امام جمعه کرج : زمانی در برابر یک کشور ، گدایی محبت می کردیم

منبع: ساعد نیوز

4

1402/6/4

15:21


ساعد نیوز: امام جمعه کرج: دنیا از دلار بیزار شده است / رشد صادرات کالا، تسهیل در صدور مجوزها، کاهش در رفع موانع تولید، تامین آب در روستاها و مناطق عشایری، بحث راه‌ها و تولید برق و همچنین در بحث سیاست خارجی که زمانی گدایی محبت در برابر یک کشور می‌کردیم ولی اکنون با عبور از برجام در جلسات بین‌المللی حاضر هستیم و عضو مجامع بین‌المللی شده‌ایم.

امام جمعه کرج : زمانی در برابر یک کشور ، گدایی محبت می کردیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از تسنیم، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه سوم شهریور کرج با اشاره به فرارسیدن ایام پیاده‌روی اربعین حسینی، گفت: هر سال اجتماع عظیمی شکل می گیرد که به عالم نشان می دهد راه حسین هنوز ادامه دارد و زیارت اربعین همان پیام عاشورا است که مبارزه با مظاهر شرک و ستم بود.

امام جمعه کرج با بیان اینکه اجتماع عظیم هر ساله و این اعتقاد بزرگ بیداری ساز دشمنان را ناامید و سرگشته و دوستان را امیدوار می‌کند، گفت: در نقطه ثقل کربلا تمام آزادگان عالم با 25 میلیون نفر از 40 ملیت دور هم جمع می شوند و علیه یزدیان زمان یک دل می شوند که نباید این ظرفیت بزرگ سیاسی و علمی را بدون بهره رها کرد.

آیت الله حسینی همدانی تأکید کرد: باید از این راهپیمایی عظیم جهانی علیه ظلم و استکبار بهره گرفته در حالی که دشمنان سعی در بایکوت و سکوت خبری آن دارند ولی هیچ سالی نتوانسته اند. جبهه خودی باید کارهای بیشتر و هنرمندانه ای برای توسعه آن داشته باشد.

وی در ادامه خطبه‌های امروز خاطرنشان کرد: دولت درباره شعارهایش در تبلیغاتش گفت‌وگو و خارهای پیش راهش را اعلام کند که آنها را برداشته و پیش رفته است. باید با کار رسانه ای و هنرمندانه گستره کارهای انجام شده بیان شود تا روح امید در مردم تقویت شود. متاسفانه در تبیین کارهای انجام گرفته کم کاری می شود و دشمنان داخل و خارج با تمام قدرت در حال تخریب و تضعیف واقعیت ها هستند پس باید برای خنثی سازی آن با جدیت کار شود.

امام جمعه کرج با اشاره به برخی نقدهای انجام شده در خطبه‌های زمان دولت قبل، افزود: در این دولت هم تاجایی که لازم بوده مطالبی گفته شده و در حال رصد و عملکرد فعالیت‌ها در میدان عمل کردن‌ها و آواربرداری‌های گذشته هستیم و با دید انصاف می‌توان گفت که دولت فعال عمل می‌کند ولی رویکرد، رویکرد بی‌حالی و چشم به بیگانه داشتن و به خود پرداختن نیست.

وی با اشاره به رفع کسر بودجه باقی مانده از دولت قبل،گفت: اهتمام و فعالیت رییس جمهور و اطرافیانش را می‌بینیم که برای رفع فساد شبانه‌روزی تلاش می‌کنند و تعاملی که دولت با سایر قوا و نهادها دارد و به کارگیری نیروی جوان ستودنی است و باید نقاط قوت دولت را در مسایل مختلف دنبال کرد تا معلوم شود که کار انجام می شود.

آیت الله حسینی همدانی افزود: چون عده‌ای ظلم می‌کنند و این فعالیت‌ها را نادیده می‌گیرند از این عملکردها صحبت می‌کنیم زیرا کارهای خوب را ناکرده جلوه می‌دهند و باید این کار را کرد که فرق گذشته و حال را دید.

وی خاطرنشان کرد: رشد صادرات کالا، تسهیل در صدور مجوزها، کاهش در رفع موانع تولید، تامین آب در روستاها و مناطق عشایری، بحث راه‌ها و تولید برق و همچنین در بحث سیاست خارجی که زمانی گدایی محبت در برابر یک کشور می‌کردیم ولی اکنون با عبور از برجام در جلسات بین‌المللی حاضر هستیم و عضو مجامع بین‌المللی شده‌ایم.

این مسئول ادامه داد: در این پیچ تاریخی و نظم جدید جهانی جایگاه ایران قوی کاملا مشخص است و زمانی ایران پیشنهاد داد دلار از مبادلات اقتصادی کنار گذاشته شود تا دنیا نفس بکشد. این پیشنهاد زمانی با بی توجهی مواجه شد ولی اکنون همه دنیا از دلار بیزار شده‌اند همانطور که از آمریکا بیزار شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: ارتباطات عزتمدارانه با کشورها، بحث علمی و فنی و فرهنگی و اجتماعی که نقاط قوت فراوان داشته ولی اینکه سفره مردم چرا هنوز رنگین نشده که مطالبه همه ما هست باید با سرعت بیشتری و اقدامات گسترده تر و جدی تری همراه باشد علت‌های متعددی دارد که چرا این قصه به سرعت حل نمی شود و اعتماد و صبر لازم را که تا حالا داشتید باید داشته باشید تا این مشکل حل شود.

وی با بیان اینکه از فشار تحریم‌ها را غافل نشوید که خودشان در مقابل پایداری مردم عاجز مانده‌اند، گفت: آمریکا و اذناب پلیدش فکر می‌کنند در اراده مردم خللی ایجاد کنند و در باورهای مردم سستی ایجاد کنند که مردم ایران هیچوقت سست نخواهند شد زیرا در مکتب امام حسین (ع) رشد کرده‌ایم.

وی افزود: از همه فرصت‌ها استفاده می‌کنند تا شیطنت کنند و هر روز به اسمی چالشی ایجاد کند و آنچه که این سحر را باطل می‌کند اتحاد حول محور ولایت است و تا امروز عمده دشمنی دشمن‌ها به این علت بوده است.

وی تصریح کرد: در جورچین دشمن با حرف‌ها و برنامه‌هایی که دارند قرار نگیرید و خودشان می‌گویند از مردم و دانشگاهیان و برخی از اقشار چگونه به نفع خواسته هایشان استفاده کنند در حالیکه شما باید با بصیرت حرکت کنید و در دو قطبی‌ها نیافتید و در انتخابات با اقتدار و پرشور حضور یابید.

امام جمعه کرج در پایان گفت: دستگاه‌های دولتی برای افرادی که می‌خواهند در اربعین شرکت کنند سنگ‌اندازی نکنند و اجازه حضور کارمندان را در این مراسم بدهند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو