پنج قطعه از سنگهای قبور قدیمی شهرستان آستارا مرمت می شوند

منبع: همگردی

4

1402/6/11

13:36


ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، پنج قطعه از سنگهای قبور قدیمی شهرستان آستارا مرمت می شوند.

حسن کاظمی با بیان اینکه شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان دارای گورستانها و تپه های باستانی متعددی می باشد، گفت: بعضا برخی از این گورستانها بخصوص گورستانهای اسلامی دارای سنگ قبوری متعلق به سده های پیشین اسلامی است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل پراکندگی این سنگ قبور که برخی دارای نقش و نگارهای اسلامی و مذهبی می باشند، تاکنون مطالعه دقیق و جامعی روی آنها صورت نگرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آستارا با اشاره به اینکه معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان به منظور مطالعه، مستندسازی، مرمت و نمایش و معرفی ارزش فرهنگی، هنری و تاریخی شهرستان آستارا، برخی از سنگ قبور منطقه آستارا را به موزه مرکز استان گیلان انتقال داده، افزود: پس از طی مراحل اداری و مکاتبات لازم در شهریور سال جاری نسبت به انتقال پنج قطعه از سنگ قبرهای منطقه که در فضای باز و تحت شرایط آب و هوایی محدوده بقعه شیخ محمود خیوی در روستای شیخ محله بخش مرکزی شهرستان آستارا بودند، به مرکز استان گیلان اقدام شد.

کاظمی عنوان کرد: این سنگها پس از مرمت، بازپیرایی، مطالعه و مستندسازی در موزه مرکز استان گیلان و به نام شهرستان مرزی بندر آستارا به نمایش در خواهند آمد.

پنج قطعه از سنگهای قبور قدیمی شهرستان آستارا مرمت می شوند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو