ساخت و نصب پلاک ثبتی و تابلوی راهنمای جنگلهای هیرکانی در گیلان شروع شد

منبع: همگردی

3

1402/6/4

18:07


ایسنا/ براساس خبرهای بدست آمده، ساخت و نصب پلاک ثبتی و تابلوی راهنمای جنگلهای هیرکانی در گیلان شروع شد.

محمدرضا امیری نژاد از آغاز ساخت و نصب پلاک ثبتی و تابلوی راهنمای جنگلهای هیرکانی خبر داد و اظهار کرد: با تحویل کارگاه و اختصاص اعتباری بالغ بر 5.3 میلیارد ریال و انتخاب پیمانکار ذیصلاح، عملیات ساخت و نصب پلاک ثبتی جنگلهای هیرکانی آغاز شد.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه مطابق با مقررات و آیین نامه ها متعهد به نصب پلاک ثبتی شامل لوگوی کمیته میراث جهانی یونسکو در محدوده تمام سایتهای جهانی هستیم، گفت: سه سایت از 12 سایت جنگلهای هیرکانی با مساحتی بالغ بر 58 هکتار، جنگلهای هیرکانی لیسار تالش، گشت رودخان فومن و سیاهرود رودبار استان گیلان را در بر می گیرد.

وی افزود: در راستای شناساندن اهمیت این میراث ارزشمند طبیعی بی نظیر به مردم و گردشگران مقرر است در فاز اول نصب پلاک در گشت رودخان و مسیر منتهی به قلعه رودخان صورت گرفته و در ادامه این مهم در سایتهای لیسار و سیاهرود نیز عملیاتی شود.

امیری نژاد جنگل های هیرکانی را از مواریث ارزشمند طبیعی بی بدیل در جهان دانست که حفاظت و مراقبت از آن وظیفه ذاتی دستگاه هایی همچون منابع طبیعی، محیط زیست و میراث فرهنگی بوده و در این راستا تعامل و همکاری های مشترک چند جانبه می تواند در پاسداشت اثر بسیار تاثیرگذار باشد.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی گیلان از همه مهمانان و گردشگران خواست تا ضمن استفاده بهینه از مواهب طبیعی مذکور، با صیانت و حفاظت از آن در پاکیزه نگه داشتن طبیعت زیبای گیلان بیش از پیش کوشا باشند.

ساخت و نصب پلاک ثبتی و تابلوی راهنمای جنگلهای هیرکانی در گیلان شروع شد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو