خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ به چه دلیل رخ می‌دهد؟

منبع: پلازا

3

1402/5/26

08:36


خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ به چه دلیل رخ می‌دهد؟

دلایل بسیاری سبب خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ میشود که در این مقاله از سایت پلازا تصمیم داریم شمارا با راهکارهای جلوگیری از آن آشنا کنیم. دقت داشته باشید که این موضوع ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد پس تا پایان مقاله باما همراه باشید.

در ابتدا باید دقت داشته باشید زمانی که از لپ تاپ استفاده میکنید خاموش میشود یا خیر بدون انجام کاری نیز خاموش خواهد شد. با یافتن پاسخ این موضوع میتوانید در ادامه علت Shut Down شدن ناگهانی لپ تاپ را پیدا کنید. لازم به ذکر است بدانید که برای استفاده بهتر شما، روش های مختلفی را در این مطلب معرفی نموده ایم که با بررسی هر یک میتوانید از شر این مشکل خلاص شوید.

فهرست مطالب

خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ

بی فوت وقت به سراغ بررسی علت Shut Down شدن ناگهانی لپ تاپ خواهیم رفت.

1. بررسی آلوده بودن ویندوز؛ خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ در ویندوز 10

خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ

یکی از دلایلی که سبب خاموشی ویندوز به طور ناگهانی میشود آلوده بودن ویندوز است. در چنین مواقعی بدافزار یا برنامه های مخرب برای راحتی کار خود موانعی را پیش روی شما قرار میدهند که یکی از آنها خاموش شدن سیستم بوده است. بسته به نوع فایل آلوده ممکن است شاهد رویداد های مختلفی باشید که در این هنگام با پاکسازی سیستم از فایل های مخرب با کمک آنتی ویروس و یا عوض نمودن ویندوز میتوانید از شر این مشکل خلاص شوید.

2. بازنشانی بایوس؛ دلیل خاموش شدن لپ تاپ هنگام بالا آمدن ویندوز

Overclocking یکی از مهمترین بخش های بایوس سیستم بوده که اگر تغییری در روال کاری آن ایجاد شود شاهد اتفاق رویدادهایی خواهید بود که ممکن است برای اولین بار شاهد آن باشید. خاموش روشن شدن مکرر و یا زود هنگام لپ تاپ یکی از اصلی ترین عوامل خرابی Overclocking بوده است که با بازنشانی بایوس میتوانید آن را حل کنید. بازگرداندن ویندوز به حالت سیف مود میتواند شمارا از شر این مشکل خلاص کند که اگر در این زمینه اطلاعاتی ندارید پیشنهاد میشود یک سرچ ساده در گوگل داشته باشید.

3. بروزرسانی با نصب درایورها؛ علت خاموش شدن لپ تاپ هنگام شارژ

همانطور که میدانید درایورهای ویندوز نقش مهم و حیاطی در عملکرد صحیح ویندوز دارند. ممکن است علت خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ lenovo نیز حذف شدن درایوی از سیستم باشد. در چنین شرایطی پیشنهاد میشود که آنها را بروزرسانی یا مجددا نصب و سپس نتیجه را بررسی کنید. برای اینکار میتوانید از خود ویندوز و یا برنامه های کمکی نظیر درایورمکس کمک بگیرید.

4. ارورهای مختلف BSOD (صفحه آبی)؛ خاموش شدن لپ تاپ بعد از چند ثانیه

خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ

یکی از سخت ترین ارورهایی که راهکارهای بسیاری برای آن وجود داشته و عملا با یکبار تست برطرف نمیشود ارور BSOD بوده است. صفحه آبی رنگ که به صفحه مرگ نیز معروف است یکی از جدی ترین مشکلات کاربرانی بوده که با لپ تاپ سروکار دارند.

5. خرابی سخت افزار

مورد 5 که شاید آرزو کنید واقعی نباشد. خرابی سخت افزار یکی از علت های خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ اچ پی است که اگر این موضوع اثبات شود باید هزینه سنگینی برای برطرف سازی آن صرف شود. معمولا زمانی که در حال بازی کردن هستید و فشار بالایی روی کارت گرافیک قرار میگیرد، سخت افزار برای جلوگیری از سوختن قطعه، ویندوز را مجاب به ریستارت میکند. معمولا این موضوع دلیل اصلی برای خرابی نیست زیرا گاها پیش می اید که بازی یا برنامه سنگینی روی ویندوز نصب شود که توان اجرای آن را سخت افزار نداشته باشد. اما اگر مطمئن هستید که از لحاظ سخت افزاری محدودیتی پیش روی شما نیست پیشنهاد میشود لپ تاپ خود را به یک متخصص نشان دهید.

6. مشکلات سیستم عامل؛ علت خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ در هنگام بازی

در پایان یکی دیگر از مشکلاتی که میتواند علت خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ ایسوس باشد، خرابی بخش نرم افزاری ویندوز بوده است. خواسته یا ناخواسته اگر بخشی از ویندوز را حذف نمودید و شاهد بروز خطاهای مختلفی شدید تنها راه پیش روی شما بازیابی فایل ها و یا عوض نمودن ویندوز بوده است. به همین دلیل پیشنهاد میشود از حذف فایل هایی که آنها را نمیشناسید خودداری کنید زیرا این موضوع میتواند خرابی های بسیاری را برای سیستم شما به همراه داشته باشد.

سخن پایانی

بررسی علل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ به پایان رسید که در این زمینه به 6 روش مهم و کاربردی اشاره شد. اگر احساس میکنید که روش های ذکر شده برای یافتن علت Shut Down شدن ناگهانی لپ تاپ مفید نبوده است میتوانید مشکل خود را در بخش نظرات مطرح کنید تا سایر کاربران شما را راهنمایی کنند. با انجام اینکار نه تنها میتوانید از روش های تجربی کاربران کمک بگیرید بلکه میتوانید به تکمیل شدن این مقاله از زوایای دیگر نیز کمک کنید. بی شک نظرات شما در پیشبرد سطح کیفی مقاله تاثیرگذار بوده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو