تعداد کمی از جواهرات در طول هزاره ها به اندازه یاقوت کبود توجه ما را به خود جلب کرده است. رنگ های آبی خالص و دوام عالی آن را به یک سنگ قیمتی استثنایی تبدیل کرده است. با این حال، همه یاقوت ها کبود آبی نیستند. سنگ ماه شهریور یاقوت کبود است که در رنگ های ختلفی وجود دارد. در ادامه این مطلب سلام دنیا می توانید اطلاعاتی درباره سنگ ماه شهریور، معنی سنگ ماه تولد شهریور، خواص سنگ ماه تولد شهریور و سنگ ماه تولد شهریور زنانه و مردانه بخوانید.

سنگ ماه شهریور چیست

سنگ ماه تولد شهریور یاقوت کبود است، گوهری که برای هزاران سال گرامی داشته شده است. اگرچه اصطلاح یاقوت کبود معمولاً به نوع آبی کوراندوم اشاره دارد (یاقوت قرمز نوع قرمز آن است)، این سنگ تولد در رنگین کمانی از رنگ های دیگر می آید. یاقوت کبود از دیرباز با سلطنت و عشق همراه بوده و همچنین گفته می شود که نماد وفاداری و روح است. یاقوت کبود از کلمه یونانی sappheiros گرفته شده است و یاقوت کبود آبی یکی از محبوب ترین سنگ های رنگی است.

سنگ ماه شهریور چیست

معنی سنگ ماه تولد شهریور

سنگ ماه تولد شهریور به طور سنتی نماد صداقت، حقیقت، وفاداری و اشرافیت بوده است. برای قرن‌های بی‌شماری، یاقوت کبود سلطنت و لباس روحانیت را زینت داده است. نخبگان یونان و روم باستان معتقد بودند که یاقوت کبود آبی صاحبان خود را از آسیب و حسادت محافظت می کند. روحانیون قرون وسطی یاقوت کبود می پوشیدند زیرا نماد بهشت ​​بودند. ایرانیان باستان بر این باور بودند که زمین در واقع بر روی یک یاقوت کبود غول پیکر قرار گرفته است که آسمان را آبی می کند.سنگ ماه سپتامبر به داشتن قدرت شفابخش نیز مشهور بود. اروپاییان قرون وسطی معتقد بودند که یاقوت کبود تاول های طاعون و بیماری های چشم را درمان می کند. سنگ یاقوت کبود نیز پادزهر سم است.


حتما بخوانید: آموزش کامل فال تاروت رایگان


سنگ ماه تولد شهریور زنانه

 سنگ ماه تولد شهریور مرد و زن و سنگ شانس ماه تولد شهریور یاقوت کبود است، و ای سنگ متعلق به هر دو مردان و زنان متولد این ماه است.همانطور که گفته شد این سنگ یعنی یاقوت کبود یا همان سافایر (Sapphire) نماد حقیقت، عقل و تفکر و شجاعت می باشد،در واقع سنگ ماه تولد شهریور مردانه و زنانه‌ را “گوهر خردمندان” نامیده اند. یکی از کاربردهای این سنگ  استفاده برای ساخت نگین انگشتر ماه تولد شهریور می باشد.

سنگ ماه تولد شهریور زنانه

سنگ ماه تولد شهریور مردانه

همانطور که گفته شد سنگ ماه تولد شهریور مرد و زن و سنگ شانس ماه تولد شهریور یاقوت کبود است، بسیاری از افراد سنگ ماه شهریور را سنگ مردانه میدانند اما اصلا این طور نیست زیرا می توان این گوهر را بعنوان یک سنگ ماه تولد شهریور زن هم در نظر گرفت و در منابع برای زن و مرد ازین حیث تفاوتی قائل نشده اند.


حتما بخوانید: متن تبریک تولد شهریور ماهی زیبا


خواص سنگ ماه شهریور

یاقوت کبود به عنوان یک سنگ قیمتی محافظ در نظر گرفته می شود. این سنگ ممکن است فردی که از آنها استفاده می کند را از آسیب فیزیکی و همچنین نیت بد و حسادت محافظت کنند. همچنین تصور می شد که یاقوت کبود دارای خواص دارویی است. یاقوت کبود آبی سنگی بسیار معنوی است که توسط کشیشان استفاده می شود. در نهایت، یاقوت کبود جزو معدود سنگ‌های قیمتی است که می‌تواند ستاره‌ شناسی طبیعی را به شکل یک ستاره شش پرتو از خود نشان دهد.در ادامه برخی خواص سنگ ماه شهریور را می خوانید:

  • این سنگ سر درد متولدین شهریور ماه را از بین می برد.
  •  این نگین در انگشتر ماه تولد شهریور آرامش دهنده می باشد.
  • با چاکرای ششم و چشم سوم در ارتباط است.
  •  اصلی ترین سنگ ماه شهریور نقش موثری در افزایش عملکرد ذهن، بالا بردن راندمان هوش و ادراک ما دارد. این گوهر در بهبود سردرد و سرگیجه سودمند است.
  • برای سیستم بینایی سودمند است.
  • مانع از خون ریزی بینی می شود.
  • یکی دیگر از خواص این نوع از سنگ ماه شهریور افزایش ایمنی بدن میباشد.
  •  استفاده از انگشتر و گردنبند سنگ ماه تولد شهریور برای تیروئید و گلودرد و بعضی دیگر از غدد موثر است.
  • به ترمیم سلول ها کمک می کند.
  •  یاقوت کبود برای تقویت حافظه نیز موثر می باشد.

خواص سنگ ماه شهریور

سخن پایانی:

در این مطلب سنگ ماه شهریور به همراه خواص و معنی آن را برای شما عزیزان معرفی کردیم. این سنگ ها علاوه بر جنبه تزئینات، برای بدن خواص و فواید سلامتی نیز بهمراه دارند.