اتریوم است که از اثبات رأی‌گیری سهام (Proof of Stake Voting) استفاده می‌کند و راه‌اندازی آن به سال ۲۰۱۸ برمی‌گردد. این شبکه ادعا می‌کند مقیاس‌پذیری بالایی دارد و از تعدادی فناوری برای دستیابی به سرعت تراکنش بالا و کارمزدهای کم برای هر تراکنش استفاده می‌کند. ظاهراً آن‌طور که اسناد رسمی این پروژه نشان می‌دهند، یک تومو (TOMO) که توکن بومی توموچین است، برای اجرای هزاران تراکنش کافی است. بازهم به ادعای توموچین، نرخ TPS این شبکه ۲۰۰۰ تراکنش بر ثانیه است و تیم آن به‌دنبال راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری از جمله شاردینگ، موازی‌سازی ماشین مجازی اتریوم و نظایر آن برای افزایش این مقدار هستند. توموچین با پروژه‌های دیفای، توکن‌های غیرمثلی، گیمفای، دائو و سایر کاربردهای خودْ امانی، به رشد اکوسیستم خود ادامه می‌دهد.

قیمت تومو در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۳ با بیش از ۸۰درصد رشد کار خود را آغاز کرد. تومو در اول آوریل ۰.۶۱ دلار قیمت داشت و در ۳۰ ژوئن به ۱.۱۱ دلار رسید. البته در ۲۹ مه ۲۰۲۳ یک اوج قیمتی را تجربه کرد و به بالاترین سطح خود در طی یک‌سال گذشته، یعنی به ۱.۶۴ دلار از آوریل ۲۰۲۲ دست یافت.

حجم معاملات تومو و معیارهای آنچین آن نیز در این مدت، رشدی نسبی داشته‌اند. توموچین در ۲۵ مه امسال، خبر از سرمایه‌گذاری Coin98 در این پروژه داد که شامل ادغام استراتژیک در کیف پول آن و البته سایر قابلیت‌های مهم است.

کیف پول‌های متعددی با این شبکه در سه‌ماهه دوم ادغام شده‌اند که از آن جمله می‌توان به ان‌کریپت (EnKrypt) اشاره کرد. پلتفرم سهام‌گذاری توموچین با نرخ سود سالانه ۱۴درصد به سهام‌داران خود پاداش ارائه می‌دهد. این نیز می‌تواند یکی از عوامل رشد قیمت تومو باشد.

۶. اینجکتیو؛ ۶۷ درصد

اینجکتیو

اینجکتیو (Injective) خود را به‌عنوان سریع‌ترین بلاک چین لایه اول ساخته‌شده برای امور مالی معرفی می‌کند. مکانیسم اجماع این پروژه اثبات سهام است و با استفاده از کیت توسعه نرم‌افزار کازماس ساخته شده است. سرعت آن حدود ۱۰٬۰۰۰ تراکنش بر ثانیه است و اکوسیستم آن، شامل بیش از ۱۰۰ پروژه شامل دیفای، NFT و برنامه‌های کاربردی است. اینجکتیو برای محافظت از کاربران خود دربرابر فرانت رانینگ (اجرای پیش از موعد)، از نوعی مدل مزایده دسته‌ای تکرارشونده استفاده می‌کند و اجازه نمی‌دهد فرانت‌رانرها رویه تکمیل سفارش را تغییر دهند یا در رهگیری سفارش‌های دریافتی اخلال به وجود آورند. اینجکتیو با چندین زنجیره ازجمله اتریوم، سولانا، پالیگان، آربیتروم و نظایر آن سازگار است.

توکن بومی اینجکتیو، INJ نام دارد که سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ را با عنوان ششمین توکن سودآور در بین ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر به پایان رساند. قیمت INJ برای سه‌ماهه دوم در آغاز حدود ۴.۷۳ دلار بود و به ۷.۸۹ دلار در پایان این بازه زمانی رسید. در ۱۷ آوریل، شاهد بالاترین سطح قیمتی سه‌ماهه آن در ۹.۳۲ دلار از دسامبر ۲۰۲۱ بودیم و حجم معاملات روزانه و ارزش بازار آن نیز در این مدت افزایش یافت.

رشد ارزش اینجکتیو ناشی از نقاط عطفی است که این پروژه در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۳، موفق شد به آن‌ها برسد. همچنین برخی از نوآوری‌های بازاریابی آن قابل‌توجه است. ارتقای شبکه آوالون (Avalon) هم ممکن است یکی از دستاوردهای برجسته آن باشد، اما پیشرفت پروژه‌ها در اکوسیستم اینجکتیو نظیر پروژه هلیکس (Helix) با حجم معاملات تجمعی ۱۰میلیارد دلاری هم عامل مهمی به حساب می‌آید.

اینجکتیو همچنین در برنامه‌های مستقلی نظیر لیپ والت (Leap Wallet) و NowNodes ادغام شده است.

۷. رادیکس؛ ۶۵ درصد

رادیکس

رادیکس یک بلاک چین لایه اول است که برای برنامه‌های دیفای با استفاده از فناوری دفتر کل توزیع‌شده بهینه شده است. این پروژه امید دارد پلتفرمی مقیاس‌پذیر و بسیار کارآمد ایجاد کند که پروژه‌ها بتوانند برنامه‌های دیفای با ظرفیت بالا طراحی کنند، بدون این‌که مانعی در پیاده‌سازی آن‌ها سد راهشان شود. این ویژگی به برنامه‌ها امکان می‌دهد با یکدیگر تعامل برقرار کنند و به توسعه‌دهندگان در پیشبرد سریع‌تر برنامه‌ها کمک می‌کند. رادیکس از NFT، بازی، بیمه، دیفای و سایر برنامه‌های کاربردی پشتیبانی می‌کند. به ادعای تیم پروژه، سرعت پردازش تراکنش در رادیکس بالاست و با سوزاندن کارمزدهای تراکنش‌ها، ارزش توکن خود را افزایش می‌دهد.

توکن بومی رادیکس XRD نام دارد. قیمت XRD در آوریل ۲۰۲۳ به بالاترین سطح سه‌ماهه خود یعنی ۰.۱۴ دلار رسید و اوج قیمت سالانه خود را ثبت کرد. بالاتر از این سطح آخرین بار در ۸ آوریل ۲۰۲۲ ثبت شده بود. قیمت XRD در یکم آوریل ۰.۰۴ دلار بود و در ۳۰ ژوئن، به ۰.۰۶۷ دلار رسید. این نشان‌دهنده رشد خالص ۶۵ درصدی این پروژه است که آن را در بین ۱۰ ارز دیجیتال برتر سه‌ماهه دوم ۲۰۲۳ قرار می‌دهد.

۸. آکاش نتورک؛ ۶۴ درصد

آکاش

آکاش یک پلتفرم رایانش ابری غیرمتمرکز و منبع باز است که با کیت توسعه نرم‌افزار کازماس ساخته شده است. کاربران می‌توانند منابع محاسباتی خود را در بازار آکاش معامله کنند یا آن‌ها را از ارائه‌دهندگان ابر اجاره کنند. آکاش قصد دارد با ارائه هزینه‌های کمتر برای میزبانی اپلیکیشن‌ها، با بازار رایانش ابری و ارائه‌دهندگان متمرکز حاضر در آن نظیر خدمات وب آمازون (AWS) و گوگل کلادز (Google Clouds) رقابت کند.

این پروژه به اجرای شبکه آزمایشی خود که از سیستم مشوق استفاده می‌کند و اوایل ژوئن راه‌اندازی شد، در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ هم ادامه داد. اپلیکیشن تولید کد مبتنی بر هوش مصنوعی این شبکه و پشتیبانی آن از برنامه‌های هوش مصنوعی، به‌خوبی مورداستقبال جامعه قرار گرفته است.

این پیشرفت‌ها می‌تواند کاتالیزور اصلی رشد آکاش در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۳ باشد. توکن آکاش AKT نام دارد که از آوریل تا ژوئن ۲۰۲۳، شاهد رشد خالص ۶۴درصدی خود بود. قیمت AKT در اول آوریل با کمی بالاتر از ۰.۳۱ دلار شروع به کار کرد و در آخرین روز ژوئن به حدود ۰.۵۱ دلار رسید. در ۱۸ ژوئن هم که شبکه آزمایشی GPU آن راه‌اندازی شد، اوج سه‌ماهه خود یعنی ۰.۶۹ دلار را تجربه کرد. ارزش کل بازار و حجم معاملات این توکن هم در این مدت با افزایش همراه بود. به این ترتیب، آکاش هم در فهرست ما در جایگاه هشتم قرار گرفت.

۹. آراگون؛ ۵۴ درصد

آراگون

آراگون به پروژه‌ها اجازه می‌دهد به‌راحتی برنامه‌های حاکمیتی خود را با استفاده از برنامه آراگون توسعه دهند. این برنامه دارای کیت‌های توسعه نرم‌افزار با الگوریتم‌ها و پروتکل‌هایی است که توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از آن‌ها، امکانات مدیریت جامعه غیرمتمرکز مانند استخراج توکن‌ها، قابلیت استفاده از کیف پول برای رأی‌گیری‌ها و تنظیم پارامترهای حاکمیتی را بدون نیاز به کدنویسی در پروژه‌های خود پیاده‌سازی کنند. آراگون در تلاش است به پروژه‌ها کمک کند طی فرایند ساده‌تری رویکرد حاکمیتی دائو را از طریق برنامه‌های کاربردی مقرون‌به‌صرفه، کارآمد و واقعاً غیرمتمرکز اتخاذ کنند.

توکن آراگون ANT نامیده می‌شود. قیمت ANT در اول آوریل ۲.۵۶ دلار بود و در ۲۲ ژوئن ۲۰۲۳، به اوج سه‌ماهه خود در سطح ۴.۵۱ دلار رسید. البته تا ۳۰ ژوئن، ANT با قیمت ۳.۹۳ دلار معامله می‌شد و ارزش بازار آن در اوج قیمتی به بیش از ۱۸۱میلیون دلار رسید، ولی حجم معاملات روزانه آن در سطح عادی باقی ماند.

رسانه‌های اجتماعی آراگون حاکی از پذیرش و ادغام آن در شبکه‌های مختلف بلاک چینی برای تسهیل توسعه دائو هستند. البته این پروژه یک محصول جدید را هم در هفته‌های پایانی ژوئن معرفی کرد که احتمالاً در رشد قیمت آن در طول این ماه تأثیر زیادی داشت.

۱۰. رندر؛ ۴۵ درصد

رندر

رندر نتورک (Render Network) پروژه‌ای است که به کاربران امکان می‌دهد توان اضافی GPU خود را به توسعه‌دهندگانی که به آن نیاز دارند اجاره دهند. هنرمندان یا دیگر تولیدکنندگان محتوا می‌توانند پردازنده‌های گرافیکی را از استخراج‌کنندگانی که پردازنده‌های گرافیکی اضافی و غیرفعال دارند، اجاره کنند. برای این کار کافی است توان GPU را از نودهای اپراتور دریافت کنند و در ازای آن، توکن بومی رندر را که RNDR نام دارد بپردازند.

شبکه رندر از الگوریتم اثبات رندر (POR) استفاده می‌کند. این مکانیسم اجماع، نوعی از الگوریتم اثبات کار است. هنرمندان می‌توانند قبل از آپلود اثر هنری یا محتوای خود، تأیید کنند که بهای هنرشان پرداخت شده است.

رندر روی بلاک چین اتریوم اجرا می‌شود و درواقع از بلاک چین به‌منظور ایجاد کدهای هش برای آثار هنری و ارسال تکه‌تکه آن‌ها به نود برای اجاره استفاده می‌کند. پس از تأیید، هزینه‌ای که هنرمند برای اجاره قدرت GPU به اپراتورهای نود پرداخت کرده‌اند آزاد می‌شود.

قیمت RNDR در اولین روز از سه‌ماهه دوم ۲۰۲۳، با ۱.۳۷ دلار شروع به کار کرد و برای ۳۰ ژوئن به ۱.۹۸ دلار رسید. این توکن در ۲۹ مه ۲۰۲۳، اوج قیمت سه‌ماهه خود را تجربه کرد و در سطح ۲.۷۵ دلار معامله شد. این سطح آخرین بار در آوریل ۲۰۲۲ مشاهده شده بود.

بررسی ویژه: پپه با ۲۳۰ درصد رشد

پپه

در این‌جا به پایان فهرست خود می‌رسیم. بااین‌حال، نمی‌توانیم ارز دیجیتال پپه (Pepe) را از قلم بیندازیم.

توکن پپه (PEPE) در اول آوریل ۲۰۲۳ با قیمت ۰.۰۰۰۰۰۰۷۰۶ دلار معامله می‌شد و خیلی زود به قیمت ۰.۰۰۰۰۰۱۶۳ دلار رسید. این به‌معنای رشد ۲۳۰درصدی قیمت آن بود. بااین‌حال، به همان اندازه هم نوسانات شدیدی را تجربه کرد. در ۵ مه ۲۰۲۳، اوج تاریخی قیمت پپه در ۰.۰۰۰۰۰۴۳ دلار ثبت شد و از آن زمان، روی نصف این مقدار تثبیت شده است.

پپه مسلماً محبوب‌ترین ارز دیجیتال سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ است. این ارز ابتدا در صرافی غیرمتمرکز یونی‌سواپ معرفی شد و پس از دستاوردهای قابل‌توجهش، در فضای گسترده‌تر بازار ارزهای دیجیتال به رسمیت شناخته شد. از آن زمان، به‌سرعت در صرافی‌های سطح بالا فهرست شد و ارزش اصلی خود را در سه‌ماهه دوم سال، بیش از ۲۰برابر افزایش داد.

احتمالاً رشد قیمت پپه به‌لطف میم کوین بودن آن و بازاریابی مبتنی بر جامعه است. جامعه پپه و حمایت نهادها و افراد بانفوذ در این فضا، در افزایش ارزش توکن آن نقش تأثیرگذاری داشت و به همین دلیل شاهد صعود آن به فهرست ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار بودیم.

روش‌شناسی

معامله بیت کوین بالای ۳۰٬۰۰۰ دلار برای اولین بار در یک‌سال گذشته یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای سه‌ماهه دوم ۲۰۲۳ بود، بااین‌حال بقیه فضای ارز دیجیتال هم عملکردی مثبت داشتند. با همه این تفاسیر، این ۱۱ پروژه که در این‌جا معرفی کردیم، به‌دلیل برخی عوامل که عمدتاً برای هر دارایی منحصربه‌فرد است، بیشترین رشد را تجربه کردند.

برای تدوین این فهرست، از حرکات قیمت ارزهای دیجیتال در فهرست ۳۰۰ ارز دیجیتال برتر کوین گکو از یکم آوریل تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ استفاده شد.

سخن پایانی

در این مطلب، ۱۰ ارز دیجیتال را که در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ بیشترین رشد را داشتند، صحبت کردیم و اشاره ویژه‌ای هم به پپه داشتیم که میزان رشد آن از همه این ارزها بیشتر بود. این پروژه‌ها وعده‌هایی درباره موارد کاربردی مختلف نظیر تسهیل تعامل با برنامه‌های غیرمتمرکز، مقیاس‌پذیری، خدمات رایانش ابری، سرویس نام دامنه، امور مالی غیرمتمرکز و بسیاری از کاربردهایی که برای مشارکت‌کنندگان در صنعت ارزهای دیجیتال اهمیت دارد می‌دهند. باید منتظر ماند و دید کدام‌یک از آن‌ها می‌توانند روند خوب خود را در بازه‌های زمانی مشابه در آینده حفظ کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو