ترسناک ترین فن تئوری های باب اسفنجی

ترسناک ترین فن تئوری های باب اسفنجی


منبع: فیگار

3

1402/5/31

22:58


انیمیشن‌هایی مانند میکی ماوس یا باب اسفنجی، همیشه تئوری‌های عجیبی دارند که در ادامه به معرفی ترسناک ترین فن تئوری های باب اسفنجی خواهم پرداخت.

ترسناک ترین فن تئوری های باب اسفنجی

انیمیشن‌هایی مانند میکی ماوس یا باب اسفنجی، همیشه تئوری‌های عجیبی دارند که در ادامه به معرفی ترسناک ترین فن تئوری های باب اسفنجی خواهم پرداخت.

طرفداران سینما، همیشه عاشق ارائه تئوری‌های عجیب و غریب و نگران کننده در مورد ماهیت واقعی باب اسفنجی بودند و همیشه، وحشتناک ترین تئوری طرفداران باب اسفنجی بوده که بازتاب‌های عجیبی را برای این شخصیت به همراه داشته است.

باب اسفنجی، یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های نیکلودئون برای کودکان است؛ اما ماهیت سورئال انیمیشن و برخی از داستان‌های عجیب‌تری که در انیمیشن حضور داشته، باعث شده که تئوری های ترسناک انیمیشن های باب اسفنجی در اینترنت بیداد کند.

کل فرضیه باب اسفنجی عجیب است؛ زیرا نمایش، یک اسفنج متحرکِ به ظاهر پیر و در عین حال با ذوق کودکانه به نام باب را دنبال می‌کند که در یک آناناس، به همراه حلزون خود، که گری نام دارد، زندگی می‌کند. همچنین او به عنوان آشپز، در رستوران آقای خرچنگ، کار می‌کند. در این میان، همسایه و همکار او، آختاپوس، بهترین دوستش پاتریک، رئیسش آقای خرچنگ، و سنجاب ماجراجو سندی نیز حضور دارند.

ترسناک ترین فن تئوری های باب اسفنجی

تئوری های ترسناک انیمیشن های باب اسفنجی

شما می‌توانید فهرست ترسناک ترین فن تئوری های باب اسفنجی را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

ترسناک ترین فن تئوری های باب اسفنجی

ترسناک ترین فن تئوری های باب اسفنجی

باب اسفنجی در طول 13 فصل خود، اپیزودهای عجیب و غریبی را عرضه کرده است که سوررئال‌ترین قسمت های آن نسبتاً در اوایل سریال رخ می‌دهند. باب اسفنجی بین ترکیبی از شوخ طبعی بزرگسالان و کودکان، موضوعات عجیب و غریب، و گاهی اوقات سبک هنری  بامزه، خود را به هدف اصلی برای تئوری‌های طرفداران دنیای ترسناک تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید:

حقایق پنهان فیلم، سریال و انیمیشن

پاتریک دارای اختلال شخصیت ضد اجتماعی است

ترسناک ترین فن تئوری های باب اسفنجی

وحشتناک ترین تئوری طرفداران باب اسفنجی

پاتریک یکی از احمق‌ترین شخصیت‌های سریال است و برخی از خنده‌دارترین دیالوگ‌ها را دارد. با این حال، او یک جنبه غم‌انگیز و تاریک دارد که تعداد کمی از نظریه‌های باب اسفنجی تاریک را به دست آورده است. تئوری‌های هواداران مبنی بر این می‌باشد که پاتریک دارای بیماری معروف به اختلال شخصیت ضد اجتماعی (ASPD) است.

هواداران می‌گویند که پاتریک دارای سه علامت از هفت علامت این بیماری است. عدم انطباق با هنجارهای اجتماعی و رفتار قانونی، شکست در برنامه‌ریزی آینده و بی‌توجهی بی پروا به ایمنی خود و دیگران، از سه علامتی هستند که پاتریک آن‌ها را دارد.

همه شخصیت‌ها معتاد به مواد مخدر هستند

ترسناک ترین فن تئوری های باب اسفنجی

تئوری های ترسناک انیمیشن های باب اسفنجی

یکی از رایج‌ترین و تا حدی قابل قبول‌ترین نظریه‌های ترسناک باب اسفنجی این است که هر یک از شخصیت‌های سریال به مواد مخدر معتاد هستند و از عوارض بعدی آن رنج می‌برند. برخی از طرفداران بر این عقیده هستند که اپیزودهای عجیب و غریبی که شادی، درد و دانش بی‌نظیر باب اسفنجی را در مورد چیزهای عجیب نشان می‌دهد، می‌تواند ناشی از اثرات Speed باشد.

همچنین تنبلی و خواب آلودگی پاتریک به دلیل مصرف ماریجوانا است که اثرات مشابهی دارد و خلق و خوی اختاپوس و عملکرد ضعیف شغلی او می‌تواند نتیجه مصرف هروئین باشد و برخی نیز بر این عقیده‌اند که ممکن است آقای خرچنگ فروشنده آن‌ها باشد.

شهر باب اسفنجی، به دلیل آزمایش هسته‌ای ایجاد شد

ترسناک ترین فن تئوری های باب اسفنجی

ترسناک ترین فن تئوری های باب اسفنجی

یکی دیگر از محبوب‌ترین نظریه‌های باب اسفنجی از یکی از محبوب‌ترین کاربران ردیت، یعنی antinestio نشأت می‌گیرد که نشان می‌دهد بیکینی باتم زیر جزیره بیکینی آتول است. آن‌جا، جایی است که نه تنها تسلیحات هسته‌ای آزمایش می‌شد، بلکه نام لباس شنای بیکینی نیز از آنجا آمد.

کف واقعی بیکینی آتول در جزایر مارشال، جایی که دولت ایالات متحده 23 آزمایش هسته‌ای را در طول جنگ سرد انجام داد و باب اسفنجی و دوستان آبی‌اش را به موضوع قرار گرفتن در معرض تشعشعات هسته‌ای تبدیل کرد. از طرف دیگر، آنها می‌توانند افرادی باشند که قبلاً در نیروگاه هسته‌ای کار می‌کردند و اکنون به جهش‌های آبی روی آورده‌اند.

شخصیت‌های اصلی هفت گناه کبیره ساخته شدند

ترسناک ترین فن تئوری های باب اسفنجی

ترسناک ترین فن تئوری های باب اسفنجی

هفت گناه کبیره که تنبلی، غرور، حرص، شکم پرستی، شهوت، حسادت و خشم، هستند را در واقع می‌توانند در شخصیت‌های اصلی باب اسفنجی دید. حرص مربوط به آقای خرچنگ، حسادت برای پلانکتون، تنبلی برای گری، غرور که از شخصیت سندی برمی‌تابد، خشم اختاپوس، پرخوری پاتریک، و شهوت از باب اسفنجی، تمامی این هفت گناه هستند که به شخصیت‌ها ربط داده شدند.

همچنین جای این گناهان نیز می‌تواند با پاتریک که تنبل نیز است، تغییر کند. با چنین شخصیت‌های به یاد ماندنی و منحصر به فردی، آنهایی که در جهان باب اسفنجی غرق هستند، به خوبی می‌توانند این را درک کنند.

بیشتر بخوانید:

مهمترین مفهوم های استفاده نشده در مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست

حقایق پنهان و راز های فیلم اوپنهایمر (Oppenheimer 2023)

اختاپوس توسط والدین ثروتمند باب اسفنجی به عنوان نگهبان او  استخدام شده

ترسناک ترین فن تئوری های باب اسفنجی

ترسناک ترین فن تئوری های باب اسفنجی

یکی از دراماتیک‌ترین تئوری‌های باب اسفنجی، این است که اختاپوس توسط والدین ثروتمند باب اسفنجی به عنوان نگهبان او  استخدام شده است. والدین باب اسفنجی از زمانی که اختاپوس هنوز در محافل ثروتمند شهر می‌چرخید، می‌شناختند و در مواقع نیاز، به سراغ او می‌رفتند و به او وام کوچکی می‌دادند تا دوباره روی پایش بماند.

خانواده باب اسفنجی، در ازای این کار، از او خواستند که او مراقب باب اسفنجی باشد. این می‌تواند توضیح دهد که چرا خانه اختاپوس، هیچوقت با تمام اذیت‌های باب اسفنجی، عوض نمی‌شود. اختاپوس با وجود اینکه باب اسفنجی او را بسیار عذاب می‌دهد و دلایل زیادی برای نقل مکان دارد، هنوز در خانه‌اش سکونت دارد.

آقای خرچنگ روحش را می‌فروشد

ترسناک ترین فن تئوری های باب اسفنجی

ترسناک ترین فن تئوری های باب اسفنجی

برخی دیگر از کاربران، عمق فلسفی برای این انیمیشن و تئوری‌هایش انجام دادند و یکی از تاریک‌ترین توطئه‌های باب اسفنجی را اعلام کردند و اظهار داشتند که آقای خرچنگ، روح خود را به خاطر قدرت‌های ماوراءالطبیعی فروخته است.

با استناد به قسمت پنجم که در آن آقای خرچنگ، روح خود را به می‌فروشد تا بتواند با پول صحبت کند، برخی از مخاطبان خاطرنشان می‌کنند که پایان اپیزود نشان می‌دهد که خرچنگ، قبلاً روح خود را هشت بار فروخته است. او این کار را برای توانایی‌های ماوراءالطبیعی انجام می‌داد. با استفاده از قسمت‌های مختلف به عنوان اثبات، طرفداران پیشنهاد می‌کنند که آقای خرچنگ، دارای قدرت‌هایی مانند تشخیص، قدرت فوق‌العاده، نگاه کردن از طریق تلفن، انتقال از راه دور و چند مورد دیگر است.

برگرهای خرچنگ، از گوشت واقعی خودش درست می‌شوند

ترسناک ترین فن تئوری های باب اسفنجی

آقای خرچنگ، وسواس زیادی به پول دارد و یکی از تئوری‌های ترسناک باب اسفنجی نشان می‌دهد که او ممکن است برای تهیه آن تلاش زیادی کرده باشد. اینکه چرا او این فرمول را تا این حد مخفی نگه می‌دارد که حتی آشپز خودش از آن خبر ندارند؟

نظریه‌ای است که نشان می‌دهد همبرگر آقای خرچنگ، از گوشت خرچنگ ساخته شده، بنابراین او مردم را وادار می‌کند تا از هم‌نوعان خودش بخورند. با توضیح محرمانه بودن فرمول و اینکه چرا خرچنگ‌ها اصلاً در نمایش دیده نمی‌شوند، این نظریه ممکن است کمی قابل قبول باشد. با توجه به اینکه فرمول مخفی همبرگر آقای خرچنگ راز اصلی سریال است، مخاطبان باید جاهای خالی را پر کنند.

بیشتر بخوانید:

حقایق پنهان و سوتی های فیلم باربی

سوتی های فیلم Oppenheimer کریستوفر نولان

باب اسفنجی یک جانباز جنگی است که از PTSD رنج می‌برد

ترسناک ترین فن تئوری های باب اسفنجی

ترسناک ترین فن تئوری های باب اسفنجی

بیدار شدن باب اسفنجی در یک زمان، هر روز، و پیروی از برنامه و جدول زمانی یکسان و پوشیدن لباس‌های مشابه، تئوری‌های عجیبی را برای باب اسفنجی مطرح می‌کند. همان قدر که باب اسفنجی دوست‌داشتنی است، برخی کاربران می‌گویند که آقای شلوار مربعی، یک سرباز سابق ارتش بوده که دچار PTSD است و به دلیل خستگی در جنگ بازگردانده شده و اکنون سعی می‌کند زندگی کاملی را به عنوان یک آشپز داشته باشد.

الگوی کلامی او، که همه را “آقا” خطاب می‌کند، در آمریکا به افراد مقامات بالاتر و نشان دادن احترام فوق‌العاده به همه بزرگانش، شبیه آموزش نظامی می‌باشد که به نظر می‌رسد هر چقدر هم که تلاش می‌کند، نمی‌تواند از دست آن خلاص شود.

سریال استعاره‌ای از آلمان در جنگ جهانی دوم است

ترسناک ترین فن تئوری های باب اسفنجی

به عنوان یک کارتون، باب اسفنجی تمایل به مقابله با برخی از مسائل تاریک را دارد که منجر به برخی از نظریه‌های این انیمیشن شده است. بسیاری از کاربران، نظریه‌ای دارند که انیمیشن باب اسفنجی، آلمان پیش از جنگ جهانی دوم را نشان می‌دهد و اختاپوس، یک هنرمند شکست‌خورده است؛ همانطور که آدولف هیتلر می‌خواهد از شر همسایگانش خلاص شود، او نیز همینطور است.

پاتریک نماینده بیگناهانی است که در این فاجعه گرفتار شده و سندی با میراث تگزاسی و سرسختی تحسین برانگیز خود، نماینده ایالات متحده می‌باشد. آقای خرچنگ نیز در نهایت، نماینده بقیه کشورهای اروپایی است و به هیتلر به خاطر اعمال وحشیانه و استبداد کلی‌اش، به چشم تحقیر می‌نگرد.

سریال یک نمایش پیچیده از گرمایش جهانی را نشان می‌دهد

ترسناک ترین فن تئوری های باب اسفنجی

ترسناک ترین فن تئوری های باب اسفنجی

یکی از تئوری‌های تاریک‌تر باب اسفنجی که در توطئه‌آمیزترین گوشه‌های اینترنت وجود دارد و نشان می‌دهد که کل نمایش، استعاره‌ای پیچیده از گرمایش جهانی زمین است. باب اسفنجی، نشان دهنده زباله‌ها و آلودگی‌هایی است که در جهان ایجاد می‌شود و همانطور که گرمایش جهانی این تئوری را دارد، آلودگی باعث ایجاد گازهای گلخانه‌ای شده که زمین را گرم می‌کند و به ناچار باعث سیل جهانی می‌شود. با توجه به اینکه باب اسفنجی یک اسفنج آشپزخانه است، نه یک اسفنج دریایی، این تئوری می‌تواند حقیقت داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار ترسناک ترین فن تئوری های باب اسفنجی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول

آیا تئوری‌های ترسناک دیگری برای انیمیشن باب اسفنجی وجود دارد؟

بله. تئوری‌هایی مانند بیماری روانی هر شخصیت و حقایقی درباره آقای خرچنگ هستند که آنها نیز وحشتناک هستند.

در تئوری هفت گناه کبیره، باب اسفنجی کدام گناه است؟

در هفت گناه کبیره، نقش شهوت را دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو