در دیدار امیرعبداللهیان و محمد بن‌ سلمان چه گذشت؟

منبع: ساعد نیوز

2

1402/5/28

09:47


ساعد نیوز: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و محمد بن‌ سلمان ولیعهد عربستان سعودی راه های همکاری و توسعه روابط میان دو کشور را بررسی کردند.

در دیدار امیرعبداللهیان و محمد بن‌ سلمان چه گذشت؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از ایرنا، بن سلمان نیز در مقابل پیام تقدیر و تشکر پادشاه کشورش را به امیر عبداللهیان ابلاغ کرد.

واس در ادامه درباره محورهای رایزنی بن سلمان و امیر عبداللهیان نوشت: در این دیدار روابط عربستان و جمهوری اسلامی ایران، فرصت‌های آتی همکاری‌های میان دو کشور و راه‌های توسعه آن بررسی شد.

خبرگزاری عربستان همچنین اعلام کرد که دو طرف تحولات اوضاع در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و تلاش‌های انجام شده در این زمینه را مورد بحث و بررسی قرار داد.

طبق این گزارش، این دیدار با حضور فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان و علی رضا عنایتی سفیر کشورمان در ریاض، محسن مرتضایی‌فر مدیرکل جدید تشریفات وزارت‌ امور خارجه و «حسن زرنگار» سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض انجام شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه با محمد بن‌ سلمان ولیعهد عربستان سعودی در جده دیدار و گفت‌وگو کرد.

این نخستین دیدار رسمی یک مقام عالی کشورمان با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی پس از عادی سازی روابط دو کشور است.

پیش از این دیدار نیز روز گذشته (پنجشنبه) وزیر امور خارجه با همتای سعودی خود رایزنی و در نشست خبری مشترک شرکت کرده بود.

دیدار با ولیعهد سعودی در حالی انجام می‌شود که دو ماه قبل فیصل بن‌ فرحان وزیر خارجه این کشور در سفری به تهران با وزیر امور خارجه و رئیس جمهور کشورمان دیدار و دعوت‌نامه رسمی ملک سلمان برای سفر آیت‌الله رئیسی را به عربستان سعودی ابلاغ کرد.

امیرعبداللهیان روز گذشته به ریاض سفر کرد و پس از دیدار با همتای خود و بازدید از سفارت کشورمان، بامداد جمعه وارد جده شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو