خودرو سواران کارت سوخت ها را بسوزانید | حذف کارت سوخت از شهریور ماه | قیمت بنزین سه نرخی شد!

2

1402/5/23

14:21


خودرو سواران کارت سوخت ها را بسوزانید | حذف کارت سوخت از شهریور ماه | قیمت بنزین سه نرخی شد!

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

در لایحه بودجه ۱۴۰۲، درآمد دولت از محل منابع حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی تغییر چندانی نکرده است؛ بنابراین به نظر می‌رسد دولت تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین ندارد. یکی از نشانه‌های اصلی برای تغییر قیمت بنزین، درآمد دولت حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی است که پیگیری‌ها از لایحه تصویب شده دولت برای سال آینده نشان می‌دهد این عدد در سال آینده تغییر محسوسی نداشته است.بنابراین می‌توان نتیجه گرفت، دولت قصدی برایافزایش قیمت بنزین در سال ۱۴۰۲ ندارد.

سهمیه بندی بنزین

عضو کمیسیون صنایع: کسانی که رگ گردنشان به خاطر مشکلات مردم بیرون می‌زد الان کجا هستند، احتمال افزایش قیمت بنزین وجود دارد.

مصطفی رضا حسینی قطب آبادی در رابطه با تناسب حقوق و دستمزدها با تورم کشور، گفت: تبعیضی در جامعه وجود دارد که زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست و بدترین وجه این تبعیض را در دولتی شاهد هستیم که خود را حامی محرومان و انقلابی تر از بقیه و همه ی دولت های دیگر می داند. بنابراین از این بابت ما هیچ همخوانی را در حوزه تورم و حقوق و دستمزد‌ها نمی بینیم.

از سوی دیگر ما در کشور شاهد صدها نوع حقوق، دستمزد و مزایا هستیم، به این گونه که از یک دستگاه به دستگاه دیگر و از یک شرکت به شرکت دیگر حتی در داخل مجموعه ۷ الی ۱۰ حقوق و مزایا از جمله؛ شرکتی، قراردادی، پیمانی، استخدام رسمی و کارگری و کارمندی و … وجود دارد که باعث شده فاصله طبقاتی و رقابت و چشم و هم چشمی خانواده ها نسبت به یکدیگر هر روز ییشتر شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بنابراین تصور من این است که برخی در دولت یا نمی خواهند یا نمی‌توانند این مشکلات را از بین ببرند؛ اگر در دولت نمی توانند کاری انجام دهند، بهتر است شجاعت داشته باشند و شفاف بگویند. مگر نمی گویند که حفظ نظام از اوجب واجبات است پس برای چه اصرار بر ماندن دارند؟ آنها توانایی اداره کشور را ندارند و هر روز مردم را نسبت به اسلام، جمهوری اسلامی، انقلاب و ارزش‌ها بدبین می کنند. تصور من این است که بهترین راه این است که کسانی در دولت برای اولین بار شجاعت نشان داده و اعلام کنند توانایی اداره را ندارند که در این صورت این شجاعت در تاریخ ثبت و مردم هم نسبت به جمهوری اسلامی و نظام خوش بین خواهند شد.

کسانی که رگ گردنشان به خاطر مردم بیرون می‌زد، الان کجا هستند؟

وی تصریح کرد: اگر در دولت‌های قبلی قیمت مرغ ۱۰۰ هزارتومان می‌شد و یا قیمت خودرو چندین برابر افزایش پیدا می‌کرد، حتما روسای دولت را از دروازه ها آویزان می کردند؛ اگر در دولت‌های قبلی وضعیت اقتصادی و رفاهی مردم به این شکل شده بود که مردم به نان شب محتاج می شدند حتما روسای جمهور را از تریبون نماز جمعه و صدا و سیما مورد هزاران توهین و تهمت قرار می دادند؛ اما در حال حاضر شاهد هستیم صدای آقایان در نمی آید؛ پس کسانی که رگ گردنشان به خاطر مشکلات مردم بیرون می‌زد، الان کجا هستند؟ این دسته از افراد فقط به اختلافات دامن زدند و باعث شدند مردم دچار تنگنای اقتصادی شوند درحالی که خودشان بارها در تریبون‌های مختلف می‌گفتند که اگر فقر از یک در وارد شود ایمان از در دیگر خارج می‌شود؛ حال ما نمی دانیم تناسب این ها را باید چگونه پیدا کنیم؟

حسینی قطب آبادی با تاکید بر اینکه ما نماینده ها طبق قانون اساسی باید اجازه پیگیری کردن حقوق مردم را داشته باشیم، گفت: دست و پای نمایندگان را بسته‌اند و نمی توانیم حرف بزنیم و در حقیقت به نماینده ها می گویند حرف نزنید؛ اما اگر ما به عنوان نماینده مردم، مطالبات آنها را پیگیری نکنیم، صدای اعتراض مردم قطعا بلند خواهد شد؛ من بسیاری در دولت را ناتوان در اداره امور کشور می دانم و این تبعیض ها باید برداشته شود چرا که زیبنده مردم ما نیست و فاصله طبقاتی بسیار زیادی داریم که این موضوع می تواند در آینده مشکلات زیادی را ایجاد کند .

وی در رابطه به عملکرد اقتصادی، گفت: من بارها اعلام کرده ام، معمولا وقتی یک رئیس یا پادشاهی ضعیف است، سعی می کند مشاورینش از خودش ضعیف‌‌تر باشد زیرا اگر از او قوی تر باشند طبیعی است که از او انتقاد می کنند؛ بنابراین تیمی که انتخاب شده توانایی لازم را ندارد؛ در حوزه های مهم اقتصادی کشور مثل بحث ارز نمی‌دانند چه تصمیمی باید بگیرند که باعث شده هر روز در بحث اقتصادی نوسان داشته باشیم؛ هر روز آزمون و خطا می کنیم و گویی مردم موش آزمایشگاهی شده اند؛ یک روز در بحث خودرو و روز دیگر در بحث سوخت و کالاهای اساسی تصمیمات متفاوتی را شاهد هستیم. انتقاد هم که می کنیم، می گویند شما ضد انقلاب شده اید.

عده‌ای در داخل به دنبال دلسرد کردن مردم هستند

حسینی قطب آبادی با تاکید بر اینکه پروژه نفوذ را نباید دست کم گرفت، اظهار کرد: من احساس می کنم این پروژه تا اعماق بخش هایی در دولت نفوذ کرده و با کارهایی که انجام می دهند در زمین دشمن بازی می کنند و قصد تخریب نظام و ارزش ها و دلسرد کردن مردم را دارند که ابتدا باید این ها را محاکمه کرد. ما دشمن بیرونی نداریم و دشمن بیرونی زمانی شکل می گیرد که در داخل افرادی را داشته باشیم که ظاهر سازی کرده و خون مردم را در شیشه کرده اند که اگر ما جلوی این افراد را بگیریم طبیعی است که دشمن بیرونی هم در کار نخواهد بود.

به نظر می رسد در حال آماده سازی جامعه برای افزایش قیمت بنزین هستند.

وی در پایان با اشاره به احتمال افزایش قیمت بنزین، اظهار داشت: تصور من این است که این کار را انجام می دهند و آزمون و خطاها برای این بوده که جامعه را آماده کنند تا قیمت سوخت را افزایش دهند چون همانطور که در گذشته شاهد بودیم، در این شرایط، ارزیابی در جامعه انجام می‌دهند تا بتوانند سیاست‌های خود را اعمال کنند؛ بنابراین تصور من این است که احتمال افزایش قیمت بنزین وجود دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو