نقد فیلم The Last Voyage of the Demeter ؛ مدرن‌ترین فیلم دراکولایی

نقد فیلم The Last Voyage of the Demeter ؛ مدرن‌ترین فیلم دراکولایی


منبع: فیگار

3

1402/5/31

16:04


فیلم The Last Voyage of the Demeter یکی از مهم‌ترین آثار شال 2023 می‌باشد که در ادامه به نقد فیلم The Last Voyage of the Demeter خواهیم پرداخت.

نقد فیلم The Last Voyage of the Demeter ؛ مدرن‌ترین فیلم دراکولایی

فیلم The Last Voyage of the Demeter یکی از مهم‌ترین آثار شال 2023 می‌باشد که در ادامه به نقد فیلم The Last Voyage of the Demeter خواهیم پرداخت.

فیلم آخرین سفر دِمتر که با نام دراکولا: سفر دِمتر نیز در برخی بازارهای بین‌المللی شناخته می‌شود، یک فیلم ترسناک، ماوراءالطبیعی آمریکایی می‌باشد که توسط آندره اووردال کارگردانی و توسط براگی اف. شوت جونیور و زک الکویچ ساخته شده است.

این فیلم بر اساس فصلی از رمان “دراکولا” نوشته برام استوکر در سال ۱۸۹۷ به نام “تنها کاپیتان” اقتباس شده است. در این فیلم، بازیگرانی مانند کوری هاوکینز، آیسلینگ فرانسیوزی، لیام کانینگهام و دیوید دستمالچیان نقش‌های خود را ایفا می‌کنند. داستان فیلم درباره خدمه‌ای است که در یک کشتی تجاری به نام دِمتر، محکوم به فنا هستند و تحت رهبری کاپیتان الیوت، به سفری خطرناک از ترانسیلوانیا به لندن می‌روند و در مقابل تعقیب یک خون‌آشام افسانه‌ای به نام دراکولا رویرو می‌شوند.

نقد فیلم The Last Voyage of the Demeter

مدرن‌ترین فیلم دراکولایی

شما می‌توانید فهرست نقد فیلم The Last Voyage of the Demeter را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

نقد فیلم The Last Voyage of the Demeter

بررسی فیلم سینمایی The Last Voyage of the Demeter

فیلم آخرین سفر دِمتر، در تاریخ 11 اکتبر 2023 توسط شرکت یونیورسال پیکچرز در ایالات متحده آمریکا به روی پرده رفت. این فیلم، در بخش بررسی فیلم سینمایی The Last Voyage of the Demeter ، نقدهای متفاوتی از سوی منتقدان دریافت کرد و فروش جهانی آن تنها 11 میلیون دلار بود، در حالی که بودجه تولید آن حدود 45 میلیون دلار تخمین زده شد. به همین دلیل، این فیلم در گیشه موفقیت چشمگیری نداشت.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ترسناک 2023 بر اساس امتیاز IMDB

درباره فیلم

نقد فیلم The Last Voyage of the Demeter

تحلیل فیلم آخرین سفر دمتر

در اکتبر 2019، اعلام شد که آندره اووردال به عنوان کارگردان فیلم آخرین سفر دمتر انتخاب شده است و شرکت Amblin Partners حق پخش آن را در اختیار خواهد داشت. در ژانویه 2021، کوری هاوکینز به بازیگران فیلم پیوست و از یک نسخه نوشتاری جدیدی که توسط زاک اولکویچ تهیه شده بود، استفاده شد.

در دسامبر 2022، براگی اف. شوت جونیور و زاک اولکویچ به عنوان نویسندگان فیلمنامه شناخته شدند، در حالی که برایان کافیل، هارت، روزوویتزکی و شونتکه به عنوان مشارکت‌کنندگان در داستان و مواد ادبی اضافی خارج از صفحه نمایش، اعتبار داشتند.

فرآیند فیلمبرداری اصلی در تاریخ 30 ژوئن 2021 در شهر برلین آغاز شد و سپس در مالت ادامه یافت و در تاریخ 1 اکتبر به پایان رسید. علاوه بر این، برخی از صحنه‌های فیلم در شهر قلعه مدینا نیز ضبط شدند.

از تاریخ 20 آگوست 2023، فیلم آخرین سفر دمتر، در ایالات متحده و کانادا 11.4 میلیون دلار و در مناطق دیگر 467،412 دلار، به طور کلی 11.8 میلیون دلار فروش داشت. در ایالات متحده و کانادا، پیش‌بینی می‌شد که فیلم در 2715 سینما بین 6 تا 11 میلیون دلار فروش داشته باشد. در مجموع، فروش این فیلم در روز اول به 6.5 میلیون دلار رسید و در رده پنجم قرار گرفت. در آخر هفته دوم، این فیلم با 62 درصد کاهش فروش، به 2.5 میلیون دلار رسید و در رتبه دهم قرار گرفت.

نقد فیلم The Last Voyage of the Demeter

نقد فیلم The Last Voyage of the Demeter

نقد فیلم The Last Voyage of the Demeter

در فیلم “سال 1897″، قسمتی از رمان “برام استوکر”، داستان با تمرکز بر روی قایق‌هایی که بارهای اسرارآمیز را بارگیری می‌کنند و در جستجوی افرادی برای سفر در آینده هستند، آغاز می‌شود. در آغاز فیلم، یک جنبش خودمانی و جالب مشهود است که به نوعی به پیش‌بینی اتفاقات آینده اشاره می‌کند.

شخصیت‌های فرعی به صورت صریح اشاره می‌کنند که شرارت به کشتی وارد شده و این نشان می‌دهد که داستان در ابتدا، با خطراتی همراه است که در آینده به وقوع خواهند پیوست؛ اما به طور کلی این می‌تواند به طور مکرر و خسته‌کننده تکرار شود.

آنچه در ابتدا این فیلم آغاز را جذاب می‌کند، بازیگرانی هستند که بدون اینکه نقش خود را بیش از حد اجرا کنند، به گونه‌ای احساس پویایی را منتقل کرده که خود فیلم به این شکل نیست. دکتر کلمنس که در ابتدا به عنوان یک شخص با صلاحیت‌های واضح، موانعی را پشت سر می‌گذارد، در نهایت زمانی که یک پسر جوان از له شدن نجات پیدا می‌کند، تحت فشار قرار می‌گیرد. علاقه‌مندی او به محافظت از توبی، که توسط وودی نورمن بازی می‌شود، او را به سمت کاپیتان الیوت که توسط لیام کانینگهام بازی می‌شود جلب می‌کند.

در ادامه، فیلم به معرفی چند شخصیت دیگر می‌پردازد؛ اما اکثر آنها تا زمانی که دراکولا می‌آید در پس زمینه محو می‌شوند و فیلم شروع به ایجاد برخی از قوانین خون‌آشامی خودش می‌کند. این قوانین بسیار ساده و ابتدایی هستند و برای هر کسی که حتی آشنایی گذرا با خون‌آشام‌ها دارد، قابل فهم می‌باشد.

فیلم تلاش می‌کند با تغییراتی در فرمول معمولی خود، برای محیطی که دارد، جذابیتی جدید بیاورد. یکی از این قوانین این است که همه شخصیت‌ها می‌توانند از طریق ضربه زدن به کشتی با هم ارتباط برقرار کنند و پژواک در استخوان‌های آنها شنیده می‌شود؛ اما وقتی دراکولا این اطلاعات را کشف می‌کند و تصمیم می‌گیرد از آنها بهره‌برداری کند تا با آنها درگیر شود، فیلم شروع به جستجوی چیز سرگرم‌کننده‌تری می‌کند تا داستان را پیش ببرد.

کشتارها در این فیلم وحشتناک هستند؛ حتی اگر به طرز عجیبی در تنش سبکی سوار باشند. زیرمتنی بازیگوشانه و پیچیده‌ای که در فیلم است، در زیر این عناصر عمل می‌کند. دراکولا یک هیولای بی‌فکر نیست و دیدن او در حال بازی و شوخ‌طبعی با غذایش جذابیت دارد.

نقد فیلم The Last Voyage of the Demeter

نقد فیلم The Last Voyage of the Demeter

نقد فیلم The Last Voyage of the Demeter

The Last Voyage of the Demeter، فیلمی بی‌امان و بی‌رحم است. این نوع آثار، از فیلم های غم‌انگیز هستند که با بسیاری از سلیقه مخاطبان، طنین انداز نخواهند شد. کوری هاوکینز واقعاً می‌تواند در این فیلم، محدوده هنری خود را نشان دهد. فیلم تاریک، شوم، و سرد است و برای طرفداران فیلم خون آشامی، بالاتر از حد متوسط می‌تواند پیش برود.

این اقتباس از Log of the Demeter، می‌توانست از نیش بیشتری برای ترس استفاده کند. چیزی که واقعاً در این فیلم جذاب می‌باشد، به تصویر کشیدن خود دراکولا است که از همه راه‌هایی که انتظار دارید از یک فیلم خون آشامی ببینید را نشان می‌دهد، اما نمی‌تواند خودش را متمایز کند. همچنین فیلم از کلاستروفوبیا کشتی حداکثر استفاده را نمی‌کند و در عین حال وسعت وسیع دریاها را هم به مخاطب نشان نمی‌دهند.

به طور خلاصه، فیلم با معرفی شخصیت‌های مختلف و ایجاد قوانین نو، تلاش می‌کند تا جذابیت جدیدی را به داستان خود بدهد. این قوانین ساده و ابتدایی هستند، اما با استفاده درست از آنها، فیلم توانسته است ترسناک‌تر و جذاب‌تر شود و عناصری از ترس و تعجب را به همراه داشته باشد.

بررسی ساختاری منتقدین

نقد فیلم The Last Voyage of the Demeter

نقد فیلم The Last Voyage of the Demeter

این فیلم، در وب‌سایت جمع‌آوری نقد راتن تومتوز، 50 درصد از نظرات 155 منتقد را دریافت کرده است. توافق این وب‌سایت چنین است:

فیلم آخرین سفر دمتر، زاویه تازه‌ای به داستان بارها گفته شده دراکولا نشان داده؛ اما اجرای ضعیف آن، اغلب تنش‌های ترسناک داستان را کاهش می‌دهد.

متاکریتیک که از میانگین وزنی استفاده می‌کند، بر اساس 26 منتقد، امتیاز 52 از 100 را به فیلم اختصاص داده است که نشان دهنده بررسی‌های مختلط یا متوسط می‌باشد. بیلگه ابیری از Vulture درباره این فیلم نوشت:

آنچه واقعاً آخرین سفر دمتر را متمایز می‌کند، فراتر از فضای غلیظ وحشتناکش، بی‌رحمی شادی‌بخش آن است. فیلم، مملو از شگفتی‌های وحشیانه لذت بخش می‌باشد.

پیتر سوبچینسکی از RogerEbert.com به این فیلم 3.5/4 داد و آن را برداشتی هوشمندانه، خوش ساخت، و گاه کاملاً ترسناک از داستانی که هم علاقه‌مندان به ترسناک و هم تماشاگران عادی سینما می‌توانند به همان اندازه از آن استقبال کنند نامید.

​​بوستون گلوباودی هندرسون نیز نوشت:

این فیلم، یک سفر تابستانی خوب و مفرح است.

فرانک شِک از هالیوود ریپورتر کارگردانی اووردال را ستود و اضافه کرد که او نمی‌تواند جرقه‌ای برای فیلمنامه‌ی آهسته و فرمول‌آمیز براگی شوت جونیور و زک اولکویچ بزند، فیلم‌نامه‌ای که فاقد هوش تاریک لازم برای سرمایه‌گذاری ما در غم است.

دیوید ارلیش به آن نمره D داد و گفت:

فیلم به شدت فاقد حس ترس و وحشت لازم برای توجیه طرفداران دنیای وحشت است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد فیلم The Last Voyage of the Demeter سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول

کیفیت خوب فیلم The Last Voyage of the Demeter چه زمانی منتشر می‌شود؟

کیفیت خوب این فیلم، حدود 50 روز بعد به صورت استریم منتشر می‌شود.

آیا دنباله‌ای برای Last Voyage of the Demeter وجود خواهد داشت؟

به گفته هاوکینز، هنوز چیزی در مورد فیلم آینده، وجود ندارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو