لوازم آرایشی که هر خانمی به آنها نیاز دارد

لوازم آرایشی که هر خانمی به آنها نیاز دارد


منبع: عکس نوشته

8

1402/5/25

17:22


اگر شما به آرایش غلیظ و پررنگ علاقه داشته باشید یا آرایشهای ملایم و ساده را بپسندید، به‌هرحال نیاز به لوازم آرایش دارید. برای زیباتر به‌نظر رسیدن نیازی نیست آرایشگر حرفه‌ای باشید؛ کافیست کمی با تکنیکهای خودآرایی آشنا باشید. تنوع لوازم آرایش بسیار زیاد است؛ اما اگر در آرایش مبتدی هستید به همه آنها نیاز […]

لوازم آرایشی که هر خانمی به آنها نیاز دارد

اگر شما به آرایش غلیظ و پررنگ علاقه داشته باشید یا آرایشهای ملایم و ساده را بپسندید، به‌هرحال نیاز به لوازم آرایش دارید. برای زیباتر به‌نظر رسیدن نیازی نیست آرایشگر حرفه‌ای باشید؛ کافیست کمی با تکنیکهای خودآرایی آشنا باشید. تنوع لوازم آرایش بسیار زیاد است؛ اما اگر در آرایش مبتدی هستید به همه آنها نیاز نخواهید داشت. در اینجا به لیستی از لوازم آرایشی که هر خانمی نیاز دارد، اشاره می‌کنیم. نیازی نیست لوازم آرایشی گران‌قیمت و با رنگهای متنوع خریداری کنید. باید انتخاب درستی براساس رنگ و جنس پوستتان داشته باشید. همچنین بدانید که در چه محیط و شرایطی می‌خواهید آرایش کنید.

داشتن چند محصول آرایشی مناسب استفاده روزمره، می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای باشد که هزینه زیادی هم به شما تحمیل نمی‌کند.

 

لوازم موردنیاز برای آرایش صورت

لوازم آرایش صورت

1. کرم مرطوب‌کننده و ضدآفتاب

استفاده از کرم مرطوب‌کننده قبل از آرایش بسیار مهم است. اگر پوستتان خشک باشد در اثر آرایش، چروک به‌نظر می‌رسد و مواد آرایشی روی پوستتان ظاهر ناخوشایندی پیدا می‌کند.

کرم ضدآفتاب هم برای محافظت از پوستتان دربرابر اشعه ماورابنفش خورشید اهمیت زیادی دارد. فرقی نمی‌کند در چه سنی باشید؛ سلامتی پوست شما باید در اولویت باشد.

 

2. پرایمر صورت

یکی از لوازم آرایشی که هر خانمی نیاز دارد، پرایمر است. پرایمر را باید متناسب با پوستتان انتخاب کنید. هنگام خرید پرایمر به چرب یا خشک‌بودن پوست خود دقت کنید. استفاده از پرایمر کمک می‌کند پوست شما صاف و هموار شود؛ لکه‌ها و جوشهای ریز پوشانده شوند؛ نایکنواختی رنگی اصلاح شود و درنتیجه آرایشتان یکدست و زیبا به‌نظر برسد. پرایمر می‌تواند حاوی مرطوب‌کننده یا ضدآفتاب هم باشد که می‌توانید با توجه به نیازتان آن را خریداری کنید.

 

3. کانسیلر

اگر روی پوستتان اثرات آکنه باشد یا بخشی از آن تغییررنگ داده باشد، نمی‌توانید به‌راحتی با آرایش آن را بپوشانید؛ به‌ویژه اگر آرایش ملایم یا گریم را ترجیح دهید. ممکن است در اثر خستگی یا عوامل دیگری حلقه‌های تیره‌ای زیر چشمانتان تشکیل شده باشد که روی زیبایی و طراوت چهره شما تاثیر می‌گذارد.

بهتر است از کانسیلر برای پوشاندن تیرگی زیرچشم یا آکنه‌های صورتتان استفاده کنید. میزان پوشانندگی کانسیلرها با هم متفاوت است. بعضی از آنها شفاف هستند و بعضی دیگر پوشانندگی بالایی دارند. اگر از کانسیلر استفاده کنید، احتمالا یک آرایش ملایم برایتان کافیست.

 

4. کانتور

با کمک کانتور می‌توانید تغییراتی در زاویه و حالت بخشهایی از چهره‌تان بدهید که ممکن است خیلی حس خوبی نسبت به آنها نداشته باشید. گاهی تغییراتی کوچک در قسمت بینی یا گونه شما می‌تواند جذابیت شما را چند برابر کند.

 

5. رژ گونه

رژگونه متناسب با ته‌رنگ چهره و رنگ آرایش شما می‌تواند حجم خوبی به گونه‌هایتان بدهد و باعث یک زیبایی طبیعی در چهره‌تان شود. رژگونه‌ها انواع مختلفی دارند. رژگونه پودری ماندگاری خوبی دارد؛ اما رژ گونه کرمی هم می‌تواند گاهی انتخاب مناسبی برای شما باشد. رنگ رژگونه را با توجه به رنگ پوست و کرم‌پودرتان انتخاب کنید. برای پوست روشن، رنگهای هلویی و صورتی مناسبند. اگر پوستتان تیره است می‌توانید از رنگهای بنفش یا ارغوانی استفاده کنید.

 

6. برنزه‌کننده

 اگر دوست دارید پوستتان برنزه باشد، می‌توانید هنگام آرایش از برنزه‌کننده هم استفاده کنید. برای این کار از برنزری با یک یا دو درجه تیره‌تر از رنگ پوست خودتان استفاده کنید و با آن تمام صورتتان را بپوشانید.

 

7. کرم‌پودر

یکی دیگر از لوازم آرایشی که هر خانمی نیاز دارد، کرم‌پودر است. کاربرد کرم‌پودر برای صاف و یکدست کردن پوست شماست تا آرایشتان جلوه بیشتری داشته باشد. میزان پوشانندگی انواع کرم‌پودر می‌تواند از شفاف تا پوشش کامل متفاوت باشد. بهتر است کرم‌پودر مناسب با رنگ پوست شما باشد تا ظاهر طبیعی‌تری به چهره‌تان بدهد. کرم‌پودر باکیفیت، به‌خوبی روی پوستتان می‌خوابد و بافت سبک و لطیفی دارد و نمی‌ماسد. برندهای معتبر معمولا کرم‌پودرهایی می‌سازند که می‌توانند پوست را آبرسانی هم کنند یا دربرابر اشعه فرابنفش از پوست شما محافظت کنند.

 

8. پنکک

 بعضی از افراد درکنار کرم‌پودر از پنکک استفاده نمی‌کنند؛ اما اگر دوست دارید پوستتان حالت چرب و براق نداشته باشد و طبیعی به‌نظر برسد، می‌توانید از پنکک هم استفاده کنید.

 

 

لوازم ضروری برای آرایش چشم و ابرو

یک‌سری از لوازم آرایشی که هر خانمی نیاز دارد، برای آرایش چشم و ابرو به‌کار می‌رود که به چند مورد از مهمترین انها اشاره می‌کنیم.

وسایل آرایش چشم و ابرو

1. پرایمر سایه چشم

این پرایمر باعث می‌شود سایه چشمتان دیرتر کمرنگ و محو شود. همچنین از چروک شدن و پخش شدن آن جلوگیری می‌کند.

 

2. سایه چشم

سایه چشم در رنگهای متنوعی در بازار موجود است. بهتر است رنگهایی را خریداری کنید که بتوانید در همه موقعیتها از آنها استفاده کنید. رنگهای فانتزی گاهی مواقع می‌توانند جذاب باشند، اما در اکثر موقعیتها نمی‌توانید آنها را به‌کار ببرید. رنگهای خنثی برای استفاده روزمره یا رسمی بسیار مناسب‌ترند. می‌توانید سایه‌های تکی را خریداری کنید یا پالتهای چندرنگ را تهیه کنید.

 

3. فرمژه

اگر مژه‌های بلند و خوش‌حالتی داشته باشید، شاید نیازی به فرمژه نداشته باشید. اما اگر از فرمژه برای حالت دادن به مژه هایتان استفاده کنید، پس از آرایش، چشمان جذاب‌تری خواهید  داشت.

 

4. ریمل

ریملها هم مثل اکثر محصولات آرایشی، انواع و کارکردهای مختلفی دارند. بعضی از ریملها، مژه‌هایتان را بلندتر یا حجیم‌تر می‌کنند. ریمل مشکی برای کاربرد روزانه مناسب است؛ اما می‌توانید گاهی از ریملهای رنگی مثل قهوه‌ای و سرمه‌ای هم استفاده کنید. بعضی از ریملها هم ضدآب هستند و دربرابر عرق و اشک، ماندگاری خوبی دارند.

 

5. خط چشم

خط چشم بهتر است با دقت و ظرافت زیادی کشیده شود، چون می‌تواند حالت چشمها و حتی چهره‌تان را تغییر دهد. رنگ مشکی خط چشم، کاربردی‌تر است؛ اما رنگهای دیگر آن را هم می‌توانید در بازار پیدا کنید. در خرید خط چشم و استاندارد بودن آن دقت کنید؛ چون قرار است در قسمت حساس نزدیک چشم، ان را به‌کار ببرید.

 

6. مداد ابرو

مداد ابرو برای پررنگ کردن و تغییر و اصلاح اشکالات ابروهایتان است؛ اما فراموش نکنید ابروها را خیلی پررنگ نکنید.

 

 

آرایش لب با استفاده از لوازم آرایشی که هر خانمی نیاز دارد

لوازم آرایش لب

1. بالم لب

بالم لب برای استفاده روزمره و همچنین برای کسانی که دوست ندارند زیاد آرایش کنند، مناسب است. شما می‌توانید به کمک بالم لب می‌توانید از لبهایتان دربرابر خشکی محافظت و آنها را هیدراته کنید و مواد مغذی را به آنها برسانید.

 

2. رژلب

رژلب قسمت مهمی از آرایش چهره و درواقع تکمیل‌کننده آن است و چهره شما را جذاب‌تر می‌کند. رژلب انواع مختلفی مثل جامد یا مایع دارد. می‌توانید با توجه به آرایشتان از رژ مات یا براق استفاده کنید. رژلبهای جیغ برای کاربرد روزانه مناسب نیستند. همچنین در انتخاب رنگ رژ به رنگ پوست و آرایشتان هم دقت کنید.

 

3. خط لب

یکی دیگر از لوازم آرایشی که هر خانمی نیاز دارد، خط لب است. به کمک خط لب می‌توانید اشکالات لبهایتان را بهبود دهید یا فرم برجسته‌تر و جذاب‌تری به لبهایتان بدهید. بهتر است رنگ خط لب متناسب و هماهنگ با رنگ رژ شما باشد.

 

ابزار و لوازم آرایشی که هر خانمی نیاز  دارد

بعضی از ابزارهای آرایشی به شما کمک می‌کنند تا از محصولات آرایشی که خریداری کردید، بهتر استفاده کنید. چند نمونه از آنها را با هم مرور می‌کنیم:

لوازم میز آرایش

1. استند لوازم آرایشی

برای اینکه لوازم آرایشی‌تان منظم و دردسترس باشد، بهتر است آنها را در استند مناسب بچینید و روی میز آرایشتان قرار دهید. به‌این ترتیب هم درمواقع لزوم نیازی نیست دنبالشان بگردید و هم اتاقتان شلوغ و نامرتب نمی‌شود. استندهای آرایشی متنوع و زیبایی وجود دارند که خودشان به‌تنهایی یک عنصر دکوراتیو محسوب می‌شوند. شما می‌توانید براساس سلیقه و چیدمان اتاقتان، یکی از آنها را بخرید.

 

2. ست براشهای آرایشی یا اسفنجهای آرایشی

براشها برای استفاده راحت‌تر شما از لوازم آرایشی طراحی شده‌اند. با کمک انواع برسها شما می‌توانید کرم‌پودر، پنکک، رژگونه و برنزه‌کننده را به پوستتان بمالید، بدون اینکه دستتان رنگی و کثیف شود. همچنین این براشها، مواد را به‌صورت مناسب و یکنواختی روی پوستتان پخش می‌کنند. بهتر است براشها را از برندهای معتبر و باکیفیت تهیه کنید تا بتوانید سالهای زیادی از آنها استفاده کنید. جنس و سایز براشها با هم متفاوت است و هرکدام کاربرد خاص خودشان را دارند. برای بعضی از محصولات هم می‌توانید از پد آرایشی اسفنجی استفاده کنید.

 

3. کیف لوازم آرایش

در کنار داشتن لوازم آرایشی که هر خانمی نیاز دارد، بهتر است یک کیف لوازم آرایش هم داشته باشید. به‌این ‌ترتیب می‌توانید هنگام سفر، لوازم آرایشتان را همراهتان ببرید، بدون اینکه آسیبی به آنها برسد. همچنین می‌توانید بعضی از لوازم آرایشی را که روزمره از آنها استفاده نمی‌کنید، به‌جای استند، در کیف آرایشی‌تان نگهداری کنید. کیفهای لوازم آرایشی در جنسهای مختلفی مثل چرمی، پارچه‌ای و پلاستیکی تولید می‌شوند.

 

4. آینه جیبی

یک آینه کوچک جیبی جزو لوازم آرایشی است که هر خانمی نیاز دارد. شاید بخواهید در یک مهمانی، تجدید آرایش کنید یا پیش از عکس‌گرفتن در فضای باز، از محونشدن رژلبتان مطمئن شوید. بهتر است همیشه یک آینه کوچک در جیب یا کیفتان داشته باشید.

 

 

جمع‌بندی درباره لوازم آرایشی که هر خانمی نیاز دارد

خانمی در حال آرایش کردن

اگر آرایشگر حرفه‌ای نیستید و فقط گاهی در مناسبتهای خاص آرایش می‌کنید، سعی کنید چند تکه لوازم آرایشی کاربردی و ترجیحا با رنگهای خنثی یا متناسب با پوستتان داشته باشید. از خرید سایه‌چشم، رژگونه و رژلب با رنگهای جیغ خودداری کنید، چون احتمالا هرگز به‌کارتان نمی‌آیند. همچنین اگر به مقالات آرایشی علاقمند هستید پیشنهاد می‌کنیم دسته بندی آرایش و زیبایی سایت عکس نوشته را بررسی بفرمایید.

امتیاز بدهید

نظرات


تصویری


ویدئو