بهترین فیلم های کیت بلانشت (Cate Blanchett) تا سال 2023

بهترین فیلم های کیت بلانشت (Cate Blanchett) تا سال 2023


منبع: فیگار

3

1402/6/8

18:01


کیت بلانشت در بسیاری از فیلم‌های مورد تحسین منتقدان واقع شده است. در ادامه این نوشتار، به معرفی بهترین فیلم های کیت بلانشت خواهیم پرداخت.

بهترین فیلم های کیت بلانشت (Cate Blanchett) تا سال 2023

کیت بلانشت در بسیاری از فیلم‌های مورد تحسین منتقدان واقع شده است. در ادامه این نوشتار، به معرفی بهترین فیلم های کیت بلانشت خواهیم پرداخت.

کیت بلانشت، بازیگر استرالیایی دنیای سینمای هالیوود، همیشه در مقابل تحسین منتقدان قرار گرفته و همچنین فیلم‌های پرفروشی در گیشه بازی کرده است و برخی از برترین فیلم های Cate Blanchett به عنوان بهترین فیلم‌های جهان نیز شناخته می‌شوند.

او با بسیاری از فیلم‌های عالی ثابت کرده که یکی از مهم‌ترین بازیگران نسل خود است. او با بهترین کارگردانان جهان مانند الخاندرو ایناریتو، تایکا وایتیتی، گیرمو دل تورو و دیوید فینچر کار کرده است. دامنه فیلم‌های بلانشت از کمدی‌های گسترده تا ملودرام‌های تاریک و آزاردهنده را شامل می‌شود. او توانایی ذاتی در به تصویر کشیدن شخصیت‌هایی دارند که قدرتمند و از نظر روانی پیچیده هستند.

بهترین فیلم های کیت بلانشت (Cate Blanchett) تا سال 2023

فیلم های برتر کیت بلانشت

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم های کیت بلانشت (Cate Blanchett) تا سال 2023 را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های کیت بلانشت

فیلم های برتر کیت بلانشت

تطبیق پذیری او بر روی پرده سینما، منجر به دریافت جوایز متعددی از جمله دو جایزه اسکار، سه جایزه بفتا و چهار جایزه گلدن گلوب شده است. فیلم‌هایی که در این فهرست گنجانده شده‌اند، برخی از بهترین و مورد توجه‌ترین بازی‌های او در سینما می‌باشند.

Babel

بهترین فیلم های کیت بلانشت

برترین فیلم های Cate Blanchett

بابل، داستانی چند روایتی دارد که چهار داستان کوتاه مختلف را دنبال می‌کند که همگی در آخر به هم مرتبط می‌شوند. اگرچه شخصیت‌ها اغلب فقط به صورت مماس به هم مرتبط هستند؛ اما طنین یک داستان باعث عواقب عظیمی در روایت دیگری می‌شود.

ریچارد با هنرنمایی برد پیت و سوزان با بازی کیت بلانشت، زوجی هستند که دوران سختی را پشت سر می‌گذارند و برای ارتباط دوباره به مراکش سفر می‌کنند. در آنجا سوزان مورد اصابت گلوله‌ای اشتباه از خط داستانی دیگر قرار می‌گیرد. این فیلم جنگی شش نامزدی جایزه اسکار را به دست آورد؛ اما بلانشت موفق به دریافت هیچکدام نشد.

The Curious Case Of Benjamin Button

بهترین فیلم های کیت بلانشت

بهترین فیلم های کیت بلانشت

برد پیت و دیوید فینچر، برای سومین فیلمشان که The Curious Case Of Benjamin Button نام داشت، با هم همکاری کردند و کیت بلانشت نیز آن‌ها را همراهی کرد. این داستان حماسی بر روی مردی با بازی برد پیت متمرکز است که از پیری به جوانی می‌رود و عاشقانه‌اش با دیزی فولر را روایت می‌کند. او تنها چند سال فرصت دارند تا بتوانند به طور واقعی رابطه برقرار کنند.

اگرچه بلانشت ستاره اصلی فیلم نیست؛ اما شخصیت او داستان پیچیده‌ای را ارائه می‌دهد. این فیلم 13 نامزدی جایزه اسکار را به دست آورد و در سه بخش فنی برنده جایزه اسکار شد. اجرای بلانشت غم انگیز است.

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring

بهترین فیلم های کیت بلانشت

در یکی دیگر از نقش‌های قدرتمند، کیت بلانشت در نقش لیدی گالادریل در فیلم The Fellowship of the Ring از سه‌گانه فانتزی ارباب حلقه‌ها دیده می‌شود. دانش گالادریل به فرودو، کمک می‌کند و او دانشی بالا دارد که در طول فیلم به خوبی می‌تواند دیده شود.

بلانشت افتتاحیه فیلم را از اولین شکست سائورون را روایت می‌کند. او همچنین با دانش به فرودو در تلاش برای شکست دادن سائورون کمک کرده و زمانی که بتواند در برابر وسوسه حلقه مقاومت کند، قدرتمند نشان داده می‌شود. با شخصیتی که به عنوان قوی‌ترین و زیباترین الف‌های سرزمین میانه شنیده‌ایم، بلانشت قطعاً به این توصیف عمل می‌کند.

Nightmare Alley

بهترین فیلم های کیت بلانشت

بهترین فیلم های کیت بلانشت

در یک تریلر روانشناختی ، بلانشت نقش یک روانشناس پیچیده و عمیقاً عصبی را به تصویر می‌کشد که به دنبال تضعیف قهرمان داستان است. شخصیت او پیچیدگی داستانی مناسبی برای Nightmare Alley فراهم می‌کند. کیت بلانشت، سبکی از بازیگری را ارائه می‌دهد که بینندگان احتمالاً قبلاً از او ندیده بودند. عملکرد او هم ترسناک و هم قانع کننده است، زیرا هدف واقعی او از تعامل با استن آشکار می‌شود.

Elizabeth

بهترین فیلم های کیت بلانشت

بهترین فیلم های کیت بلانشت

این فیلم، بازی مهیج ملکه الیزابت اول جوان با هنرنمایی بلانشت است که نامزدی جایزه اسکار و گلدن گلوب بهترین بازیگر زن را برای او به ارمغان آورد. اجرای کیت بلانشت به قدری مورد تحسین قرار گرفت که او را به شهرت بین المللی رساند. او با موفقیت، الیزابت را در حال صعود به تاج و تخت انگلیس و آزمایشاتی که از نیروهای مخالف و تقسیمات داخل کشورش روبرو می‌شود به تصویر می‌کشد.

این فیلم مانند نگاه کردن از پنجره‌ای به زمان دیگری است. این فیلم به دلیل نماهای دوربین و صحنه‌های پر جنب و جوش، به شدت مشخصه یک فیلم درام تاریخی دهه 1990 را روایت می‌کند. این فیلم به زیبایی، مفهوم سازی شده و بلانشت با تصویر استثنایی خود از ملکه جوانی که از کسانی که به دنبال نابودی او هستند ناامید شده است، بر صفحه تسلط دارد.

The Talented Mr. Ripley

بهترین فیلم های کیت بلانشت

بهترین فیلم های کیت بلانشت

بر اساس رمان هیجان انگیز پاتریشیا هایسمیت، The Talented Mr. Ripley یک فیلم روانشناختی است که تام ریپلی هنرمند کلاهبردار را نشان می‌دهد که به ایتالیا سفر می‌کند تا پسر یک مرد ثروتمند را متقاعد کرده که به خانه خود، یعنی نیویورک بازگردد.

در ایجاد وفاداری از طریق دروغ، طرح فیلم، مجموعه‌ای از رویدادهای بسیار غیرمنتظره و هیجان انگیز را آشکار می‌کند. این فیلم محصول 1999 گواهی بر نوشته هوشمندانه و تبانی‌های اسمیت است. بلانشت در این فیلم هیجان‌انگیز نقش زیادی ندارد و نقش او در خط داستانی به عنوان مردیت لوگ به طور خاص برای این فیلم ساخته شده است. با این حال، او ناآگاهانه برای تام ریپلی تضاد زیادی ایجاد می‌کند. توانایی او در حضور در موقعیت‌هایی است که ریپلی کمترین انتظارش را دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های سینمایی هیجان انگیز

بهترین فیلم های اقتباسی

Carol

بهترین فیلم های کیت بلانشت

بهترین فیلم های کیت بلانشت

این فیلم عاشقانه تاد هاینز نیز بر اساس یکی از رمان‌های پاتریشیا هایسمیت ساخته شده است و بلانشت را در نقش کارول، زنی می‌بیند که طلاق سختی را پشت سر می‌گذارد. بازی بلانشت در نقش کارول جذاب است و او نقش زنی عاشق را به تصویر می‌کشد.

انگیزه او برای انجام کارهای درست توسط خانواده و در عین حال وفادار ماندن به خودش، بسیار سخت می‌باشد. یکی از عناصر درخشان فیلم این است که چگونه دوربین روی بلانشت در نقش کارول معطل می‌ماند. عملکرد او کافی بود تا نامزدی جایزه اسکار را برایش به ارمغان آورد.

Blue Jasmine

بهترین فیلم های کیت بلانشت

بهترین فیلم های کیت بلانشت

برای نقشی که منجر به برنده شدن او برای بهترین بازیگر زن در جوایز اسکار شد، Blue Jasmine یادآور «تراموا به نام هوس» است. این فیلم، داستانی درباره یاسمین، زنی ثروتمند را به تصویر می‌کشد که همه چیز را از دست می‌دهد و به سانفرانسیسکو نقل مکان کرده تا با خانواده‌اش زندگی کند.

یاسمین در حالی که با آشفتگی درونی خود دست و پنجه نرم می‌کند، به دنبال چیزی از زندگی خود است. بلانشت شخصیت خود را بسیار خوب به تصویر می‌کشد و سعی می‌کند گذشته‌اش او را تحت الشعاع قرار ندهد. درون او یک نوع شخصیت است که خودش در آن برتری دارد. مانند دیگر فیلم‌های این فهرست، کیت بلانشت شخصیتی پیچیده را به تصویر می‌کشد.

Tár

بهترین فیلم های کیت بلانشت

بهترین فیلم های کیت بلانشت

بلانشت در جدیدترین فیلمش، سقوط پیچیده رهبر ارکستر موسیقی لیدیا تار را به نمایش می‌گذارد. خاص و متفکر، این فیلمی است که بینندگان را به فکر مسئولیت عاطفی شخصیت رها می‌کند. فیلم تار به سوء رفتار در محل کار متهم می‌شود.

تمایل او به موسیقی کلاسیک، در کنار این اتهامات جدی، او را متمایز کرده و بیننده را مجذوب شخصیت‌پردازی به ظاهر بی دردسر بلانشت می‌کند. با غلیظ شدن داستان و مطرح شدن اتهامات مختلف در مورد رفتار نادرست او، بلانشت زنی را به تصویر می‌کشد که پارانوئید دارد و می‌خواهد در اوج بماند. همانطور که شخصیت به اعماق هرج و مرج متلاطم بینش‌هایش فرو می‌رود، بلانشت همچنان هیجان‌زده است که تار کنترل خود را بر موفقیتش از دست می‌دهد.

The New Boy

بهترین فیلم های کیت بلانشت

بهترین فیلم های کیت بلانشت

The New Boy یک فیلم درام استرالیایی محصول سال 2023 به نویسندگی و کارگردانی وارویک تورنتون است. اسوان رید به عنوان شخصیت اصلی در کنار دبورا میلمن، وین بلر و کیت بلانشت بازی می‌کند. این فیلم در 19 مه 2023 در هفتاد و ششمین جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و در 6 ژوئیه 2023 توسط Roadshow Films در استرالیا اکران شد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های کیت بلانشت (Cate Blanchett) تا سال 2023 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول

بهترین فیلم کیت بلانشت که باعث شد او برنده حایزه بهترین بازیگر اسکار شود چه فیلمی بود؟

فیلم Blue Jasmine، باعث شد تا کیت بلانشت جایزه اسکار دریافت کند.

جدیدترین فیلم کیت بلانشت چه نام دارد؟

عنوان جدیدترین فیلم کیت بلانشت، The New Boy است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو