ایا از استفاده از تعدادی لوازم آرایشی هر روز صبح برای زیبایی ظاهر خسته شده اید؟ سپس وقت آن است که به پوست خود استراحت دهید. مهم نیست که چه نوع پوستی دارید ، هر چند وقت یکبار کنار گذاشتن تمام محصولات زیبایی می تواند برای پوست شما معجزه کند. وقتی برای مدتی بدون آرایش بیرون می روید، به پوست خود فرصت نفس کشیدن می دهید. در این مطلب سلام دنیا، ما به موضوعاتی نظیر چگونه بدون آرایش زیبا باشیم؛ 17 ترفند زیبایی طبیعی و راهکار های داشتن صورتی جذاب و طبیعی و خوشگل بودن بدون میکاپ پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

چگونه بدون آرایش زیبا به نظر برسیم؟

1. زیبایی طبیعی: پوست خود را از درون سالم کنید

اگر پوست شما از درون سالم باشد، به طور خودکار درخشش طبیعی روی صورت خود خواهید داشت. ترکیبی از تغذیه خوب، خواب کافی، ورزش منظم و روتین مراقبت از پوست ، نقش مهمی در تعیین سلامت پوست شما دارد. چند نکته و ترفند در کنار این موارد اولیه، شما را بدون زحمت زیبا می کند.همچنین، اگر قبلاً آن را دارید، هر گونه پیش شرط پوستی مانند آکنه را درمان کنید. در صورت نیاز می توانید داروهای خانگی را امتحان کنید یا با پزشک خود مشورت کنید.


حتما بخوانید: بهترین روش صحیح لایه برداری پوست بدن با اسکراب طبیعی و شیمیایی


2. زیبایی طبیعی: تمیز کردن، مرطوب کردن، لایه برداری

ایجاد یک رژیم آزمایش شده مراقبت از پوست بسیار مهم است که باید به طور منظم آن را دنبال کنید. برای جلوگیری از واکنش های نامطلوب، از تعویض مکرر محصولات مراقبت از پوست خودداری کنید.

  • A- روزانه صورت خود را با استفاده از یک پاک کننده ملایم صورت تمیز کنید تا از گرد و غبار و آلاینده هایی که می توانند باعث آسیب پوست شده و پیری پوست را تسریع کنند خلاص شوید.
  • B- حداقل هفته ای یکبار صورت خود را لایه برداری کنید تا از سلول های مرده پوست خلاص شوید و چهره درخشان تان نمایان شود.
  • C- مرطوب کننده ای را انتخاب کنید که مناسب پوست شما باشد. اگر پوست خشکی دارید می‌توانید از روغن‌های صورت یا مرطوب‌کننده‌های مبتنی بر کرم غلیظ استفاده کنید . سرم های حاوی هیالورونیک اسید برای پوست های مستعد آکنه و چرب به طرز شگفت انگیزی عمل می کنند.
  • D- فراموش نکنید که قبل از بیرون رفتن از خانه از یک ضد آفتاب با SPF بالا استفاده کنید تا از آسیب نوری به پوست خود جلوگیری کنید.
  • E- شما می توانید هر ماه یک بار آبگرم صورت داشته باشید. ماساژ ملایم پوست صورت جریان خون را افزایش داده و آن را سفت و انعطاف پذیر می کند.  CTM- Cleansing Toning Moisturizing یک رژیم استاندارد مراقبت از پوست است. بهتر است آن را به طور خلاصه و سپس قسمت لایه برداری را توضیح دهیم. برای اطلاع از وضعیت کنونی پوست خود و سفارش محصولات مراقبت از پوست که به طور خاص برای شما طراحی شده اند، می توانید آزمون SkinKraft's AI را با قابلیت Know Your Skin امتحان کنید.

چگونه بدون آرایش زیبا به نظر برسیم؟

3. زیبایی طبیعی: خود را آراسته نگه دارید

رفتن به سالن راهی عالی برای ایجاد احساس خوب است. می توانید برای مانیکور، پدیکور یا یک جلسه اسپا مو بروید. علاوه بر این، اگر می خواهید از موهای زائد خلاص شوید، نوبت اپیلاسیون خود را رزرو کنید. از بین بردن موهای زائد صورت نه تنها صورت شما را شاداب تر نشان می دهد، بلکه می تواند با از بین بردن اثرات برنزه شدن از روی پوست، چهره شما را روشن تر کند. با توجه به راحتی خود می توانید از بین گزینه های موجود - اپیلاسیون، نخ یا اصلاح استفاده کنید.

4. زیبایی طبیعی: به ابروهای خود حالت دهید

می توانید چشمان خود و ناحیه اطراف آن را برجسته کنید تا بُعد جدیدی به چهره خود ببخشید.

  • A- شما می توانید به دنبال یک ابرو کاملا کوتاه شده یا یک ابروی پهن و پررنگ باشید. اگر ابروهایتان خیلی نازک هستند، می‌توانید از یک ماده رنگ‌کننده طبیعی مانند حنا برای اضافه کردن رنگ به ابروهایتان استفاده کنید.
  • B- از فر مژه استفاده کنید تا مژه هایتان برجسته تر شود. شما همچنین می توانید از اکستنشن مژه استفاده کنید که می تواند به مژه های شما چسبانده شود تا آنها را متراکم تر نشان دهد.
  • C- هر شب از کرم زیر چشم برای درمان سیاهی و پف چشم استفاده کنید‌. شما همچنین می توانید از داروهای خانگی مانند چای کیسه ای خنک برای درمان این مشکلات استفاده کنید.

حتما بخوانید: از بین بردن قرمزی جای جوش صورت با 11 درمان خانگی و گیاهی


5. زیبایی طبیعی: لبخند بزنید

لبخند شما بزرگترین دارایی شما در مورد زیبایی صورت است. با لایه برداری منظم از لب های خود و استفاده از مرطوب کننده هایی مانند بالم لب، در صورت لزوم از لب های خود مراقبت کنید. همچنین، از رعایت بهداشت دهان و دندان اطمینان حاصل کنید. به غیر از مسواک زدن دو بار در روز، می توانید یک روش پولیش حرفه ای را نیز برای دندان های خود انتخاب کنید تا درخشندگی به لبخند خیره کننده خود بیافزایید.

6. زیبایی طبیعی: به موهای خود برسید

شما همیشه می توانید موهای خود را در کانون دید قرار دهید. یک مدل موی شیک بوهو یا یک بافت بهم ریخته را انتخاب کنید تا به ظاهر بدون آرایش خود لذت ببرید. همچنین مطمئن شوید که موهای خود را در فواصل زمانی منظم تمیز کنید. این نه تنها برای موهای شما عالی است بلکه می تواند شما را از بسیاری از مشکلات پوستی مانند انواع مختلف جوش نجات دهد.

زیبایی بدون آرایش

7. زیبایی طبیعی: خوب لباس بپوشید

لباس پوشیدن شما نقش مهمی در نگاه و احساس شما نسبت به خود و به نوبه خود نحوه تصور دیگران از شما دارد. همیشه به سراغ لباس‌ها و کفش‌هایی بروید که در آن راحت هستید و برای یک موقعیت خاص مناسب هستند. رنگ هایی را انتخاب کنید که رنگ پوست شما را تحسین کنند. لایه بندی لباس ها مرسوم است و در عین حال جذاب و زیبا به نظر می رسد.می‌توانید اکسسوری‌هایی مانند عینک آفتابی، گردن‌بند، گوشواره، برخی از جواهرات معمولی و غیره را برای زیباتر کردن ظاهر اضافه کنید. 

8. زیبایی طبیعی: خوردن برای تغذیه

یک رژیم غذایی متعادل برای سلامت پوست و مو ضروری است. مصرف کافی پروتئین و ویتامین ها برای حفظ و ترمیم پوست شما کاملا ضروری است. میوه ها و سبزیجات تازه را در رژیم غذایی خود بگنجانید و در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید تا پوست خود را تغذیه و هیدراته نگه دارید. شما همچنین می توانید از نوشیدنی های طبیعی مانند چای سبز برای سم زدایی سیستم خود استفاده کنید. افزودن پروبیوتیک ها بعد از غذا سلامت روده شما را عالی نگه می دارد و منجر به پوستی تمیز و سالم می شود.


حتما بخوانید: پاکسازی صورت در خانه برای انواع پوست با بخور و ماسک


9. زیبایی طبیعی: در تمرینات روزانه افراط کنید

هر روز حداقل 30 دقیقه بدوید یا به باشگاه بروید. ورزش روزانه گردش خون را تقویت می کند، تعادل هورمونی را حفظ می کند و همچنین به بدن در دفع سموم از جمله موارد دیگر کمک می کند. همه اینها در دراز مدت به پوست سالم تر تبدیل می شوند.

10. زیبایی طبیعی: خوابیدن به روش زیبایی

نمی توان به اندازه کافی بر اهمیت خواب کافی تاکید کرد. 6 تا 8 ساعت خواب خوب در شب نه تنها از سیاهی دور چشم جلوگیری می کند، بلکه به جوانسازی پوست از طریق مکانیسم های مختلف مانند تولید کلاژن کمک می کند. برای اصطکاک و خشکی کمتر پوست و مو می توانید از روکش های ساتن استفاده کنید.

11. زیبایی طبیعی: چای سبز بنوشید

چای سبز در بین علاقه مندان به سلامت بسیار محبوب است. شاید به این دلیل که سالم ترین نوشیدنی موجود باشد و با مواد مغذی و آنتی اکسیدان هایی است که به طور باورنکردنی برای بدن مفید هستند، غنی شده است. چای سبز حاوی "کاتچین" است که نوعی آنتی اکسیدان است که از آسیب سلولی جلوگیری می کند. گردش خون را بهبود می بخشد، کلسترول و فشار خون را کاهش می دهد و سلامت پوست شما را بهبود می بخشد. ماده EGCG (یک کاتچین به نام اپی گالوکاتچین-3-گالات) موجود در این چای نیز با کاهش جذب چربی به کاهش وزن کمک می کند. دم کردن چای سبز برای خودتان عادت کنید!

چگونه بدون آرایش زیبا به نظر برسیم؟

12. زیبایی طبیعی: استرس را دور نگه دارید

برای نگاه کردن به دنیای درونی خود وقت بگذارید. صورت آینه ذهن است، اگر در درون خود احساس خوبی داشته باشید، هاله ای از مثبت را از چهره خود بیرون خواهید داد. زندگی آگاهانه را تمرین کنید، مدیتیشن و تمرینات تنفسی را امتحان کنید تا آرامش خود را حفظ کنید و استرس خود را دور نگه دارید. خود را با تمام زیبایی و همچنین نقص های خود بپذیرید. اعتماد به نفس بهترین آرایشی است که می توانید استفاده کنید.


حتما بخوانید: بهترین راه شروع مدیتیشن برای مبتدیان


13. زیبایی طبیعی: به دنبال کمک حرفه ای باشید

هر زمان که نیاز دارید برای مسائل جسمی یا روحی خود از متخصص کمک بگیرید. برای خلاص شدن از مشکلات مختلف پوستی، باید به مشکلات اساسی سلامتی مانند مشکلات گوارشی، عدم تعادل هورمونی رسیدگی کنید. مرتب سازی مسائل ذهنی شما برای مدیریت استرس یا بی خوابی ضروری است که به نوبه خود روی پوست شما تأثیر می گذارد.

14. زیبایی طبیعی: نوشیدن مقدار زیادی آب

درست مانند نکته شماره دو، ما باید آب بنوشیم و بدن را به خوبی هیدراته نگه داریم. آب نه تنها تشنگی ما را برطرف می کند، بلکه باعث می شود بدن ما در حد مطلوب خود عمل کند. ما آب خود را از طریق تعریق، ادرار و هضم از دست می دهیم، بنابراین مهم است که آب مورد استفاده خود را آبرسانی و دوباره پر کنیم.بدن ما از آب برای کمک به تنظیم دمای بدن و انجام سایر عملکردهای بدن استفاده می کند. اگر به اندازه یک استخوان خشک باشید چه احساسی خواهید داشت؟ لب های شما به دلیل از دست دادن رطوبت دچار ترک خوردگی و خونریزی می شود. 

نوشیدن آب زیاد یا مصرف میوه ها و سبزیجات آبکی به جلوگیری از کم آبی بدن کمک می کند.  مهم است که آب از دست رفته از بدن را جبران کنیم تا به پوست ما کمک کند نرم و لطیف بماند. مدل ها و متخصصان زیبایی توصیه می کنند که برای درخشندگی و شادابی پوست و جلوگیری از کدر شدن و پیری آن باید آب فراوان بنوشیم.بیشتر مردم ترجیح می دهند نوشیدنی های گازدار یا آب میوه های مصنوعی پر از شکر بنوشند. اگرچه هنوز حاوی آب است، اما حاوی مواد دیگری است که ممکن است برای ما مفید نباشند.

ترفند داشتن زیبایی طبیعی و جذاب

15. زیبایی طبیعی: از ماسک های حاوی مواد مغذی برای صورت استفاده کنید

ماسک های صورت سرشار از مواد مغذی، مرطوب کننده، ویتامین ها و مواد معدنی مفید برای پوست هستند. همانطور که جیمز ولز در یکی از ویدیوهای خود به آن اشاره کرد، این مرحله معمولاً یک مرحله در مراقبت از پوست است، زیرا پوست را به خوبی سرم می کند. اجازه دهید پوستتان ماسک را جذب کند، به شما این امکان را می دهد که تمام خوبی های موجود در ترکیبات را جذب کنید و به شما کمک کند ظاهری درخشان و جوان داشته باشید. بسته به نوع ماسکی که استفاده می‌کنید، برخی از ماسک‌ها برای از بین بردن ناخالصی‌ها، آبرسانی به پوست یا تزریق مقادیر زیاد مواد مغذی با احساس خوب به پوست شما طراحی شده‌اند.


حتما بخوانید: پاکسازی و فیشیال پوست در خانه با 15 ماسک طبیعی


16. زیبایی طبیعی: ورزش کردن برای داشتن پوستی سالم

فعالیت بدنی هم برای سلامت جسمی و هم برای سلامت روان بسیار ضروری است. کاری را انجام دهید - هر چیزی که مورد علاقه شماست - رفتن به باشگاه، دویدن، انجام یوگا یا شنا کردن. از نظر علمی ثابت شده است که ورزش به پوست شما کمک می کند و خلق و خوی شما را بهبود می بخشد. حداقل سه ساعت فعالیت بدنی در هفته باعث بهبود سلامت شما می شود. گردش خون شما را بهبود می بخشد، به خلاص شدن از شر سموم کمک می کند، میزان اکسیژن رسانی به پوست شما را افزایش می دهد، اندورفین را تقویت می کند که استرس را کاهش می دهد و کل بدن شما از جمله پوست شما را آرام می کند! با این حال، اگر برای دویدن به پارک می روید، هرگز استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

چگونه بدون آرایش زیبا به نظر برسیم؟

17. زیبایی طبیعی: عینک آفتابی شما را نیز زیبا می کند

چیزی در عینک های تیره و لبه دار بزرگ وجود دارد که برای اکثر مردم جذاب است. جدا از اینکه چشم های پف کرده را پنهان می کند، یک اکسسوری ضروری نیز هست. علاوه بر محافظت از چشمان ما در برابر نور بیش از حد خورشید، به برخاستن کلی ما نیز رمز و راز می بخشد.بنابراین، از عینک زدن نترسید تا باحال و مرموز به نظر برسید. البته بعضی جاها زدن آن ممنوع است (مثل کلاس ها یا جلسات).ما نمی گوییم آرایش چیز بدی است. آرایش همیشه یک راه سرگرم کننده و هنری برای بیان خود و تقویت اعتماد به نفس ما خواهد بود. آنچه ما می گوییم این است که بدون آن نیز می توانیم خوب به نظر برسید. اگر احساس بهتری نسبت به خود دارید، ممکن است نیازی به پنهان کردن چیزی نداشته باشید و به این موضوع افتخار کنید که می توانید به طور طبیعی و بدون ارایش زیبا به نظر برسید.

سخن آخر

ممکن است به دلایل زیادی بخواهید برای مدت کوتاهی یا برای همیشه بدون آرایش باشید. خوب است که بتوانیم در زمان و هزینه ای که برای انواع محصولات آرایش صرف می کنیم صرفه جویی کنیم. در عوض این منابع را برای مراقبت مناسب از پوست و سلامت کلی خود سرمایه گذاری کنید. امیدواریم نکات ارائه شده در اینجا به شما کمک کند تا شروعی تازه داشته باشید.