میلک شیک آلبالویی؛ طرز تهیه 6 میلک شیلک خوشمزه آلبالویی از ساده تا خامه ای

میلک شیک آلبالویی؛ طرز تهیه 6 میلک شیلک خوشمزه آلبالویی از ساده تا خامه ای


منبع: روزانه

5

1402/5/31

11:29


یک نوشیدنی بسیار خنک و خوشمزه برای فصل تابستان، میلک شیک آلبالویی است که طرفداران بسیار زیادی دارد. میلک شیک‌ها در واقع از ترکیب شیر و بستنی با انواع میوه‌ها تهیه می‌شوند و در آخر با خامه قنادی تزئین و سرو می‌شوند. شاید اسم میلک شیک را بار‌ها شنیده باشید یا این که در منوی […]

یک نوشیدنی بسیار خنک و خوشمزه برای فصل تابستان، میلک شیک آلبالویی است که طرفداران بسیار زیادی دارد. میلک شیک‌ها در واقع از ترکیب شیر و بستنی با انواع میوه‌ها تهیه می‌شوند و در آخر با خامه قنادی تزئین و سرو می‌شوند. شاید اسم میلک شیک را بار‌ها شنیده باشید یا این که در منوی کافه یا رستوران‌ها آن را دیده باشید و دوست داشته باشید که این نوشیدنی خوشمزه و خنک را در منزل تهیه و آن را امتحان کنید. میلک شیک‌های آلبالویی خانگی، طعم و مزه‌ای بی‌نظیر دارند و علاوه بر مقوی بودن، مقرون به صرفه نیز هستند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با طرز تهیه انواع میلک شیک آلبالویی آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

طرز تهیه انواع میلک شیک آلبالویی

همان طور که گفتیم میلک شیک آلبالویی یک نوشیدنی تابستانه و خوش طعم است که معمولاً در کافه‌های لوکس، سرو می‌شود. شما می‌توانید این نوشیدنی خوشمزه و جذاب را به راحتی در خانه تهیه کرده و با آن از مهمان‌های خود پذیرایی کنید. میلک شیک آلبالویی را می‌توان به چند روش مختلف تهیه کرد که در ادامه آن‌ها را توضیح خواهیم داد:

طرز تهیه میلک شیک آلبالویی ساده

طرز تهیه میلک شیک آلبالویی ساده

یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین روش‌های درست کردن میلک شیک آلبالویی، تهیه آن با بستنی وانیلی ساده است. طرز تهیه این میلک شیک آلبالویی خوشمزه، بسیار ساده و راحت است و شما می‌توانید به راحتی آن را در عرض چند دقیقه در منزل آماده کنید. در ادامه شما را با دستور تهیه میلک شیک آلبالویی ساده آشنا خواهیم کرد:

مواد لازم:

  • بستنی وانیلی ساده: یک لیوان دسته دار
  • آلبالوی تازه: ۲/۱ لیوان دسته دار
  • شیر سرد: ۴/۱ لیوان دسته دار
  • وانیل: ۲/۱ قاشق چای خوری
  • مدت زمان آماده‌سازی میلک شیک آلبالویی ساده: ده دقیقه

مرحله اول؛ جداسازی هسته آلبالو

اولین قدم برای تهیه میلک شیک آلبالویی ساده، شستن آلبالو‌ها و جدا کردن ساقه و برگ‌های اضافی می‌باشد. بعد از شستن آلبالو‌ها باید هسته‌های آن‌ها را جدا کنید. برای این کار می‌توانید از یک سیخ چوبی یا نی پلاستیکی استفاده کنید. استفاده از دستگاه هسته گیر آلبالو، می‌تواند سرعت شما را برای گرفتن هسته‌های آلبالو بالا ببرد.

مرحله دوم؛ منجمد کردن آلبالو‌ها

بعد از جدا کردن هسته‌های آلبالو، باید آلبالو‌های بدون هسته را برای مدت یک تا دو ساعت در فریزر گذاشته تا سرد شوند و به حالت نیمه منجمد درآیند.

مرحله سوم؛ ترکیب کردن تمامی مواد با یکدیگر

حالا آلبالو‌های نیمه فریز شده را خارج کرده و آن‌ها را در دستگاه مخلوط کن بریزید تا به طور کامل میکس و پوره شوند. سپس شیر سرد، بستنی وانیلی و عصاره وانیل را نیز به مواد اضافه کنید تا با یکدیگر مخلوط و یکدست شوند.

مرحله چهارم؛ سرو کردن میلک شیک آلبالویی ساده

بعد از میکس کردن تمامی مواد میلک شیک، اگر احساس کردید که نوشیدنی رقیق است و بستنی آن آب شده، می‌توانید میلک شیک را برای مدت نیم ساعت دیگر در فریزر قرار دهید و بعد از غلیظ شدن، آن را در لیوان مورد نظر سرو کنید. برای تزیین میلک شیک آلبالویی ساده می‌توان از مواد مختلفی مانند تکه‌های آلبالو، خامه فرم گرفته و ترافل‌های رنگی استفاده کرد.

مطلب مشابه: آموزش طرز تهیه میلک شیک کارامل دسر خوشمزه و زیبا

طرز تهیه میلک شیک آلبالویی شکلاتی

طرز تهیه میلک شیک آلبالویی شکلاتی

افرادی که عاشق طعم شکلاتی هستند، قطعاً میلک شیک‌های شکلاتی را به میلک شیک‌های ساده ترجیح می‌دهند. برای تهیه میلک شیک آلبالویی شکلاتی، می‌توان به جای استفاده از بستنی وانیلی، از تکه‌های شکلات و بستنی شکلاتی استفاده کرد و به راحتی در خانه یک دسر فوق‌العاده جذاب و خنک شکلاتی را تهیه کرد. در ادامه شما را با مراحل تهیه میلک شیک آلبالویی شکلاتی، آشنا خواهیم کرد:

مواد لازم:

  • بستنی شکلاتی: ۴۵۰ میلی لیتر
  • آلبالوی تازه: ۲ لیوان دسته دار
  • شیر سرد: یک لیوان دسته دار
  • چیپس شکلاتی: ۲/۱ لیوان
  • سس شکلات: به میزان لازم
  • مدت زمان آماده‌سازی میلک شیک آلبالویی شکلاتی: ده دقیقه

مرحله اول: جداسازی هسته‌ها

برای تهیه میلک شیک آلبالویی شکلاتی در مرحله اول باید آلبالو‌ها را شسته و با هر روشی که دوست دارید، هسته آن‌ها را جدا کنید. برای این کار می‌توان از دستگاه هسته گیر آلبالو، سیخ چوبی، نی پلاستیکی یا شیشه‌ای، خلال دندان یا هر وسیله دیگری استفاده کرد.

مرحله دوم: منجمد کردن آلبالو‌ها

بعد از شستن آلبالو‌ها، آن‌ها را در یک ظرف دربسته بریزید و برای یک تا دو ساعت درون فریزر قرار دهید تا به صورت نیمه منجمد درآیند. هر چقدر که آلبالو‌ها مدت زمان بیشتری در فریزر بمانند و بهتر یخ بزنند، میلک شیک آلبالویی شکلاتی شما بافت غلیظ‌تری داشته و خنک‌تر می‌شود.

مرحله سوم: ترکیب کردن تمامی مواد با یکدیگر

در این مرحله باید آلبالو‌های یخ‌زده را در مخلوط کن ریخته تا میکس شوند. سپس چیپس شکلاتی و شیر را اضافه کرده و با آلبالو‌ها خوب مخلوط کنید. در ادامه بستنی شکلاتی را به سایر مواد اضافه و دوباره میکس کنید تا به طور کامل و یکدست ترکیب شوند.

مرحله چهارم: سرو کردن میلک شیک آلبالویی شکلاتی

بعد از آماده شدن میلک شیک خنک و شکلاتی، می‌توانید آن را با سس شکلات تزیین کرده و سپس آن را سرو کنید. این نوشیدنی خوشمزه باید به صورت کاملاً سرد، سرو شود. پس در صورت شل یا گرم شدن، میلک شیک آلبالویی شکلاتی را برای چند دقیقه در فریزر قرار دهید تا خنک شود، سپس آن را میل کنید.

مطلب مشابه: طرز تهیه میلک شیک نوتلا؛ چگونه شیک نوتلای خوشمزه درست کنیم؟

طرز تهیه میلک شیک آلبالویی با خامه

طرز تهیه میلک شیک آلبالویی با خامه

اضافه کردن خامه به میلک شیک آلبالویی باعث لذیذشدن طعم و یکدستی و غلظت بیشتر بافت آن می‌شود. در ادامه نحوه آماده کردن میلک شیک آلبالویی همراه با خامه و همچنین مواد مورد نیاز آن را توضیح خواهیم داد:

مواد لازم:

  • بستنی وانیلی: ۱۰۰ گرم
  • آلبالوی تازه: ۳۰۰ گرم
  • شیر سرد: ۲/۱ لیوان دسته دار
  • شکر: دو قاشق غذاخوری
  • خامه صبحانه: دو قاشق غذاخوری
  • مدت زمان آماده‌سازی آماده مواد میلک شیک آلبالویی همراه با خامه: ده دقیقه

مرحله اول: جداسازی هسته‌ها

برای تهیه میلک شیک آلبالویی با خامه نیز مانند مراحل قبل باید آلبالو‌ها را تمیز شسته و سپس هسته آن‌ها را با هر روشی که راحت‌تر هستید، جدا کنید.

مرحله دوم: منجمد کردن آلبالو‌ها

سپس آلبالو‌های شسته شده و بدون هسته را در یک ظرف درب دار ریخته و برای یک تا دو ساعت درون فریزر قرار دهید تا به حالت نیمه منجمد درآیند.

مرحله سوم: ترکیب کردن تمامی مواد با یکدیگر

بعد از نیمه منجمد شدن آلبالو‌ها، آن‌ها را از فریزر خارج کرده و به همراه شیر، بستنی، شکر و خامه در مخلوط کن بریزید تا به طور کامل با یکدیگر مخلوط و میکس شوند.

مرحله چهارم: سرو کردن میلک شیک آلبالویی با خامه

بعد از میکس کردن مواد و یکدست شدن آن، می‌توانید میلک شیک آماده شده را در ظرف مورد نظر ریخته و آن را با مواد و ترافل‌های مختلف تزئین کنید و سپس آن را سرو نمایید.

مطلب مشابه: طرز تهیه انواع نوشیدنی سرد با قهوه فوق العاده خوشمزه و دلچسب

طرز تهیه میلک شیک آلبالویی با گیلاس و آلبالو

طرز تهیه میلک شیک آلبالویی با گیلاس و آلبالو

میلک شیک آلبالویی را می‌توان با گیلاس نیز تهیه کرد. این نوشیدنی بسیار مقوی و خوشمزه است. به طوری که به درمان کم خونی و بهبود حافظه کمک می‌کند. در ادامه طرز تهیه این نوشیدنی لذیذ را به شما آموزش می‌دهیم تا بتوانید با درست کردن آن در خانه، علاوه بر تهیه یک نوشیدنی مقوی از خواص بی‌نظیر آن نیز بهره‌مند شوید:

مواد لازم:

  • بستنی شکلاتی: ۴۵٠ میلی لیتر
  • شیر: یک پیمانه
  • آلبالو: یک پیمانه
  • گیلاس: یک پیمانه
  • شکلات چیپسی: ۲/۱ پیمانه

مرحله اول: آماده‌سازی

در قدم اول برای درست کردن میلک شیک آلبالویی همراه با گیلاس، باید گیلاس و آلبالو‌ها را تمیز شسته و سپس هسته آن‌ها را خارج کنید. سپس میوه‌ها را در یک ظرف دربسته ریخته و به مدت یک تا دو ساعت درون فریزر قرار دهید تا نیمه منجمد شوند.

مرحله دوم: مخلوط کردن

در مرحله بعد آلبالو و گیلاس‌های یخ‌زده را از فریزر خارج کرده و آن‌ها را به همراه بستنی، شکلات چیپسی و شیر در مخلوط کن بریزید تا به طور کامل مخلوط و ترکیب شوند. بهتر است که مواد را با سرعت بالا میکس کنید تا به صورت یکدست پوره شوند. سپس آن‌ها را در ظرف مورد نظر ریخته و برای سرو کردن آماده کنید.

مطلب مشابه: طرز تهیه دسر ساده ( انواع دسر از دسر رنگینک گرفته تا دسر زعفرانی)

طرز تهیه میلک شیک آلبالویی با عسل و بستنی

طرز تهیه میلک شیک آلبالویی با عسل و بستنی

میلک شیک آلبالویی با بستنی و عسل یک نوشیدنی و دسر بسیار خوشمزه در فصل تابستان است که طعمی شیرین و دلچسب دارد و با عسل و بستنی تهیه می‌شود. خوردن این نوشیدنی در هوای گرم به شدت لذت بخش است؛ به همین دلیل طرفداران بسیار زیادی دارد. میلک شیک آلبالویی با بستنی و عسل، بسیار مقوی است و می‌تواند انرژی از دست رفته بدن را جبران کند. در ادامه طرز تهیه این نوشیدنی شیرین و خوشمزه را برای شما توضیح خواهیم داد:

مواد لازم:

  • آلبالو: یک پیمانه
  • شیر: ۲/۱ پیمانه
  • بستنی وانیلی: دو عدد
  • عسل: یک قاشق غذاخوری
  • یخ: به میزان لازم

مرحله اول: آماده‌سازی آلبالو

در ابتدا آلبالو‌ها را تمیز بشویید و سپس هسته آن‌ها را خارج کنید. آلبالو‌های بدون هسته را درون یک ظرف در دار گذاشته و به مدت دو ساعت درون فریزر قرار دهید تا به حالت نیمه منجمد درآیند.

مرحله دوم: میکس کردن مواد

بعد از گذشت مدت زمان گفته شده آلبالو‌های یخ‌زده را از فریزر خارج کرده و به همراه شیر داخل مخلوط کن بریزید تا پوره شوند. در ادامه عسل و بستنی را اضافه کرده و دوباره دستگاه مخلوط کن را روشن کنید تا تمامی مواد یکدست شوند.

مرحله سوم: سرو میلک شیک آلبالویی با بستنی و عسل

در مرحله آخر یخ‌ها را درون مخلوط کن بریزید تا به طور کامل خرد شده و با مواد ترکیب شوند. اکنون میلک شیک آلبالویی با بستنی و عسل شما آماده است. می‌توانید این نوشیدنی را درون ظرف‌های دلخواه ریخته و با شکلات، خامه و ترافل‌های رنگی تزیین کنید.

نکات و فوت و فن‌های مهم برای تهیه میلک شیک آلبالویی

• برای تهیه میلک شیک آلبالویی در صورت تمایل می‌توانید از عسل یا شکر، برای شیرین‌تر شدن نوشیدنی استفاده کنید.

• اگر که در خانه مخلوط کن یا میکسر ندارید، می‌توانید آلبالو‌ها را به شکل ساطوری خرد کرده و سپس همه مواد را به صورت دستی با یکدیگر مخلوط نمایید.

• برای اینکه طعم میلک شیک آلبالویی شما کمی متعادل‌تر و شیرین‌تر شود، می‌توانید در هنگام درست کردن این نوشیدنی، علاوه بر آلبالو از میوه‌های دیگری مانند گیلاس و موز نیز استفاده کنید.

• اضافه کردن بستنی به میلک شیک آلبالویی، باعث غلیظ شدن بافت آن خواهد شد. پس می‌توانید در صورت تمایل، مقدار بستنی را کمتر یا بیشتر نمایید.

• در هنگام درست کردن میلک شیک آلبالویی در صورت تمایل می‌توانید به جای استفاده از شیر گاو از شیر نارگیل، شیر بادام و سایر شیر‌های گیاهی استفاده کنید.

• همچنین برای تهیه میلک شیک آلبالویی ساده به جای استفاده از بستنی وانیلی می‌توانید از بستنی آلبالویی استفاده کنید.

• در هنگام درست کردن میلک شیک آلبالویی ساده می‌توان برای خوش عطر شدن نوشیدنی، به جای استفاده از وانیل، از گلاب استفاده کرد.

• بهتر است در هنگام سرو میلک شیک آلبالویی از نی استفاده کنید.

• در صورت تمایل می‌توانید مقداری خلال پسته، مغز گردو، بادام خرد شده و آب لیمو ترش تازه، به نوشیدنی اضافه کنید.

• در کافی شاپ‌ها معمولاً برای تزئین میلک شیک آلبالویی از خامه فرم گرفته استفاده می‌کنند. به این صورت که مقداری خامه روی نوشیدنی ریخته و سپس آن را با آلبالوی تازه و ترافل‌های رنگی تزئین می‌نمایند.

سخن پایانی

میلک شیک آلبالویی یک نوشیدنی تابستانه بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که انواع مختلفی دارد و به راحتی می‌توان آن را در خانه، در مدت ده دقیقه آماده و نوش جان کرد. ما در این مقاله نحوه درست کردن انواع میلک شیک‌های آلبالویی مانند میلک شیک آلبالویی ساده، میلک شیک آلبالویی شکلاتی، میلک شیک آلبالویی با خامه و همچنین میلک شیک گیلاس آلبالو را به طور کامل همراه با جزئیات توضیح دادیم. ‌امیدواریم با استفاده از مطالب مفید و سودمند گفته شده، بتوانید به راحتی این نوشیدنی‌های ساده و خوشمزه را در منزل تهیه کرده و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

مطلب مشابه: طرز تهیه دسر شکلاتی (انواع دسرهای خوشمزه)

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو