خبراول صبحی ویژه معلم ها : افزایش حقوق معلمان از سال تحصیلی پیش رو| معملم ها به ازای هر ساعت 100 تومن میگیرند!

7

1402/5/24

07:49


خبراول صبحی ویژه معلم ها : افزایش حقوق معلمان از سال تحصیلی پیش رو| معملم ها به ازای هر ساعت 100 تومن میگیرند!

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 رتبه بندی معلمان همچنان درگیر چالش هایی است که مهمترین آنها اعتراض معلمانی است که به حق ثبت شده است . از ۹۵۰ هزار معلم مشمول رتبه بندی ۴۲ هزار نفر در هیچ رتبه‌ایی قرار نگرفتند و همین اتفاق اغاز اعتراض جمع کثیری از فرهنگیانی است که در حقشان اجحاف شده است. اعتراض معلمان در مورد رتبه بندی، مهمترین موضوعی است که در این گزارش اندیشه معاصر به آن پرداخته است.

به گفته ستاری فرد، معاون برنامه‌ریزی و توسعه وزارت آموزش و پرورش، معلمانی که از ۴۷۰ امتیاز کمتر بگیرند برای مدت یکسال فاقد رتبه تلقی می‌شوند.

حقوق معلمان

در همین حال عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت : اعتراضات معلمان و فرهنگیان هم اکنون در حال بررسی توسط هیات های تخصصی در وزارت آموزش و پرورش، و امیدواریم این بررسی ها دقیق و شفاف انجام شود تا حقی از معلمان تضییع نگردد.

نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در راستای تسهیل شرایط رسیدگی به مراجعات خاص فرهنگیان با موضوع رتبه بندی؛ کارگروه رسیدگی به اعتراضات موارد خاص اجرای طرح رتبه بندی معلمان تشکیل شد.

سیاهکالی مرادی افزود: با توجه به پیگیری مسئولین ذی ربط در اداره کل، کارنامه تعدادی از همکارانی که تاکنون در سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش (my.medu.ir) فعال نشده بود اکنون فعال شده است.

وی اضافه کرد: معلمانی که تاکنون موفق به رویت کارنامه خود نشده اند ضروری است در اسرع وقت وارد کارتابل خود در سامانه آموزش و پرورش شوند و چنانچه کارنامه آن‌ها فعال شده است نسبت به تایید رتبه کارنامه خود و یا ثبت درخواست بازبینی (اعتراض) اقدام نمایند.

سیاهکالی مرادی گفت: فرهنگیانی که درخواست بازبینی (اعتراض) را انتخاب می‌کنند بلافاصله می‌توانند نسبت به ثبت اعتراض بر روی هر یک از موارد شایستگی‌های مورد نظرشان و همچنین نسبت به بارگذاری مستندات خود اقدام نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: همچنین معلمانی که قصد ثبت اعتراض در کارنامه خود دارند ضروری است به بازه زمانی تاریخ بالای کارنامه خود دقت نمایند و همین فرصت ۱۰ روزه فقط فرصت ثبت اعتراض و بارگذاری مستندات می‌باشد و قابل تمدید نیست.

وی بیان کرد: برای سایر فرهنگیان که پس از مراجعه به سامانه کارنامه آن‌ها همچنان غیرقابل رویت می‌باشد نیز موضوع همچنان درحال پیگیری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد: همکاران روزانه به سامانه مای مدیو مراجعه نمایند تا به محض رویت کارنامه فرصت ۱۰ روزه برای ثبت اعتراض و بارگذاری مستندات را از دست ندهند.

اعتراضات معلمان به رتبه‌ بندی تا شروع سال تحصیلی رسیدگی می‌‎شود

احمدحسین فلاحی در تشریح نشست روز گذشته (دوشنبه ۱۶ مرداد) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، اظهار کرد: ارائه گزارش وزیر آموزش و پرورش و معاونان وی در خصوص مسائل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش در دستور کار کمیسیون آموزش قرار داشت که با حضور سه تن از مدیران پیشکسوت آموزش و پرورش از تبریز، فارس و سیستان و بلوچستان بررسی شد.

رتبه بندی معلمان

وی با بیان اینکه در این نشست نگرانی‌ها و دغدغه‌های نمایندگان عضو به وزیر منتقل شد، گفت: بر اساس آمار ارائه شده، حدود ۲۷۰ هزار اعتراض از جانب معلمان در سامانه بارگذاری شده که آموزش و پرورش به این موارد در هیأت‌‎های ممیزه رسیدگی خواهد کرد که مسئولان آموزش و پرورش قول دادند تا آغاز سال تحصیلی به این موارد رسیدگی شود.

وی اضافه کرد: موضوع دیگری که در نشست امروز مطرح شد این بود که بازنشستگان ما بیش از نیرو‌های جدید به کار گرفته شدند و در حالیکه تعداد دانش آموزان ما افزایش داشته است تعداد معلمان به همین میزان افزایش پیدا نکرده است. از سوی دیگر امسال نیز حدود ۸۰ هزار معلم بازنشسته می‌‎شوند که ساماندهی نیروی انسانی باید حتما پیش از شروع سال انجام شود.

فلاحی یادآور شد: در حوزه پرورشی نیز اقدامات خوبی در آموزش و پرورش انجام شده است که برای تقویت سرایدار و نیرو‌های خدماتی نیز باید جذب نیرو انجام شود.

وی در خصوص دانشگاه فرهنگیان، گفت: با تدابیر صورت گرفته ورودی این دانشگاه به ۳۰ هزار معلم رسیده و در بهمن ماه نیز آزمون ورودی برای جذب دانشجویان جدید برگزار می‌شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: همچنین در هفته دولت ۱۰ هزار کلاس درس جدید افتتاح می‌شود که نیاز آموزش و پرورش در این زمینه بسیار زیاد است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو