راهنما و نکات سفر به اردن

راهنما و نکات سفر به اردن


منبع: فوت و فن

4

1402/6/7

16:48


اردن یکی از کشورهای جالب و جذاب خاورمیانه به شمار می‌رود که پر از مکان‌های دیدنی تاریخی و همچنین مدرن است. از موزه‌ها و پارک‌ها گرفته تا بناهای تاریخی همچون پترا، در اردن می‌توان جاهای دیدنی بسیار تماشایی و خیره‌کننده‌ای را از نزدیک شاهد بود. در ادامه با راهنما و نکات سفر به اردن همراه با ما باشید.

راهنما و نکات سفر به اردن

اردن یکی از کشورهای جالب و جذاب خاورمیانه به شمار می‌رود که پر از مکان‌های دیدنی تاریخی و همچنین مدرن است. از موزه‌ها و پارک‌ها گرفته تا بناهای تاریخی همچون پترا، در اردن می‌توان جاهای دیدنی بسیار تماشایی و خیره‌کننده‌ای را از نزدیک شاهد بود. در ادامه با راهنما و نکات سفر به اردن همراه با ما باشید.

۱. اردن در قلب خاورمیانه

اردن در مرکز خاورمیانه قرار گرفته است و با سوریه، عراق، فلسطین، ترکیه و عربستان سعودی هم مرز است. همین نیز این کشور را به مکانی ایدئال برای گشت و گذار و سفر به کشورهای همسایه تبدیل می‌کند. در تمام فصول سال گردشگران به اردن سفر می‌کنند و این تنها به‌خاطر جاهای دیدنی تاریخی آن نیست. گردشگری پزشکی نیز در این کشور به‌طور چشمگیری رشد داشته است. اینجا همچنین مکانی است که بسیاری از افراد از کشورهای همسایه به‌خاطر جنگ و درگیری به آن پناه آورده‌اند.

۲. زبان مردم اردن

همانند کشورهای همسایه، عربی زبان رایج مردم اردن است، زبانی که زیبا است و در نقاط مختلفی از جهان رواج دارد و به‌دلایل مختلفی همچون اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، افراد زیادی تصمیم به یادگیری آن گرفتند. در ماه سپتامبر، دانشجویان فراوانی از دانشگاه‌های غربی به اینجا می‌آیند تا زبان عربی را در اردن یاد بگیرند چراکه لهجه اردنی در مقایسه با لهجه عراقی یا مصری راحت‌تر است.

۳. واحد پول اردن

دینار اردنی ارزی قوی است و بسته به اینکه از کجا به اردن سفر کرده‌اید، ممکن است ارزش پول شما بیشتر یا کمتر باشد. سکه‌ها و پول‌های کاغذی اردن ظاهری ساده و قابل درک دارند و این در حالی است که صرافی‌های بسیار زیادی در نقاط مختلف اردن وجود دارند که می‌توان پول خود را در آنجا به دینار اردنی تبدیل کنید.

۴. آبوهوا و دمای هوا در اردن

اردن کشوری صحرایی است و از همین رو، در تمام فصول سال آب‌وهوایی گرم دارد، با این حال، این گرما بسیار داغ و سوزان نیست، البته به جز در صحرای باز یا در دره اردن در اوج فصل تابستان. در بیشتر ماه‌های تابستان یعنی بین ماه آوریل و سپتامبر، دما بین ۲۸ تا ۳۸ درجه در نوسان است و زمانی که بسیار گرم شود، می‌تواند به حدود ۴۲ درجه برسد. بهترین زمان برای بازدید بین آوریل و ژوئن و همچنین سپتامبر و اکتبر است. دسامبر و ژانویه سردترین ماه‌های سال هستند و حتی امکان بارش برف نیز در این زمان وجود دارد.

۵. حمل و نقل در اردن

در پایتخت اردن یعنی شهر امان، بهترین راه برای گشت و گذار و سفر با استفاده از تاکسی است. علاوه بر تاکسی‌های زرد، اپ‌هایی همچون اوبر و کاریم نیز در اینجا فعال هستند. سیستم اتوبوسی نیز برای سفر مناسب است اما مسیرها محدود و غیر قابل اطمینان هستند. متأسفانه در اردن سیستم قطار وجود ندارد و به‌طور کل برای سفر در اردن باید از تاکسی استفاده کرد.

۶. پوشش در اردن

اردن کشوری متنوع است که پذیرای گردشگران از سراسر جهان و از همه اقشار است. با این حال باید توجه داشت که بخش قابل‌توجهی از این کشور محافظه‌کار هستند و بیشتر زنان مسلمان روسری در سر دارند. این در حالی است که برخی از زنان روسری در سر ندارند و این موضوع مورد پذیرش جامعه قرار گرفته است. در غرب امان، اکثر چیزها مورد پذیرش قرار گرفته و برای گردشگران خارجی راحت‌تر است.

۷. امنیت در اردن

اردن کشوری نسبتاً ایمن است و سطح جرم و جنایت در آن و در مقایسه با کشورهای همسایه به‌طور قابل‌توجهی پایین است. جیب‌بری ممکن است رخ بدهد اما رایج نیست و گشت و گذار در اواخر شب یا سوار شدن در تاکسی ایمن است و مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد. با این حال، باید همیشه هوشیار بود چراکه ممکن است اتفاقی غیرمنتظره رخ بدهد.

۸. غذا و نوشیدنی در اردن

اردن غذاهای غنی و متنوعی دارد که هر گردشگری می‌توانند از خوردن آن‌ها لذت ببرد. غذای ملی این کشور منسف نام دارد که شامل برنج نرم، معطر و مغزدار همراه با گوشت است و هر کسی که به اردن سفر می‌کند باید حداقل یک بار این غذا را بخورد. اردن همچنین بهشتی برای گیاه‌خوارها به شمار می‌رود و مردم محلی صبحانه خود را معمولاً از خوراکی‌های گیاهی تهیه می‌کنند.

۹. جاهای دیدنی برتر اردن

چیزهای بسیار زیادی در اردن برای دیدن و انجام دادن وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به ویرانه‌های خیره‌کننده پترا، صحراهای گسترده و پرجنب‌وجوش وادی رام و همچنین ذخیره‌گاه دانا با مسیرهای پیاده‌روی تماشایی اشاره کرد. علاوه بر این، دریای مرده (Dead Sea) نیز یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی اردن است که گل و آب شفابخشی دارد. عقبه (Aqaba) در جنوب این کشور نیز مکانی عالی برای گذراندن اوقات در کنار دریا و لذت بردن از خوراک ماهی‌های محلی است.

۱۰. شرایط ورود به اردن

بهتر است که قبل از اینکه به اردن سفر کنید، شرایط ویزا را بررسی کنید چراکه دریافت ویزا از کشورهای مختلف متفاوت است. اگر مبدأ شما آمریکا یا انگلیس باشد، به هنگام ورود به فرودگاه می‌توانید ویزا دریافت کنید و می‌توان با ثبت نام در ایستگاه پلیس محلی، این ویزا را از یک ماه تا ۶ ماه تمدید کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو