علت آتش سوزی در بازار بزرگ تهران چه بود + فیلم

منبع: زیت نت

3

1402/5/24

10:46


اخبار حوادث : آتش سوزی در ساختمان های قدیمی در تهران هر ساله باعث ایجاد خسارت های مالی و جانی…

علت آتش سوزی در بازار بزرگ تهران چه بود + فیلم

اخبار حوادث : آتش سوزی در ساختمان های قدیمی در تهران هر ساله باعث ایجاد خسارت های مالی و جانی بسیاری شده است. قدیمی بودن سازه ها و همچنین عدم رعابت نکات ایمنی باعث ایجاد این آتش یوزی ها شده است. امروز نیز در ساعت اولیه بامداد در بازار آهنگران آتش سوزی رخ داد که خلاصه این خبر را با هم میخوانیم.

علت آتش سوزی در بازار بزرگ تهران چه بود + فیلم

علت آتش سوزی در بازار بزرگ تهران چه بود + فیلم

وقوع یک مورد حادثه حریق در بازار تهران در ساعت ۲:۰۱ بامداد امروز به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان هفت ایستگاه را به همراه تانکرهای آب، خودروی حامل تجهیزات تنفسی و … به محل حادثه واقع در بازار آهنگران اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل گفت: محل حادثه یک پاساژ سه طبقه با بیش از ۲۵۰ باب واحد صنفی و انبار به مساحت‌های مختلف بود. کانون حریق در زیرزمین این پاساژ قرار داشت و جمعا در حدود ۳۰ باب مغازه و انبار دچار حریق شده بودند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه شعله‌های آتش در حال سرایت به دیگر واحدهای واقع در این پاساژ بود، اظهارکرد: آتش‌نشانان همزمان با ایمن‌سازی محل، اقدامات خود برای اطفاء حریق در این پاساژ را آغاز کرده و در گام نخست با اقدامات خود موفق شدند تا از گسترش آتش و سرایت شعله‌ها به واحدهای دیگر جلوگیری کنند.

ملکی ادامه داد: با توجه به اینکه حریق در زیرزمین این پاساژ رخ داده بود، عملیات آتش‌نشانان با دشواری‌هایی همراه بود با این وجود آتش‌نشانان در حرارت بالا و دود زیاد موفق به اطفاء کامل حریق شدند.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰ مغازه و انبار از ۳۰ درصد تا ۱۰۰ درصد در آتش سوختند، گفت: در حال حاضر آتش‌نشانان در حال لکه‌گیری و تخلیه دود هستند و پس از پایان ماموریت تیم کارشناسی بررسی خود برای یافتن علت حادثه را آغاز خواهد کرد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه این حادثه مورد مصدومیت و فوتی نداشت، گفت: اما خسارات مالی زیادی درپی این حادثه برجا ماند.

وی با انتقاد از وضعیت ایمنی در بازار تهران نیز گفت: بازار تهران همواره دارای مشکلات ایمنی بوده و بارها نیز در مورد هشدار و تذکر داده شده است. لازم است که همه افراد مرتبط با بازار و دستگاه‌ها در این خصوص وارد عمل شده در این خصوص به فکر راهکار باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو