طرز تهیه کنسرو لوبیا سبز خانگی با طعم فوق العاده

منبع: آرگا

3

1402/5/25

18:07


شما علاقه مندان می توانید در این بخش با طرز تهیه کنسرو لوبیا سبز آشنا شوید. این کنسرو طعم خوبی داشته و برای شام و میان وعده ها سرو می شود.

این بار هم می خواهیم یک پیشنهاد فوق العاده برای شما داشته باشیم. طرز تهیه کنسرو لوبیا سبز که در این قسمت قرار داده شده است بسیار ساده بوده و می توانید در کنار غذاها و یا وعده های غذایی نیز داشته باشید.

برای داشتن یک یک شام فوری و ساده که از قبل هم اماده شده باشید، می توانید این کنسرو را تهیه کنید. همچنین شما می توانید در لینک نیز با طرز تهیه کنسرو سبزیجات و کنسرو نخود فرنگی آشنا شوید.

طرز تهیه کنسرو لوبیا

مواد اولیه:

  • لوبیا سبز: ۱ و نیم کیلوگرم
  • نمک: به میزان لازم
  • گوجه فرنگی: ۳۳ عدد
  • آب: به میزان لازم

طرز تهیه کنسرو لوبیا سبز:

این کنسرو به عنوان یک وعده شام یا عصرانه فروی است که در این بخش می توانید با طزر تهیه ساده آن آشنا شوید. برای داشتن این کنسرو ساده و خوشمزه باید ابتدا لوبیاها را شسته و تمیز کنید. حالا باید لوبیا را در اندازه های دلخواهی برش دهید.

نحوه تهیه کنسرو لوبیا

شیشه های مورد نظر را باید ابتدا به خوبی شسته تا تمیز شود. تمیز نبودن شیشه ها موجب شده تا کنسروها به زودی خراب شده و دچار کپک زدگی شود. بهتر است تا شیشه ها را درون آب جوش نیز بیاندازید تا به خوبی ضد عفونی شود.

لوبیاهای شسته شده را که از قبل آب اضافی آن کشیده شده است، درون شیشه ها بریزید. بعد از اینکه لوبیاها را نیز درون شیشه ریختید باید از گوجه فرنگی استفاده کنید. درون هر شیشه باید یک گوجه فرنگی رنده کرده و بریزید و می توانید از مقداری نمک نیز استفاده کنید. میزان نمک و گوجه به دلخواه و بنا به سلیقه شما می باشد.

درون شیشه ها را نیز باید آب جوشیده شده ریخته و بعد از اینکه هوای اضافی موجود در شیشه ها بعد از نیم ساعت خارج شد، می توانید درب آن را به خوبی بسته و محکم کنید.

دستور تهیه کنسرو لوبیا

قابلمه ای بزرگ روی حرارت قرار داده و درون آن مقداری آب ریخته و زیر حرارت را روشن کرده تا آب بجوشد. در این بخش نیز باید شیشه های لوبیا سبز را درون قابلمه بیاندازید. به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه باید زمان دهید تا لوبیاها درون شیشه و درون قابلمه بجوشد.

در این بخش نیز باید شیشه های جوشیده درون آب جوش را به شکل برعکس روی میز قرار داده و در این بخش نیز مواد به خوبی به تمام لوبیاها مزه می دهد. بعد از اینکه لوبیا به خوبی سرد شد، می توانید درون یخچال گذاشته و در وعده های مختلفی استفاده کنید.

طرز تهیه کنسرو لوبیا سبز بسیار ساده است و شما می توانید با این شیوه انواع کنسور سبزیجات را نیز تهیه کنید. تهیه کنسروهای میوه با همین سبک نیز ساده بوده و شما در این بخش می توانید با نحوه تهیه این کنسروها آشنا شوید.

این کنسورها را در وعده های مختلفی می توانید، سرو کنید. در شام، میان وعده و … این کنسرو سرو می شود و شما می توانید در کنار غذا نیز سرو کنید. شما به همین سبک می توانید، ترشی لوبیا سبز را هم تهیه کرده و مقداری سرکه و سیر و ادویه درون آن بریزید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو