صومعه خور ویراپ ارمنستان با جاذبه های تماشایی برای گردشگران

صومعه خور ویراپ ارمنستان با جاذبه های تماشایی برای گردشگران


منبع: آرگا

2

1402/6/8

10:11


صومعه خور ویراپ یک بنا در ارمنستان بوده و معماری زیبایی دارد. این سازه قدمتی طولانی داشته و در تورهای گردشگری نیز از آن بازدید می شود.

در تمام دنیا سازه های تاریخی دیدنی های زیادی دارند. شما می توانید در این بخش با  صومعه خور ویراپ که دیدنی های زیادی دارد آشنا شوید. این بنا به عنوان یکی از تاریخی ترین بناهای ارمنستان محسوب می شود.

نمایی از خور ویراپ

معرفی صومعه خور ویراپ:

برای بازدید از این بنای تاریخی باید به مسیر آرارات بروید. هر ساله تور ارمنستان به این کشور برگزار شده و بازدید از این صومعه نیز یکی از برنامه های آن است. در طی مسیر شما می توانید از جاذبه ها و دیدنی های زیادی نیز دیدن کنید. این صومعه امروزه از مکان های دیدنی ارمنستان است.

بناهای تاریخی خور ویراپ

درباره این بنا چه می دانید؟

این بنا ویژگی های متعددی داشته و شما می توانید در این بخش بیشتر با این سازه آشنا شوید. این صومعه قدمت زیادی داشته و قدمت آن به ۱۰۰ سال پیش باز می گردد. در میان دره می توانید از نمای این بنا نیز بازدید کنید. سازه ای که از میان دره سر بیرون آورده و در کنار کوه ها نیز ترکیب زیبایی دارد.

صومعه خور ویراپ

درباره این بنا داستان ها و روایت های زیادی به چشم می خورد که شنیدنی هستند. درباره این بنا نمی توان به حرف ها و افسانه ها تکیه زیادی داشت. این بنا یک زیارتگاه بوده که در دوران مسیحیت نیز اهمیت زیادی داشته است. مبلغان مسیحی در این دوران در ارمنستان نیز به تبلیغ در این صومعه پرداخته اند.

خور ویراپ کجاست

تاریخچه صومعه:

با بررسی بخش مهمی از تاریخچه این بنا می توان به ویژگی های متعددی از این سازه پی برد. همانطور که اشاره شد، قدمت این بنا به هزاران سال پیش و قرن ۷ باز می گردد. شهرت این بنا نیز به زمان حبس گریگور روشنگر باز می گردد. ساخت این بنا به وسیله پادشاه تیرداد سوم انجام شده است. صومعه خور ویراپ امروزه یک سازه مهم می باشد.

این بنا امروزه نیز یکی از زیارتگاه های ارامنه بوده و اهمیت زیادی دارد. شما می توانید در بخش های مختلفی از این بنا آشنا شوید. هر ساله بازدیدکنندگان و گردشگران زیادی از این بنا دیدن می کنند و از معماری آن بازدید خواهند کرد.

سازه خور ویراپ

قرارگیری این بنا در تپه ها موجب شده تا از دور نمایی از این بنا را مشاهده کنید که دیدنی تر می شود. این بنا با قرارگیری در این ارتفاعات، زیبایی ویژه ای یافته است. شما می توانید از بالای این بنا نیز مناظر زیبایی را مشاهده کنید. چشم اندازهای این اطراف نیز بسیار زیبا هستند.

دیدنی های گرجستان نیز دارای تنوع زیادی هستند. در گرجستان نیز جاذبه های تاریخی و طبیعی زیادی قرار داشته که شما از آن ها دیدن می کنید. اهمیت گرجستان به دلیل این است که به عنوان پایتخت ارمنستان شناخته می شود. امروزه این شهر نیز دیدنی های زیادی دارد.

نمایی از خور ویراپ

جاذبه های صومعه:

جاذبه های این بنا شامل سیاه چاله، فضای عبادت و … است که شما در بخش های مختلفی از آن دیدن می کنید. ویرانه هایی از بخش های این بنا نیز بازدیدکنندگان زیادی دارند. شما می توانید در ساعت های مختلفی از زیبایی های این بنا دیدن کنید. این بنا در کنار دیگر دیدنی ها نیز بازدیدکنندگان زیادی دارد که از آن دیدن خواهید کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو