شیائومی میکس فولد 3 به بازارهای جهانی عرضه نمی‌شود

منبع: تکراتو

3

1402/5/27

18:00


به تازگی خبر رسیده است که شیائومی میکس فولد 3 امکان ورود به بازارهای جهانی را ندارد. بر این اساس جدیدترین گوشی تاشو جهان فقط در چین عرضه خواهد شد. در ادامه نوشتار با تکراتو همراه باشید.

شیائومی میکس فولد 3 به بازارهای جهانی عرضه نمی‌شود

به تازگی خبر رسیده است که شیائومی میکس فولد 3 امکان ورود به بازارهای جهانی را ندارد. بر این اساس جدیدترین گوشی تاشو جهان فقط در چین عرضه خواهد شد. در ادامه نوشتار با تکراتو همراه باشید.

شیائومی میکس فولد 3 به‌عنوان نسل جدید گوشی‌های تاشو شیائومی نیز حداقل فعلا وارد بازارهای جهانی نخواهد شد. سال‌های پیش نیز شاهد بودیم که شیائومی دو گوشی میکس فولد و میکس فولد ۲ را فقط در بازار چین به فروش رساند.

معلوم نیست که سیاست غول فناوری چینی در جهت عدم ارائه پرچمدارهای تاشو خود به بازارهای جهانی چیست. اما طبیعتاً شیوه کار شیائومی در این مسئله ممکن است رقبای شیائومی را قوی‌تر کند.

این شیوه شیائومی به غیر از گوشی‌های تاشو، در دیگر گوشی‌هایی این شرکت که با رام گلوبال وارد بازار می‌شوند نیز وجود دارد. سالهاست که شاهدیم شیائومی در به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری گوشی‌های خود شامل نسخه‌های اندروید و رابط کاربری MIUI نیز انحصارطلبانه عمل کرده و ویژگی‌های موجود در نسخه گلوبال گوشی‌هایش، از زمین تا آسمان با نسخه رام چین تفاوت دارد و حتی نیمی از ویژگی‌هایی که در نسخه چین وجود دارد، در نسخه جهانی موحود نیست.

بیشنر بخوانید: شیائومی میکس فولد 3 (Xiaomi Mix Fold 3) رسما معرفی شد

علت عدم عرضه شیائومی میکس فولد 3 به بازارهای جهانی چیست؟

شیائومی چند روز قبل از گوشی تاشو میکس فولد ۳ رونمایی کرد. با توجه به قابلیت‌ها و امکانات این محصول، بسیاری انتظار دارند که در بازارهای جهانی نیز عرضه شود؛ درحال حاضر شایعات زیادی درمورد فروش این دستگاه در بازارهای خارج از چین وجود دارد.

اکنون شیائومی با انتشار بیانیه‌ای به همه‌ شایعات مربوط به عرضه‌ جهانی میکس فولد ۳ پایان داد و مشخص شده که متأسفانه این محصول مثل نسل‌های قبلی خود، فقط در انحصار بازار چین خواهد ماند.

علت عدم عرضه شیائومی میکس فولد 3 به بازارهای جهانی چیست؟

غول فناوری چینی از زمان معرفی میکس فولد ۳، اطلاعات خاصی درمورد تاریخ عرضه‌ جهانی این دستگاه ارائه نداده است. با توجه به‌ اینکه میکس فولد و میکس فولد ۲ فقط در بازار چین به‌فروش رسیدند، بسیاری انتظار داشتند همین روند درمورد میکس فولد ۳ نیز ادامه یابد.

شیائومی اکنون تأیید کرده هیچ برنامه‌ای برای فروش میکس فولد ۳ در بازارهای جهانی ندارد. براساس اعلام مدیر ارتباطات این شرکت، گوشی مذکور انحصاراً فقط در چین به‌فروش خواهد رسید و این یعنی قرار نیست پیکسل فولد و گلکسی زد فولد ۵ را در بازارهای جهانی به‌چالش بکشد.

البته امکان خرید میکس فولد ۳ ازطریق خرده‌فروشی‌های آنلاین وجود دارد زیرا برخی از این فروشگاه‌ها، محصولات مختلف را به سایر نقاط جهان نیز ارسال می‌کنند.

میکس فولد ۳ فقط با رام چینی MIUI عرضه می‌شود و اگرچه امکان نصب فروشگاه گوگل‌پلی روی آن وجود دارد، این رابط‌ کاربری برای برنامه‌های گوگل بهینه‌سازی نشده است. علاوه‌براین گوشی شیائومی از LTE Band 20 پشتیبانی نمی‌کند و درنتیجه احتمال دارد در برخی کشورها با مشکل شبکه مواجه شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره عدم عرضه شیائومی میکس فولد 3 به بازارهای جهانی چیست؟ آیا سیاست غلط شیائومی می‌تواند کاربران این شرکت بزرگ را به سمت دیگر شرکت‌ها روانه کند؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو