سردار عباسقلی زاده: جمهوری آذربایجان باید از شکست سعودی ها در یمن درس بگیرد/ حاتم بخشی رضاشاه ملعون باعث شد که ترکیه منابع آبی آرارات را در اختیار بگیرد

منبع: ساعد نیوز

2

1402/5/22

14:18


ساعدنیوز: فرمانده سپاه عاشورا در دیداری صمیمی با خبرنگاران به سؤالات آنها پاسخ گفت. سردار عباسقلی زاده درباره نفوذ رژیم صهیونیستی در همسایه شمال غربی ایران هشدار داد و سران آذربایجان را به درس گرفتن از شکست فضاحت بار سعودی ها در یمن فراخواند.

سردار عباسقلی زاده: جمهوری آذربایجان باید از شکست سعودی ها در یمن درس بگیرد/ حاتم بخشی رضاشاه ملعون باعث شد که ترکیه منابع آبی آرارات را در اختیار بگیرد

به گزارش خبرنگار ساعدنیوز، سردار اصغر عباسقلی‌زاده، فرمانده سپاه عاشورا پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قبل از دولت سیزدهم ارتباط کمی با کشورهای جهان داشتیم و چشم و امیدمان فقط به اروپا و مذاکرات بود. برای مثال کرونا قبل از دولت سیزدهم و بعد از دولت سیزدهم را در نظر بگیرید! آن روزها نفت ما را یا نمی‌خریدند یا اگر هم می‌خریدند پولش را نمی‌دادند.

فرمانده سپاه عاشورا خاطرنشان کرد: دولت قبلی بدهی زیادی روی دوش دولت فعلی گذاشته است؛ این وظیفه خبرنگاران است تا این بدهی‌ها را کنکاش کرده و بگوید.

وی افزود: گسترش میزهای خدمت در دستگاه‌های دولتی یکی از مسائل مهم شنیدن صدای مردم است؛ ای کاش خبرنگاران در این میزهای خدمت حاضر شده و مطالبات را بهتر منتشر کنند.

عباسقلی‌زاده با تاکید بر نظارت هر چه بیشتر سیستم بازرسی و قضایی روی مسائل اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و غیره، گفت: نماینده وظیفه رفع موانع تولید و نظارت بر آن دارد، ما باید کمک کنیم تا نماینده مجلس به وظیفه قانونی خود عمل کند نه وظیفه حاشیه‌ای خود که تمرکز روی انتصابات است.

وی با تاکید بر فرمان 16 ساله رهبر معظم انقلاب روی اقتصاد، تولید، رفع موانع گفت: همت عمومی برای رفع مشکلات اقتصادی است و سپاه هم حافظ دستاوردهای انقلاب در همه عرصه‌های نظامی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، خدمات اجتماعی، سلامت و غیره است.

فرمانده سپاه عاشورا گفت: سپاه کمک کار دولت است، سپاه با مدیریت و درآمد خود در خدمت مردم است؛ در این استان سپاه به روستاهای دچار مشکل آب شرب رفته و درصدد رفع مشکل آب شرب آنهاست یا در راهسازی، جاده‌سازی و غیره سپاه برای مردم و به خاطر آنها روی کار آمده است.

وی گفت: هشت موسسه عاشورا سپاه در استان فعال است که پروژه‌های بزرگ را در دست گرفته است تا بلکه سریع ساخته و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

فرمانده سپاه عاشورا در خصوص پارک موزه دفاع مقدس استان گفت: این یک پروژه ملی است، امسال اعتبارات خوبی برای پارک موزه تبریز اعطا شده است و یکی از اهداف کنگره ملی 10 هزار شهید استان نیز تکمیل این پارک موزه است.

وی خاطرنشان کرد: تمام دیوارها، زیرگذرها منقش به چهره شهدای استان خواهد شد تا همه بدانند که این شهر و استان خطه شهداست.

عباسقلی‌زاده نرم‌افزار شهدا را مورد اشاره قرار داد و گفت: این نرم افزار در بنیاد شهید وجود دارد همچنین یک سامانه مخصوص شهدا برای شهدا و مشخصات آنها در کنگره 10 هزار شهید رونمایی خواهد شد.

هزاران شهید داریم ولی چرا برای آنها یک فیلم نداریم

وی با تاکید بر اینکه ما هزاران شهید داریم ولی چرا برای آنها یک فیلم نداریم، گفت: ما در این کنگره 10 هزار شهید استان بین شهدا فرقی نگذاشتیم زیرا همه‌شان در راه خدا رفته‌اند و برای دفاع از وطن و اسلام به شهادت رسیدند.

فرمانده سپاه عاشورا با ابراز گلایه از اینکه بارها پیشنهاد ساخت فیلم شهدا داده شده است ولی کسی حمایتی نکرده است، گفت: کارگردان پای کار آمده است ولی حمایتی از آنها نشده است.

آخرین وضعیت ساماندهی گلزار شهدا

وی در رابطه با گلزار شهدا و آخرین وضعیت ساماندهی آنجا، گفت: با شهرداری و آرامستان قرار و مدارها گذاشته شده است و جلسه نهایی با حضور چند خانواده شهید خواهد بود تا ساماندهی انجام شود.

عباسقلی‌زاده ادامه داد: چند اعتراض در این رابطه وجود دارد از این‌رو کمی ساماندهی به تعویق افتاده است ولی در روزهای آتی و به مناسبت برگزاری کنگره ساماندهی معقول طبق فرامین رهبر معظم انقلاب انجام خواهد گرفت.

عدم اطلاع‌رسانی پیشرفت از دستاوردهای انقلاب یکی از مشکلات ماست

وی متذکر شد: فردی که اسم‌اش را مسوول گذاشته است باید پاسخ به سئوال هم دهد. عدم اطلاع‌رسانی پیشرفت از دستاوردهای انقلاب یکی از مشکلات ماست.

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: دو سالی است که علاوه بر راهیان نور، موضوع راهیان پیشرفت را هم ایجاد کردیم تا نسل

وی گفت: دشمن در کل از قدرت می‌ترسد و اگر ببیند سر خم کردی پس گردنی‌اش را خواهد زد؛ همین قدرت سپاه و نیروهای مسلح بود که ناوهایش را از حوزه خلیج فارس جمع کرد.

عباسقلی‌زاده گفت: الآن موشک بالستیک هایپر سونیک توسط سپاه ساخته شده که یک موشک نقطه‌زن است.

وی گفت: دشمن در اغتشاشات اخیر از نارضایتی مردم از مسوولان سواستفاده کرد و درست بر هدف زد اما یادش نبود که این ملت، ملت امام حسین(ع) است و دست از میهن اسلامی خود برنمی‌دارد.

فرمانده سپاه عاشورا گفت: در برنامه راهیان پیشرفت جوانی داشتیم که با دیدن وضعیت پیشرفتی سپاه اشک می‌ریخت و تعجب کرده بود که ما خبر از اینها نداشتیم؛ البته حق هم دارند زیرا رسانه قالب در دست‌شان خارجی است.

عباسقلی‌زاده خاطرنشان کرد: ما نه از جمهوری آذربایجان و نه از ارمنستان حمایت می‌کنیم بلکه برای منافع کشورمان تلاش می‌کنیم و البته با هشدار گفته‌ایم که هر کسی درصدد تغییرات ژئوپلیتیک در منطقه باشد، برخورد خواهیم کرد. ما نه طرفدار جنگیم نه نزاع.

فرمانده سپاه عاشورا با تاکید بر اینکه یک کلمه در فضای مجازی بار معنایی دارد، گفت: یک کلمه مهسا امینی که‌ نوشتند نظام آن را کشته است دیدید چه‌کار کرد؟ همه می‌گفتند دیگر کار نظام تمام است اما قتل‌ و کشتارهای اروپا و آمریکا دیده نمی‌شود و کسی صدایش را در نمی‌آورد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو