چند نکته مهم در مورد خرید یخچال و تفاوت انواع یخچال ها

چند نکته مهم در مورد خرید یخچال و تفاوت انواع یخچال ها


منبع: شبره

3

1402/6/2

11:21


یخچال های امروزه ای که ما میبینیم نتیجه تکامل خواست بشر از دیر زمان بوده است ، چون همواره بشر درتلاش بوده است تا بتواند راهی برای نگداری مواد غذایی و خوراکی ها پیدا کند . که در قدیم از روشهای مانند خشک کردن_ نمک سود کردن_ آوردن یخ از کوهستان ها استفاده میکردند. جالب

چند نکته مهم در مورد خرید یخچال و تفاوت انواع یخچال ها

یخچال های امروزه ای که ما میبینیم نتیجه تکامل خواست بشر از دیر زمان بوده است ، چون همواره بشر درتلاش بوده است تا بتواند راهی برای نگداری مواد غذایی و خوراکی ها پیدا کند . که در قدیم از روشهای مانند خشک کردن_ نمک سود کردن_ آوردن یخ از کوهستان ها استفاده میکردند. جالب است بدانید که ابو علی سینا  دانشمند ایرانی قرن 11 وسیله ای ساخت به اسم مبرد یا چگالنده . که کار ان گرفتن بخارهای موجود و تبدیل کردن این بخارها به مایع بود.پس میتوان گفت که این اختراع پایه واساس یخچال های امروزی میباشد .ما با صرف نظر از قیمت باید دنبال خرید یخچال متناسب با شرایط  اختصاصی خود باشیم شرایط شامل فضای آشپز خانه .فضای داخلی مورد نیاز ما.برچسپ انرژی و قابلیت و تکنولوژی های به کار رفته در یخچال مورد نظر .مثلا اگر برای افراد مسن یخچالی انتخاب کنیم که همه تکنولوژی هارو دارا باشد ولی از آن استفاده نکنند پس عملا ما انتخاب اشتباهی داشته ایم. در ادامه به بررسی انواع مدل های یخچال از لحاظ تکنولوژی و ظاهر یخچال ها و راهنمایی برای خرید یخچال می پردازیم با ما همراه باشید.

راهنمای خرید یخچال

راهنمای خرید یخچال

انواع مدل یخچال بر اساس طراحی

ساید بای ساید

طراحی ساید بای ساید به گونه ای است که یخچال در یک طرف وفریزیر در طرف دیگر به هم چسپیده اند . این مدل برای خانواده هایی که استفاده زیادی از یخچال دارند میتواند گزینه بسیار مناسبی باشد. از مزایایه این مدل طراحی میتوان به امکاناتی چون اب سرد کن و یخ ساز اشاره کرد . از نظر فضا ساید بای ساید نسبت به دو قلو جای کمتری میگیرد ولی از نظر ظرفیت ،ظرفیت کمتری دارد

                                                                                         

دو قلو

در این مدل طراحی به گونه ای جداگانه هستند. در طرفی یخجال ودر طرف دیگر فریزر میباشد و برای خانواده های که جمعیت زیادی دارند یا استفاده ی زیادی از یخچال دارند بسیار گزینه مناسبی میباشد .این طرح به نسبت ساید بای ساید  فضای بیشتری میخواهد همچنیین فضای داخلی بیشتری رو در اختیار ما قرار میدهد.


سبک فرانسوی

این مدل به گونه ای است که فریزر در پایین معمولا یک یا دو کشو و یخچالی دو درب در بالا طراحی شده است اگر قصد خرید یخچال به این سبک رو دارید حتما باید فضای آشپز خانه خود رو در نظر بگیرید چون به نسبت  فضای بیشتری میخواهد و این طرح ظرفیت داخلی بیشتری رو در اختیار شما قرار میدهد به همین دلیل این طرح طرفدارن زیادی در بازار دارد یکی از مواردی که باید به آن اشاره کرد فریزر آن است که فضای زیادی  دارد و برای نگهداری موارد حجیم مناسب است.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

فریزر پایین

در این نوع ،فریزر در پایین و یخچال در بالا طراحی شده است این نوع به نسبت طرح های  دیگر فضای کمتری میخواهد برای خانواده های کم جمعیت بسیار مناسب میباشد همچنان هزینه خرید کمتری میخواهد این طرح فریزر در پایین باعث میشود که دست رسی به مواد غذایی ونوشیدنی ها که بیشتر استفاده میشود راحت تر میباشد.

                  
فریزر بالا

در این طراحی یخچال در پایین و فریزر در بالا قرار دارد این طرح هم از نظر فضا برای آ شپز خانه های کوچک بسیار مناسب میباشد همچنیین بودجه کمتری میخواهد .در این طرح چون یخچال در پایین قرار دارد ودر طول روز بیشتر به آن نیاز داریم پس بایید مدام خم و راست شویم که این ممکن است برای بعضی ها ناخوشایند باشد .

قابلیت های یخچال های مدرن

برچسپ انرژی

یخچال با توجه به اینکه باید دائما سرد باشد و بیشتر اوقات کار کند پس مصرف برق زیادی دارد.یخچال های که دارای برچسپ  Energy Starباشند معمولا بیست درصد کمتر از یخچال های دیگر برق مصرف میکنند


     
کمپرسور اینورتر   

 یکی از مهمترین قابلیت ها در یخچال؛ کمپرسور اینورتر است . کمپرسور عملکردی همچون قلب انسان دارد و کار آن به گردش در آ وردن و فشرده سازی گاز مبرد در لوله های دستگاه است . کمپرسور اینور تر را میتوانیم بگویم که نمونه هوشمند کمپرسور است. چون در این مدل کمپرسور مثل مدل های رایج روشن و خاموش نمیشود بلکه قادر است بستگی  به نیاز داخل یخچال با سرعت های متفاوتی کار کند وهمین ویژگی باعث کاهش مصرف انرژی چشمگیری میشود.

راهنمای خرید یخچال

ابریز و یخساز

در بیشتر یخچال ها این دو قابلیت تعبیه شده است در بعضی از مدل ها شما باید یخچال رو به لوله آب وصل کنید که کار شما راحت است  اما در مدل های که مخزن برای آنها تعبیه شده است شما باید مرتب مخزن رو پر کنید.

فیلتر تصفیه آب     

 یکی دیگر از قابلیت ها در قسمت آبریز وجود فیلتر تصفیه اب است که نقشی اساسی در یخچال های امروزی دارد این فیلتر که جنس ان کربن فعال میباشد ، باعث میشود ابی تمیز وبا کیفیتی را به ارمغان بیاورد.


فیلتر تصفیه هوا و ضد باکتری     

 این قابلیت در یخچال های مدرن باعث جلوگیری انتشار بوی نامتبوع برخی از مواد غذایی ها و بو گرفتن یخچال میشود.این فیلتر که معمولا از جنس کربن میباشد علاوه بر از بین بردن بو با جلو گیری از رشد باکتری ها به ماندگاری بیشتر مواد غذایی در یخچال کمک میکند .

           
سیستم سرمایی جداگانه

در این سیستم  یخچال دو کمپرسور دارد که یکی برای یخچال و دیگری برای فریزر میباشد با وجود این قابلیت بخش های مختلف یخچال تاثیر دمایی روی هم ندارند به همین دلیل نگهداری با کیفیت تری از مواد غذایی صورت میگیرد و همچینین مصرف انرژی کمتری دارد



خنک کنندگی درب

در این قابلیت دریچه های خطی در بالای درب تعبیه شده است و همین شیوه طراحی باعث خنک کنندکی یک نواحت یخچال میشود .جالب است بدانید که این قابلیت باعث میشود که یخچال 35 درصد زودتر از حد معمول بتواند محیط داخلی را سرد کند. این ویژیگی هم در مصرف انرژی تاثیر گذار بوده و باعث میشود انرژی کمتری مصرف کنیم.

آشنایی با یخچال فریزرهای هوشمند

اطلاع از میزان محتویات داخل یخچال

این نوع ویژگی از دو راه به ما کمک میکند:
اول اینکه بعضی از مواد غذایی خاصی که رو به اتمام هستند رو به ما گزارش میدهد
دوم اینکه زمانی که در فروشگاه هستیم برای برسی محتویات داخل یخچال  میتوانیم  از طریق گوشی محتویات داخل یخچال رو ببینیم.


دستیار صوتی

یخچال های که دستیار های صوتی مانند گوگل ،بیکسبی ،الکسا را دارا میباشند میتوانند فرمان های صوتی شما را اجرا کنند.

راهنمای خرید یخچال

و اما کلام آخر
ما کدام سبک طراحی رو انتخاب کنیم  بیشتر بستگی به بودجه، فضای آشپز خانه ویخچالی متناسب با نیاز خودمان دارد.پس باید این چند معیار رو در انتخاب و خرید یخچال در نظر بگیریم .
ما در این مقاله قصد داشتیم نکات مفید و لازمی را که شما برای خرید یخچال لازم دارید در اختیار شما قرار دهیم پس امیدواریم کمک شایانی به انتخاب درست شما کرده باشیم. پس ما در خرید یخچال باید فضای آشپز خانه خود را  در نظر بگیریم که کدام نوع سبک طراحی مناسب با فضای آشپز خانه ما است .مقوله بعدی فضای داخلی یخچال  است که باید متناسب با اعضای خانواده  ومقدار استفاده ما باشد .نکته بعدی کم مصرف بودن است .در مورد تکنولوژی و هوشمند بودن دستگاه هم بودجه و سطح به کارگیری ما از این تکنولوژی ها میتوانند تعیین کننده باشند . همیچنین یرای راهنمای خرید یخچال مناسب با  کارشناسان سایت ایرانی ویترین که سابقه چندین ساله در زمینه فروش انواع لوازم خانگی و یخچال دارند کمک بگیرید . 

رپورتاژ آگهی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو