مشهورترین و منحصربه‌فردترین قبرستان‌های جهان

مشهورترین و منحصربه‌فردترین قبرستان‌های جهان


منبع: فوت و فن

4

1402/6/12

19:23


گشت‌وگذار در داخل قبرستان شاید عجیب به نظر برسد اما مطمئناً در برخی از موارد می‌تواند جالب‌توجه باشد. برخی از قبرستان‌ها که از جمله مشهورترین و منحصربه‌فردترین قبرستان‌های جهان به شمار می‌روند، محلی از تلاقی تاریخ و ماجراجویی هستند.

مشهورترین و منحصربه‌فردترین قبرستان‌های جهان

گشت‌وگذار در داخل قبرستان شاید عجیب به نظر برسد اما مطمئناً در برخی از موارد می‌تواند جالب‌توجه باشد. برخی از قبرستان‌ها که از جمله مشهورترین و منحصربه‌فردترین قبرستان‌های جهان به شمار می‌روند، محلی از تلاقی تاریخ و ماجراجویی هستند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی مشهورترین و منحصربه‌فردترین قبرستان‌های جهان بپردازیم.

۱. تاج محل هند

Copyright: Jovyn Chamb

Copyright: Jovyn Chamb

تاج محل در هندوستان محل تلاقی عشق و معماری است. اینجا یکی از نفیس‌ترین شاهکارهای معماری جهان به شمار می‌رود که از احترام بسیار زیادی برخوردار است و مطمئناً بازدید از آن می‌تواند برای هر فردی جذاب باشد. اینجا یادگاری از عشق بی‌پایان امپراتور شاه جهان به همسرش ممتاز محل بوده است. همین نیز اینجا را به مقبره‎‌ای خاص و منحصربه‌فرد تبدیل کرده است. تاج محل پر از زیبایی‌های خارق‌العاده است که بازتاب آن در استخرها سبب خلق مناظری خیره‌کننده و تماشایی می‌شود.

۲. اهرام جیزه مصر

Copyright: Spencer Davis

Copyright: Spencer Davis

در قلب صحرای گسترده و بی‌پایان مصر، اهرام جیزه قرار گرفته‌اند. این سازه‌های برجسته غرق در رمز و رازی از مصر باستان هستند و در دل خود رازهایی زیادی را نگه داشته‌اند. هرم بزرگ فضایی از شگفتی و احترام را تداعی می‌کند و با شکوه و جلال خود نیز سبب می‌شود تا این قبرستان در سراسر جهان از شهرت بسیار زیادی برخوردار باشد. با بازدید از اهرام جیزه، مطمئناً به یاد دوره فراعنه خواهید افتاد که حس و حال بسیار خارق‌العاده‌ای را در شما ایجاد خواهد کرد.

۳. قبرستان پر لاشز فرانسه

Copyright: Pierre Antona

Copyright: Pierre Antona

با قدم زدن در میان قبرستان پر لاشز در شهر پاریس فرانسه، شما تنها در حال گشت‌وگذار در میان سنگ قبرها نیستند بلکه به قلمرویی وارد می‌شوید که در آن، تاریخ، هنر و احساسات به هم نزدیک می‌شوند. در میان این فضای سرسبز آخرین استراحتگاه روح‌های بی‌شماری نهفته است. در اینجا همچنین می‌توان مقبره برخی از چهره‌های مشهور هنری را نیز مشاهده کرد. علاوه بر این، طراحی متفاوت هر کدام از سنگ قبرهای اینجا نیز سبب شده تا گشت‌وگذار در آنجا جالب‌توجه باشد.

۴. قبرستان ویورلی استرالیا

Copyright: Secret Travel Guide

Copyright: Secret Travel Guide

قبرستان ویورلی در سیدنی استرالیا واقع شده و در بالای صخره‌های ناهمواری مشرف به اقیانوس آرام قرار گرفته است که در آن، شکوه و عظمت طبیعت با آرامش یاد و خاطره مردگان در کنار هم قرار دارند. علاوه بر این، هنگامی که خورشید به زیبایی به سمت افق می‌رود، درخشندگی طلایی بر سر ستون‌های فرسوده و بناهای تاریخی می‌نشیند و درخششی خارق‌العاده را ایجاد می‌کند که بسیار تماشایی و جالب است. اینجا همچنین به‌عنوان یکی از زیباترین قبرستان‌های جهان شناخته می‌شود.

۵. قبرستان مری رومانی

Copyright: Wikimedia Commons

Copyright: Wikimedia Commons

در میان آغوش دلنشین روستایی در رومانی، قبرستان مری واقع شده است که بسیار جالب‌توجه و درخشان است. این قبرستان با انحراف کامل از غم و اندوه، به مکانی پر جنب‌وجوش از رنگ، زندگی و جشن برای کسانی تبدیل شده که درگذشته‌اند. به همین دلیل است که اینجا به‌عنوان یکی از بهترین و جالب‌ترین قبرستان‌های جهان شناخته می‌شود. در اینجا در هر گوشه می‌توان ردیف‌هایی از صلیب‌های رنگ‌آمیزی شده را مشاهده کرد که هر کدام از آن‌ها با آثار هنری پیچیده و آیات عجیب‌وغریب مزین شده‌اند.

۶. دخمه‌های پاریس فرانسه

Copyright: Travis Grossen

Copyright: Travis Grossen

در زیر خیابان‌های شلوغ پاریس، هزارتویی از تونل‌های تاریک وجود دارد که ماجراجویان را فرامی‌خواند و از آن‌ها دعوت می‌کند تا داستان‌های گذشته را کشف کنند. این تونل‌ها به دخمه‌های پاریس مشهور هستند. در این دنیای زیرزمینی نیز دیوارها با استخوان‌های متعددی از انسان‌ها پوشانده شده‌اند که باعث می‌شود دیدگاه جدیدی نسبت به مرگ و زندگی داشته باشید. هر چه به عمق بیشتری در این مکان زیرزمینی بروید، هوا خنک و مرطوب‌تر می‌شود و صدای قدم‌ها نیز به طرز عجیبی طنین‎‌انداز می‌شوند.

۷. جشن روز مردگان مکزیک

Copyright: Roger Ce

Copyright: Roger Ce

در مکزیک و در روز خاصی که به‌عنوان جشن روز مردگان شناخته می‌شود، می‌توان تجربه‌ای فوق‌العاده و به یادماندنی از گشت‌وگذار در داخل قبرستان‌ها را به دست آورد. این جشن روز اول ماه نوامبر هر سال برگزار می‌شود و اواکساکا به شهری پر جنب‌وجوش از سنت‎ها و آیین‌های قدیمی تبدیل می‌شود. محراب‌ها با عکس‌هایی از مردگان، هدایای احساسی و پیشکش‌های متعدد تزیین شده‌اند که ادای احترامی به عزیزان درگذشته هستند. در خیابان‌ها نیز رژه‌هایی برگزار می‌شوند که بسیار جالب‌توجه هستند.

۸. قبرستان اوکونوئین ژاپن

Copyright: Ingeborg Korme

Copyright: Ingeborg Korme

در میان درختان کهن‌سال و مناظر آرام کویاسان، قبرستان اوکونوئین واقع شده است که در آن معنویت و طبیعت در یکدیگر تنیده شده‌اند. همان‌طور که از مسیرهای جنگلی عبور می‌کنید، درخشش ملایم فانوس‌ها راه شما را روشن می‌کنند و درخششی اخروی روی سنگ قبرهای پوشیده از خزه می‌افکنند. آواز موزون سوتراها در هوا طنین‌انداز می‌شود و یک حس آرامش و درون‌نگری شما را فرا می‌گیرد.

۹. قبرستان هایگیت انگلیس

Copyright: Wikimedia Commons

Copyright: Wikimedia Commons

در مرکز شهر لندن، قبرستان هایگیت واقع شده است که یک شگفتی ویکتوریایی به شمار می‌رود که در آن، طبیعت با مقبره‌ها و مجسمه‌های پرآذین در هم آمیخته شده‌اند. همان‌طور که در مسیرهای مختلف داخل این قبرستان قدم می‌زنید، بوی خاک مرطوب و برگ‎‌های در حال پوسیدن را متوجه خواهید شد. مطمئناً گردش در اینجا حس غوطه‌ور شدن در حس و حال گوتیک را به شما منتقل خواهد کرد. سنگ قبرهای حکاکی شده نیز داستان افرادی را روایت می‌کند که نشانه خودشان را در تاریخ به جای گذاشته‌اند.

۱۰. یادبود و موزه آشویتس برکناو لهستان

Copyright: Lidia Stawinska

Copyright: Lidia Stawinska

یادبود و موزه آشویتس – برکناو در لهستان واقع شده و یکی از هیجان‌انگیزترین تورهای قبرستان در جهان به شمار می‌رود که در آن می‌توان اطلاعات بیشتری درباره وحشت‌های هولوکاست آموخت. با قدم زدن در این اردوگاه‌های کار اجباری و کشتار، به دنیایی منتقل می‌شوید که برای همیشه توسط رنج و شجاعت برجسته شده است. اگرچه این مکان یک گورستان سنتی نیست اما به مکانی تبدیل شده که داستان میلیون‌ها نفر آسیب و رنج دیده را بازگو می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو