بهترین دیدنی های نیر برای گردشگری در استان اردبیل

بهترین دیدنی های نیر برای گردشگری در استان اردبیل


منبع: آرگا

2

1402/5/29

09:18


دیدنی های نیر شهری در نزدیکی اردبیل بوده که جذابیت های زیادی از جمله کاروانسرای تاریخی، چشمه آب معدنی و … دارد.

یکی از جاذبه های دیدنی در اطراف اردبیل دیدنی های نیر بوده که شما عزیزان با ان آشنا می شوید. این شهرستان دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی زیادی بوده و از جذابیت های فوق العاده ای برخوردار است که با آن آشنا می شوید.

طبیعت بکر نیر

معرفی دیدنی های نیر:

این ناحیه از اردبیل شرایط آب و هوایی معتدل و مناسبی داشته برای گردشگران در فصل های گرم سال این ناحیه هم مناسب بوده و هم اینکه طبیعت دیدنی و بکری دارد. شما می توانید با استفاده از تورهای گردشگری سفری راحت و دل انگیز به این ناحیه از اردبیل داشته باشید. این مجموعه یکی از دیدنی های اردبیل است.

دیدنی های نیر

بقعه کورائیم نیر:

این بقعه دیدنی های زیادی داشته و قبرستانی قدیمی با قدمت بالا بوده که قدمت آن به زمان ۶ هجری باز می گردد. این بنا یک ساختمان نیمه و ویرانه است که امروزه در حال نابود شدن می باشد. درب ورودی این بنا ۱۵۰ متر ارتفاع داشته و دارای جذابیت های زیادی است.

رباط سنگی شاه عباس:

این بنا یک کاروانسرای قدیمی بوده که به دستور شاه عباس صفوی بنا شده است. این ناحیه با توجه به اینکه سرد بوده نیاز به کاروانسرا داشته که گردشگران در آن اقامت داشته باشند. این بنا به نوعی نشان دهنده معماری های قدیمی ایرانی بوده و نشان دهنده اصالت اینگونه بناها می باشد.

آشنایی با نیر

چشمه های بهشتی بولاغلار:

این چشمه نیز بهشتی دیدنی بوده که شما را به سوی خود جذب می کند. از اهمیت این چشمه طبیعی و جاذبه های ان می توان به وسعت و حجم آب این چشمه اشاره کرد. این چشمه با توجه به اینکه در نزدیکی روستا قرار دارد، موجب آبیاری و سرسبزی بهتر مراتع شده است.

دهکده سبلان نیر:

این دهکده نیز از دیدنی های مهم این ناحیه بوده شناخته شده ترین ناحیه در اردبیل می باشد. این مجموعه تفریحی یکی از دیدنی هایی بوده که دارای چشمه های آب گرم و با امتیازات و امکانات مناسبی است. دمای آب این چشمه ها ۵۲ درجه بوده و دارای مواد معدنی مهم و مغذی می باشد. این چشمه ها از دیدنی های نیر هستند.

جاذبه تاریخی نیر

هتل های این مجموعه نیز امتیازات زیادی داشته و شامل هتل ۳ و ۴ ستاره است که امکان اقامت و در اسکان در آن را دارید. رستوران، هتل آپارتمان و … از مهم ترین مزیت های این مجموعه بوده که از آن استفاده می کنید. لجن درمانی نیز یکی از ویژگی های این مجموعه بوده که خواص زیادی دارد.

رودخانه بالخی:

این رودخانه را می توان یکی از رودخانه های دائمی در اردبیل دانست که ویژگی های زیادی دارد. در مسیر این رودخانه پر آب نیز با چشمه های آب مختلفی آشنا می شوید و از ان دیدن می کنید. آب این رودخانه نیز برای آبدهی مزارع این روستا کاربرد دارد.

طبیعت نیر

شما عزیزان در لینک نیز امکان آشنایی با مکان های دیدنی اردبیل را دارید که می توانید با آن آشنا شوید. این دیدنی ها جذابیت های زیادی داشته که از آن دیدن می کنید. این استان یکی از نواحی برک و در عین حال تاریخی بوده که قدیمی هستند. شما در لینک با جاذبه های بیشتری از این استان ها آشنا می شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو