چرا جواد روحی مشمول عفو رهبر انقلاب نشد؟ | جدیدترین اطلاعات درباره جواد روحی در زندان قبل از مرگ

منبع: ساعد نیوز

3

1402/6/12

08:28


ساعد نیوز: در پی فوت زندانی جواد روحی در بیمارستان شهید بهشتی نوشهر، اظهارنظرهایی در رسانه‌ها و بخصوص فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه چرا وی با وجود بیماری مشمول «عفو» و «ارفاقات قانونی» مانند مرخصی نشده بود؟

چرا جواد روحی مشمول عفو رهبر انقلاب نشد؟ | جدیدترین اطلاعات درباره جواد روحی در زندان قبل از مرگ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از همشهری، قوه قضائیه در پاسخ به این شبهات در گزارشی اعلام کرد: پزشکی قانونی طبق معاینات انجام شده تشخیص نداده بود که وی توان تحمل کیفر را ندارد. همچنین سابقه بیماری و تشنج جواد روحی مربوط به زمان قبل از حضور وی در زندان بوده و در طول دوران حبس هیچ موردی از تشنج مگر در تاریخ نهم شهریور ماه در این فرد مشاهده نشده بود.

در ادامه این گزارش آمده است: در شرح حال عنوان شده برای جواد روحی هنگام ورود به زندان، مواردی همچون اعتیاد (که با نظر پزشک زندان متادون مصرف می‌کرده و درصدد ترک آن بوده است) ثبت شده بود. جواد روحی همچنین به دلیل برخی مشکلات که پیشتر به آن دچار بوده است قرص‌های تحت نظر مصرف می‌کرده که تمام این قرص‌ها زیر نظر بهداری زندان به وی تحویل و مصرف می‌شده‌اند.

اما در رابطه با اینکه چرا جواد روحی مشمول عفو نشده بود، توضیح داده شد که اتهامات جواد روحی براساس کیفرخواست صادره افساد فی‌الارض از طریق ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی کشور، احراق و تخریب اموال به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور و ناامنی و ورود خسارت عمده به اموال عمومی شده است، تخریب، ایجاد حریق و خرابکاری در اموال و تأسیسات مورد استفاده عمومی به منظور اخلال در نظم و امنیت جامعه، تحریک برخی از شهروندان به ایجاد ناامنی و اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی کشور و ارتداد از طریق هتک حرمت به قرآن از طریق آتش بود که این موارد مشمول عفو رهبر معظم انقلاب نمی‌شدند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو