کنایه سنگین حسن روحانی به مجلس: با 9 میلیون رأی برای 85 میلیون نفر تصمیم می‌گیرند

منبع: ساعد نیوز

7

1402/6/8

08:53


ساعد نیوز: حسن روحانی در جلسه دوره‌ای با وزیران و معاونان زمان ریاست جمهوری اش گفت: مجلسی که مجموع آراء نمایندگانش 9/1 میلیون رأی باشد نمی‌تواند ملت 85 میلیونی را به صورت مناسب نمایندگی کند.

کنایه سنگین حسن روحانی به مجلس: با 9 میلیون رأی برای 85 میلیون نفر تصمیم می‌گیرند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از انتخاب، حسن روحانی در دیدار با وزیران دولت پیشین گفت: امید اینست که انتخابات مجلس آینده بتواند فرصتی برای کاستن از شکاف بین مردم و حاکمیت باشد، نه آنکه خدای‌ناکرده شکاف‌ها بیشتر شود؛ مجلسی تشکیل شود که منتخب و مورد حمایت اکثریت مردم ایران باشد. مجلسی که مجموع آراء نمایندگانش 9/1 میلیون رأی باشد نمی‌تواند ملت 85 میلیونی را به صورت مناسب نمایندگی کند.

او با اشاره به دو انتخابات سرنوشت‌ساز مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه تاکید کرد: چنانچه مقام معظم رهبری فرمودند انتخابات باید با مشارکت بالا، امنیت، سلامت و رقابت برگزار شود.

رئیس‌جمهور دولت‌های یازدهم و دوازدهم با اشاره به پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس دوازدهم گفت: در ماهی که گذشت، شاهد پدیده بی‌سابقه‌ای بودیم که به طور شتاب‌زده، قانونی برای انتخابات مجلس تصویب و به اجرا گذاشته شد که تقویم انتخابات مجلس را به نحو بی‌سابقه‌ای به جلو کشید و با ارائه یک فرصت زمانی کوتاه، امکان ثبت‌نام برای انتخاباتی که در اسفندماه قرار است برگزار شود بسته شد.

مگر می‌شود زمان انتخابات را چند ماه جلو یا عقب کشید؟ زمان ثبت‌نام مهم است تا افراد فرصت فکر و مشورت برای نامزدی پیدا کنند. با این اقدام علامت مثبتی به مردم داده نشد. قرار بود برای رقابتی بودن این انتخابات کاری شود، برعکس فرصت را برای مشارکت مردم در انتخابات محدود کردند.

در چهار سال گذشته، هم در انتخابات مجلس و هم در انتخابات ریاست‌جمهوری، با سخت‌گیری در فرایند انتخابات و محدود شدن گزینه‌های انتخاب مردم، به جای آنکه مشارکت مردم روند صعودی داشته باشد، شاهد کاهش مشارکت بوده‌ایم که برای مصلحت نظام و کشور خطرناک است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو