قیمت طلا به نرخ امروز 1 شهریور!! | آقیمت طلای امروز حسابی ترکوند! | طلا عیاری چند شد؟

7

1402/6/1

12:51


قیمت طلا به نرخ امروز 1 شهریور!! | آقیمت طلای امروز حسابی ترکوند! | طلا عیاری چند شد؟

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت طلا و سکه امروز باز تغییر کرد و وارد کانال جدیدی شد و خریداران را با تردید برای خریدن این فلز گرانبها با تردید مواجه کرد. به نظر می رسد کارشناسان عوامل مختلفی را به قیمت طلا و سکه امروز  مرتبط می دانند و خیلی ها معتقدند که افزایش یا کاهش بیت کوین با قیمت طلا و سکه امروز  مرتبط نیست بنابراین بسیاری از متقاضیان به منظور صرف یا سرمایه گذاری از قیمت طلا و سکه امروز مطلع شده و براساس آخرین تغییرات قیمت طلا و سکه امروز تصمیم سازی می کنند. 

قیمت طلا و سکه امروز

بر این اساس هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت ۲ میلیون و ۳۲۲ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۲۴ عیار ۳ میلیون و ۹۶ هزار تومان قیمت گذاری شد. همچنین هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۹۰۳ دلار به فروش می رسید. گفتنی است، قیمت امروز مثقال طلا به ۱۰ میلیون و ۶۱ هزار تومان رسیده است.
قیمت هر گرم طلا امروز؛
قیمت امروز طلا
انس طلا ۱۹۰۳ دلار
مظنه تهران ۱۰٫۰۶۱٫۰۰۰
طلای ۱۸ عیار ۲٫۳۲۲٫۶۰۰
طلای ۲۴ عیار ۳٫۰۹۶٫۰۰۰
قیمت طلا و سکه امروز تهران؛
قیمت انواع سکه
سکه طرح جدید ۲۸٫۰۰۰٫۰۰۰
سکه طرح قدیم ۲۵٫۰۰۰٫۰۰۰
نیم سکه ۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰
ربع سکه ۱۰٫۰۵۰٫۰۰۰
سکه گرمی ۵٫۹۰۰٫۰۰۰
به گزارش سرویس طلا و ارز اقتصادآنلاین، ویژگی‌هایی مثل نقدشوندگی سریع، حمل آسان (ارزش بالا در حجم کم) و نگهداری راحت (فاسد نمی‌شود، زنگ نمی‌زند و از بین نمی‌رود) باعث شده که این فلز کمیاب از دیرباز مورد توجه افراد و دولت‌ها قرار بگیرد. طلا فلزی چکش‌خوار است و به‌سادگی شکل می‌گیرد. همین موضوع باعث شد که در دوران باستان، نفیس‌ترین و ظریف‌ترین مصنوعات از طلا ساخته شوند. قیمت طلای ۲۴ عیار از عیارهای ۲۲ و ۱۸ بالاتر است. اما برای نگه‌داری و سرمایه‌گذاری طلای ۲۴ بهترین گزینه نیست. طلای خالص (۹۹٫۹%) به‌سادگی آسیب می‌بیند و تغییر شکل می‌دهد.

قیمت طلا و سکه در بازار

در ایران معمولاً از عیار ۱۸ استفاده می‌شود و عیارهای ۲۰ و ۲۲ هم به رسمیت شناخته می‌شوند اما تولید طلا با عیار پایین‌تر از ۱۸ فقط برای صادرات مجاز است و عرضه آن در بازار داخل ممنوع است.  عیار سکه‌ها معمولاً بالاتر از عیار جواهرات است و گاهی از طلای خالص هم در سکه‌زنی استفاده می‌شود. در ایران تمام انواع سکه‌های بهار آزادی با عیار ۲۱٫۶ (۹۰٪) ضرب می‌شوند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو