بیوگرافی رضا رشیدپور ؛ زندگی خصوصی، کارنامه کاری، حواشی و حقایق پنهان او

بیوگرافی رضا رشیدپور ؛ زندگی خصوصی، کارنامه کاری، حواشی و حقایق پنهان او


منبع: پلازا

4

1402/6/3

00:18


بیوگرافی رضا رشیدپور ؛ زندگی خصوصی، کارنامه کاری، حواشی و حقایق پنهان او

رضا رشیدپور بازیگر، مجری و تهیه کننده ایرانی است. این هنرمند آثار بسیاری را به عنوان مجری برنامه‌های تلویزیونی در کارنامه هنری خود دارد. ما در این مقاله به بیوگرافی رضا رشید پور می‌پردازیم.

رضا رشیدپور یکی از برجسته‌ترین مجریان تلویزیونی صدا و سیما است که در سال 1357 به دنیا آمد. او علاوه بر مجری‌گری تهییه‌کننده، کارگردان و بازیگر نیز است. آقای رشید پور کار خود را از سال 1372 و رادیو شروع کرد و پس از آن در سن 18 سالگی و سال 1375 با برنامه طعم پاییز شروع کرد. این مجری معروف اگرچه در آثاری به عنوان بازیگر نیز حضور داشت اما دیده شدن او بیشتر به واسطه مجری‌گری‌های او صورت گرفت. در ادامه مقاله پیش‌رو پلازا با بیوگرافی رضا رشیدپور به طور کامل همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی رضا رشیدپور

  • نام و نام خانوادگی: رضا رشیدپور
  • تاریخ تولد: 19 مرداد 1357
  • محل تولد: تهران
  • سن رضا رشید پور: 45 سال
  • قد رضا رشید پور: 182 سانتی متر
  • وضعیت تاهل: متاهل (نغمه مهرپاک از سال 1382 تا کنون)
  • صفحه اینستاگرام رضا رشیدپور: reza_rashidpour@

بیوگرافی رضا رشید پور

در این بخش با زندگی نامه رضا رشیدپور مجری همراه شما هستیم.

زندگی خصوصی رضا رشیدپور

زندگی خصوصی رضا رشیدپور

رضا رشیدپور متولد 19 مرداد 1357 است. اگر درباره اصالت رضا رشیدپور کنجکاو هستید باید بگوییم که او اصالتا اهل تبریز است. رضا رشیدپور فرزند شهید است و یک خواهر کوچکتر از خود دارد که در رشته معماری فعالیت می‌کند. رشیدپور با اخذ همزمان دو مدرک در رشته مهندسی عمران و کارگردانی در بین چهره‌های تلویزیونی مطرح شده قرار دارد و او را جزو با استعدادترین مجری‌های حال حاضر تلویزیون می‌دانند که علاوه بر اجرا، در فعالیت‌های مربوط به رشته تحصیلی خود نیز موفقیت‌های فراوانی را کسب کرده است.

رضا رشید پور همچنین مدتی را به عنوان استاد در دانشکده خبر به تدریس مشغول بوده و مطالعات زیادی در زمینه‌های علمی و فناوری و اخبار دارد. این هنرمند به دلیل علاقه بسیاری که به اجرا و تهیه کنندگی داشت در سال 1392 با اعلام مدیر عامل باشگاه پرسپولیس به عنوان مجری شبکه تلویزیونی این باشگاه انتخاب شد. همچنین او بعدا برنامه اینترنتی دید در شب را از آپارات پخش کرد که در آن برنامه بازیگران و هنرمندان بسیاری حضور یافته و گفت و گو کرده‌اند.

همسر رضا رشیدپور

همسر رضا رشیدپور

در ادامه بیوگرافی رضا رشید پور در مورد ازدواج رضا رشیدپور و همسرش نغمه مهرپاک که در سال 1382 با یکدیگر ازدواج کردند می پردازیم. این زوج در سال 1386 صاحب فرزندی به نام هلن شدند. رضا رشیدپور و دخترش رابطه‌ای بسیار صمیمانه با یکدیگر دارند و او تولد دخترش را به عنوان بهترین اتفاق زندگی خود می‌داند.

معرفی فیلم های رضا رشیدپور

همانطور که پیش از این در بیوگرافی رضا رشیدپور اشاره شد، آقای رشیدپور در چند فیلم ایفای نقش داشته است که در پایین با آنها آشنا می‌شوید.

1. فیلم بی پولی

فیلم های رضا رشیدپور - بیوگرافی رضا رشید پور

  • سال تولید: 1386
  • کارگردان: حمید نعمت الله

این فیلم داستان زندگی زوج جوانی است که در دوره‌ای از زندگی خود با مشکلات مالی و بی پولی مواجه می‌شوند و حواشی در ادامه داستان رخ می‌دهد. در این فیلم بازیگرانی چون بهرام رادان، لیلا حاتمی، حبیب رضایی، امیر جعفری، سیامک انصاری، بابک حمیدیان و عباس امیری نقش آفرینی کرده‌اند. این فیلم جوایز بسیاری در جشنواره‌های مختلف کسب کرده که از جمله آنها می‌توان به جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن، سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، بهترین فیلم نامه و کاندید بهترین فیلم را اشاره کرد.

2. فیلم سوپر استار

اجراهای رضا رشیدپور

  • سال تولید: 1387
  • کارگردان: تهمینه میلانی

این فیلم داستان زندگی یک سوپر استار جوان است که به دلیل شهرت بسیار، حواشی و اتفاق‌هایی برای زندگی او پیش می‌آید و زندگی‌اش دگرگون می‌شود. در این فیلم بازیگرانی چون شهاب حسینی، فتانه ملک محمدی، فریبا کوثری، سارا خوئینی‌ها، نرگس محمدی، محمدرضا شریفی‌نیا، الناز فیروز آذر و… نقش آفرینی کرده‌اند. از جوایز این فیلم می‌توان به جایزه بهترین بازیگر نقش مرد، بهترین فیلمبرداری، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین موسیقی متن، بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی و… اشاره کرد.

3. فیلم در امتداد شهر

سریال های رضا رشیدپور

  • سال تولید: 1389
  • کارگردان: علی عطشانی

داستان این فیلم زندگی دو جوان است که برای فراهم کردن پول و هزینه ازدواج در صدد سرقت از یک طلا فروشی هستند که به دنبال آن اتفاقات و مشکلاتی در زندگی آنها ایجاد می‌شود. بازیگرانی چون محمدرضا گلزار، آناهیتا نعمتی، امیر حسین آرمان، آتیلا پسیانی، نیکی کریمی، فرزاد حسنی، گوهر خیراندیش، رضا رشیدپور و… در این فیلم نقش آفرینی می‌کنند. این اثر کاندید بهترین فیلم در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر شده بود.

4. فیلم شیش و بش

رضا رشیدپور و همسرش نغمه مهرپاک

  • سال تولید: 1390
  • کارگردان: بهمن گودرزی

این فیلم داستان دو جوان است که با آزاد شدن از زندان به نقشه گنجی دست یافتند و به دنبال آن گنج با مشکلاتی روبرو می‌شوند. در این فیلم بازیگران مطرحی چون محمدرضا گلزار، امین حیایی، آنا نعمتی، بیتا فرهی و… نیز نقش آفرینی کرده‌اند. این اثر متاسفانه هیچ جایزه‌ای را در کارنامه هنری خود ندارد.

5. فیلم شرف خانواده فاضل

برنامه های تلویزیونی رضا رشیدپور

  • سال تولید: 1392
  • کارگردان: پوریا جاویدپور

این فیلم داستان زندگی خانواده‌ای است که با فوت پدر مرفه خانواده بر سر ارث و میراث مشکلات و اتفاقات جالبی رخ می‌دهد. در این فیلم بازیگرانی چون بهاره رهنما، شقایق دهقان، بیژن بنفشه خواه، عنایت بخشی، مهتاج نجومی، شقایق احمدی، ماهان عبدی، رضا رشیدپور و… نقش آفرینی کرده‌اند.

6. فیلم قاتل اهلی

حواشی رضا رشیدپور

  • سال تولید: 1395
  • کارگردان: مسعود کیمیایی

این فیلم داستان زندگی کارآفرین معروف یک شرکت خصوصی است که به افشای خبر خیانت شرکت‌هایی که مافیای ثروت و قدرت هستند می‌پردازد. این فیلم با مضمون اجتماعی ساخته شده و در آن بازیگران مطرحی چون پرویز پرستویی، امیر جدیدی، پولاد کیمیایی، پگاه آهنگرانی، مرحوم پرویز پورحسینی، حمید رضا افشار، حمیدرضا آذرنگ، لعیا زنگنه، سعید پیردوست و… نقش آفرینی کرده‌اند. از جوایز این اثر می‌توان به کاندید تندیس یازدهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی، کاندید تندیس زرین بیستمین جشن خانه سینما، کاندید تندیس جشن حافظ از هجدهمین جشن دنیای تصویر و برنده جایزه ویژه بهترین بازیگر اشاره کرد.

سریال های رشیدپور

در این قسمت از بیوگرافی رضا رشیدپور به معرفی آثار و مجموعه هایی که او در آنها به عنوان بازیگر ایفای نقش کرده است می‌پردازیم.

1. سریال مرد هزار چهره

زندگی شخصی رضا رشیدپور - بیوگرافی رضا رشید پور

  • سال تولید: 1387
  • کارگردان: مهران مدیری

سریال مرد هزار چهره داستانی طنز و کمدی بود که در چهار اپیزود جدا از هم به معرفی و روایت داستانی کمدی می‌پرداخت. در این مجموعه بازیگران دیگری چون مهران مدیری، غلام رضا نیکخواه، پروین قائم مقامی، پرویز فلاحی پور، رضا فیض نوروزی، فلامک جنیدی، سیامک انصاری، اکرم محمدی، شهین تسلیمی، پژمان بازغی، نصر الله رادش و… نقش آفرینی کرده‌اند. همچنین این سریال کاندید بهترین بازیگر مرد کمدی از یازدهمین جشن حافظ شده است.

2. سریال ستاره های حیران

  • سال تولید: 1397
  • کارگردان: فرزاد فره وشی

این سریال که از نمایش خانگی پخش شد، به صورت مجموعه مستندی در مورد حمایت از حیوانات و مبارزه با ظلم و حتی تجاوز آنها تهیه و تولید شده است. در این سریال بازیگران و ورزشکاران بسیاری چون محمد پنجعلی، افسانه بایگان، مارال فرجاد، قطب‌الدین صادقی، رضا بابک، داوود شعبانی نصر حضور یافته و نقش آفرینی کرده‌اند.

جوایز رضا رشیدپور

رضا رشیدپور در سال 1397 به همراه مجریان دیگری چون احسان علیخانی، محمد دلاوری و رامبد جوان جزو مجریان برتر جام جم شناخته شده‌اند. به غیر از این تقدیر، متاسفانه این هنرمند جوایز دیگری را در کارنامه هنری خود ندارد.

حواشی رضا رشیدپور

این هنرمند حواشی بسیاری را در زندگی هنری خود داشته است. این روزها هم به دلیل بیشتر شدن صفحات مجازی روز به روز شاهد حواشی بسیاری در زندگی شخصی رضا رشیدپور هستیم. در ادامه به تعدادی از این حواشی می‌پردازیم.

بی هوش شدن رشیدپور

رضا رشیدپور که با اجرای برنامه حالا خورشید مهمان خانه مخاطبان صبح می‌شد، در یکی از برنامه‌ها جلوی آنتن زنده تلویزیون بیهوش شد. بعد از آن حواشی بسیاری در مورد سکته کردن و بیماری او در فضای مجازی پخش شد که رشیدپور با اعلام اینکه حال عمومی او خوب است و فقط به دلیل خستگی زیاد از حال رفته است به حواشی پایان داد.

بی هوش شدن رضا رشیدپور - بیوگرافی رضا رشید پور

مصاحبه با سیروس گرجستانی

در یکی از برنامه‌های گفت و گو محور رشیدپور که مهمان برنامه مرحوم سیروس گرجستانی بود، رشید پور در اواسط برنامه و بی دلیل صحبت‌های آن بازیگر را قطع کرد و اجازه صحبت دیگر به او نداد. این کار حواشی بسیاری را برای او پیش آورد که رشید پور با ذکر دلایل خود و عذرخواهی از آن بازیگر به حواشی پایان داد.

ممنوع الکاری رشیدپور

از جمله جنجالی‌ترین برنامه‌های او می‌توان به گفت و گو وی با یک فرمانده نیروی انتظامی و پرسیدن سوال‌های عجیب از او اشاره کرد که به مدت چند سال ممنوع‌التصویر شد. او که در آن دوران اجازه ورود به تلویزیون را نداشت به ادامه تحصیل در رشته خلبانی پرداخت و به عنوان یکی از خلبانان حاذق آموزش دید. او بعد از اتمام دوران ممنوع‌الکاری خود دوباره به تلویزیون بازگشت.

کلام آخر

عکس های رضا رشیدپور - بیوگرافی رضا رشید پور

رضا رشیدپور از مجریان و بازیگران با استعداد و مطرح ایرانی است که علاوه بر حضور در عرصه هنر در رشته‌های خلبانی، مهندسی عمران و… نیز بسیار موفق بوده است. ما در این مقاله به بیوگرافی رضا رشیدپور و آثار و فعالیت‌های این هنرمند عزیز پرداختیم. امیدواریم شما دوستان عزیز از خواندن این مقاله لذت ببرید. شما اجرای این هنرمند را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا از برنامه‌های او راضی هستید؟ نظرات خود را با ما در پلازا به اشتراک بگذارید. ما منتظر نظرات شما دوستان عزیز هستیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو