معرفی ۱۵ انیمه که اشک را از چشمان شما سرازیر خواهند کرد

معرفی ۱۵ انیمه که اشک را از چشمان شما سرازیر خواهند کرد


منبع: گیمفا

5

1402/6/13

12:01


برخی از آثار عاشقانه و درام دنیای انیمه به حدی از روایت زیبا و شخصیت‌های دوست داشتنی بهره می‌برند که عملاً می‌توانند اشک را از چشمان بینندگان خود سرازیر نمایند.

معرفی ۱۵ انیمه که اشک را از چشمان شما سرازیر خواهند کرد

برخی از آثار عاشقانه و درام دنیای انیمه به حدی از روایت زیبا و شخصیت‌های دوست داشتنی بهره می‌برند که عملاً می‌توانند اشک را از چشمان بینندگان خود سرازیر نمایند.

دنیای انیمه و آثار آن به حدی گوناگون، جذاب و متنوع هستند که به وقت مناسب می‌تواند شما را خندانده، به وجد آورده، خشمگین نموده و حتی اشک را از چشمانتان سرازیر نمایند. مسئله‌ای که پای آثار عاشقانه و درام ارزشمندی از این مدیوم را به میان می‌آورد که هر یک با روایت داستان منحصر به فرد خود، به طرق مختلفی احساسات بینندگان را نشانه می‌گیرد.

در کلکسیون مختلف آثار سینمایی و تلویزیونی که هر ساله می‌توانید به تماشای آن‌ها بپردازید، قطعاً گاهی دوست خواهید داشت که تا گذری به انیمه‌های عاشقانه و درام نیز داشته باشید تا بلکه کمی احساسات درونی خود را مورد کنکاش قرار دهید. به همین سبب نیز در مقاله امروز به سراغ ۱۵ انیمه عاشقانه و به یاد ماندنی رفته‌ایم که وبسایت شناخته شده و مشهور MyAnimeList آن‌ها را رتبه‌بندی نموده است. پس در ادامه این مقاله جذاب با ما همراه باشید.

انیمه Orange (نارنجی)

اگر که دوست دارید عاشانه‌ای غمگین با مضامینی علمی تخیلی را مشاهده کنید که قلبتان را به درد بیاورد، Orange قطعاً شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

این انیمه ۱۳ قسمتی حول محور جوانی به نام تاکامیا ناهو جریان دارد که به صورت غافلگیر کننده و عجیبی، نامه‌هایی از خود آینده‌اش دریافت می‌کند. نامه‌هایی که خبر از اتفاقات مثبت و منفی درباره آینده زندگی وی داده تا بلکه نسخه جوان تاکامیا ناهو بتواند تجربیات بهتری از زندگی را کسب نماید. از راهنمایی برای ورود به مدرسه گرفته تا نجات دوستی که قصد خودکشی دارد، او به سبب این نامه‌ها وقایع عجیب و غریبی را پشت سر می‌گذارد. با این حال زمانی که مجبور می‌شود تا عشق زندگی خود را براساس راهنمایی این نامه‌ها انتخاب نماید، با دو راهی سختی در مسیر زندگی خود مواجه می‌شود که مفهوم عشق را برای وی به چالشی غیرقابل تصور جلوه می‌کند.

انیمه Plastic Memories (خاطرات پلاستیکی)

گاهی اوقات رخدادهای عاشقانه‌ای در زندگی هر یک از ما وقوع می‌پیوندد که فارغ از سعی و تلاش هر یک از طرفین، محکوم به شکست خواهد بود که می‌تواند منجر به فروپاشی روانی و شخصیتی انسان‌ها شود.

انیمه Plastic Memories نیز دست بر روی همین موضوع گذاشته و روایت عاشقانه‌ شوکه‌کننده‌ای را به معرض نمایش می‌گذارد که پایان آن می‌تواند تجربه‌ای تلخ و دردناک را برای بینندگانش رقم بزند. انیمه‌ای که حول محور سوساکا میزوگاکی جریان دارد که در آینده‌ای نه چندان دور، وارد شرکت تولید ربات‌های پیشرفته شده تا بلکه بتواند شغلی پیدا نماید. او در آن جا با رباتی آشنا می‌شود که تجسمی از یک انسان کامل و بی‌نقص بوده و به عشق وی گرفتار می‌شود. مسئله شوکه‌کننده در این است که این ربات‌ها تنها ۹ سال می‌توانند عمر کنند و عشقی که بین این ربات و سوساکا میزوگاکی جریان گرفته است، خواه ناخواه محکوم به شکستی خواهد بود که هیچ راه نجاتی در مقابل آن‌ها قرار نمی‌دهد.

انیمه Full Moon (ماه کامل)

زمانی که با یک بیماری غیرقابل درمان دست و پنجه نرم می‌کنید، دستیابی به رویاهای بلند مدتی که عمرتان اجازه رسیدن به آن‌ها را نمی‌دهد، می‌تواند زمینه‌ساز تراژدی دردناکی شود که حتی تصور آن نیز غیرممکن خواهد بود.

انیمه Full Moon روایت‌گر زندگی میتسوکی کویاما می‌باشد که به سرطان دچار شده و دوست وی یعنی ایچی ساکورای که از احساسات عاشقانه‌ای نسبت به وی بهره می‌برد، بدون بر زبان آوردن آن مجبور می‌شود تا به کشور آمریکا مهاجرت نماید. خود ایچی ساکورای نیز از کودکی رویاروی تبدیل شدن به خواننده‌ای مشهور و پرطرفدار را داشته و برای تحقق آن تلاش‌های بسیاری کرده که مسئله سرطان مانع از خواندن آواز برای وی شده است. با این حال زمانی که متوجه می‌شود تنها ۱ سال دیگر می‌تواند عمر کند، تمام رویا و آرزوهایش بر سرش خراب شده و تن به عملی می‌دهد که لااقل در این مدت زمان کم، بتواند خوانندگی را برایش مهیا نماید. عملی که می‌تواند مرگ زودهنگامی را برای وی در پی داشته و فرصت خداحافظی را از ایچی ساکورای سلب نماید.

انیمه Angel Beats (ضربان فرشته)

یکی از آثار نسبتا قدیمی دنیای انیمه که به مانند جواهری نیایاب می‌تواند هر بیننده‌ای را تحت تاثیر قرار دهد، Angel Beats نام دارد که وقایعی ماورایی را در بستری از داستانی عاشفانه به تصویر می‌کشد.

یوزورو اوتوناشی در حالی که به طرز عجیبی کشته شده است، در دنیای پس از مرگ به هوش آمده و خود را در محوطه مدرسه برزخی پیدا می‌کند که دانش‌آموزانش مشغول جنگ با دختری به نام تاچیبانا هستند. مدرسه‌ای ماورایی که اصولا جوانانی واردش می‌شوند که در دنیای زنده‌ها، اتفاق و یا مسئله نیمه‌کاره‌ای را پشت سر گذاشته‌اند و حال باید برای تحقق آن با وقایع ماورایی عجیب و غریبی روبرو شوند. وقایعی که حتی پای عشق را در دنیای بین مرده‌ها و زنده‌ها به میان آورده و می‌تواند یکی از منحصر به فردترین داستان‌های عاشقانه دنیای انیمه را برای شما به ارمغان بیاورد.

انیمه The Wind Rises (باد می‌وزد)

زمانی که پای داستان‌های عاشقانه غمگین به میان می‌آید، قطعاً دیر یا زود نوبت به کارهای ارزشمند و فراموش نشدنی هایائو میازکی می‌شود که در این مقاله با انیمه The Wind Rises آشنا خواهیم شد.

برخلاف بسیاری از آثار این مقاله که عموماً رخدادهایی فانتزی و به دور از واقعیت را به تصویر می‌کشند، در انیمه The Wind Rises با روایتی برگرفته از رخدادهای واقعی در دوره جنگ جهانی اول طرف هستیم. اثری که در آن با جوان عاشق پرواز و هواپیما به نام جیرو هوریکوشی آشنا می‌شویم که دوست دارد تا به اقصی نقاط جهان سفر کرده و بیش از پیش اطلاعات خود نسبت به ساخت هواپیما را گشترس دهد. او در جریان همین سفرها با معشوقه زندگی خود به نام نائوکو ساتومی آشنا شده و آن‌ها برای داشتن زندگی مشترک، برنامه‌ ریزی‌های بسیاری در کنار یکدیگر انجام می‌دهند. با این حال جیرو هوریکوشی مجبور می‌شود تا به سفرهای مختلف خود ادامه داده و در جریان همین نقل مکان کردن‌ها، با مرگ نائوکو ساتومی مواجه می‌شود که زندگی‌اش را نابود کرده و حسرت خداحافظی را در دل وی باقی می‌گذارد.

انیمه Princess Tutu (پرنسس توتو)

انیمه Princess Tutu در حالی که ظاهر خوش رنگ و پر زرق و برقی دارد اما از اثری همچون جوجه اردک زشت الهام گرفته تا داستان عاشقانه و در عین حال دردناک خود را روایت نماید.

یکی از آثار کلاسیک و کالت دنیای انیمه در دنیایی خیالی جریان دارد که انسان‌ها و حیوانات در کنار یکدیگر زندگی کرده و حیوانات نیز از قابلیت صحبت کردن برخوردار هستند. در این میان با با دختری به نام آهیرو آشنا می‌شویم که هیچ خاطره‌ای از گذشته خود نداشته و به سبب علاقه‌ای که به رقص دارد، در مدرسه باله تحت آموزش قرار گرفته است. با این حال وقایعی به وقوع می‌پیوندد که او گذشته خود را به یاد آورده و متوجه می‌شود که در ابتدا یک اردک بوده که عاشق فردی به نام میوتو می‌شود ولی عشق نافرجام بین آن‌ها، قلب وی را تیکه تیکه کرده و توسط خدای این دنیا، در قامت یک انسان به زندگی بازگردانده شده است. رویارویی دوباره آهیرو و میوتو عشق فراموش شده آن‌ها را شعله‌ور کرده و اتفاقاتی زیبا و در عین حال غمگین را به ارمغان می‌آورد.

انیمه Natsume’s Book of Friends (کتاب دوستان ناتسومه)

انیمه Natsume’s Book of Friends قصد دارد تا به شکلی ماورایی به مفهومی بپردازد که پیشتر نیز به آن اشاره کرده بودیم: رویارویی با عشقی که فرجامی شکست خورده خواهد داشت.

در این انیمه با پسری به نام ناتسومه تاکاشی آشنا می‌شویم که از کودکی نفرین عجیبی را با خود به همراه داشته و آن مشاهده ارواح می‌باشد. قابلیتی که شاید بر روی کاغذ جذاب جلوه نماید اما زندگی وی را تحت تاثیر قرار داده و بارها و بارها برایش مشکل‌ساز شده است. با این حال او که در تلاش است تا این قابلیت را درک کرده و چاره‌ای برای آن پیدا نماید، با روحی به نام جین آشنا می‌شود که مفهوم عشق را میان آن‌ها پدیدار می‌کند. عشقی میان یک انسان و روح که هرچه زمان بیشتری را کنار یکدیگر سپری می‌کنند، وابستگی شدیدتری را تجربه می‌نمایند که به سبب تفاوت موجودیت آن‌ها، نمی‌تواند پایان خوشی برایشان داشته باشد.

انیمه Weathering with You (فرزند آب و هوا)

در کنار نام هایائو میازاکی، یکی دیگر از اسامی مشهور و صاحب سبک دنیای انیمه که آثار درام ارزشمندی را خلق کرده، ماکوتو شینکای نام دارد که با Weathering with You حسابی طرفدارانش را تحت تاثیر قرار داده است.

در این انیمه با پسری به نام هوتاکا موریزاکی آشنا می‌شویم که شرایط سخت و طاقت‌فرسایی را در زندگی تحمل کرده و به همین سبب نیز از خانه‌اش واقع در یک جزیره فرار کرده و در طی مسیر با دختری به نام هینو آمانو مواجه می‌شود که از توانایی تغییر آب و هوا برخوردار است. این دو جوان که به مرور با یکدیگر آشنا شده و احساس عشق بینشان شکل می‌گیرد، شاهد تغییرات شدید آب و هوایی هستند گویی که این تغییرات به شدت رابطه عاشقانه آن‌ها گره خورده باشد. مسئله‌ای که سبب می‌شود تا آن‌ها راهی سختی قرار گرفته و بین ادامه این رابطه و نجات مردم شهر توکیو یکی را انتخاب نمایند.

انیمه Clannad (کلاناد)

انیمه Clannad و دنباله آن که تحت عنوان After Story شناخته می‌شود، به حدی از روایت پیچیده، شوکه‌کننده و در عین حال جذابی بهره می‌برند که با گذشت ۱۶ سال ذره‌ای از ارزش و تاثیرگذاری آن‌ها کاسته نشده است.

داستان این انیمه حول محور جوان افسرده، تنها و گوشه‌گیری به نام تومویا اکازاکی جریان دارد که در سنین کودکی شاهد مرگ مادرش بوده و این اتفاق دردناک، پدرش را به سمت اعتیاد سوق داده است و این ۲ به سبب شرایط پیش آمده مدام در حال جنگ و دعوا با یکدیگر هستند به حدی که تومویا اکازاکی عملاً دیگر امیدی به زندگی ندارد. با این حال مواجه وی با دختری زیبا به نام ناگیسا فوروکاوا زندگی‌اش را دگرگون کرده و نور امید را در دلش روشن می‌کند. آشنایی این دختر و پسر سبب می‌شود تا هر یک به گونه‌ای مرهم درد و ناراحتی‌های دیگری شده تا حدی که تومویا اکازاکی برای نخستین‌بار پس از سال‌ها، به ادامه زندگی و تجربه اتفاقات خوش در کنار معشوقه‌اش امیدوار می‌شود.

انیمه I Want To Eat Your Pancreas (می‌خوام جیگر تو رو بخورم)

تصور کنید مشغول گذراندن روزهای خسته‌کننده و بی‌رمق خود هستید و عملاً هیچکس برای شما اهمیتی ندارد. با این حال مواجه با دختری معصوم و بیمار سبب می‌شود تا طرز فکر و احساسات شما دگرگون شده و تبدیل به آدمی شوید که لبخند یک نفر می‌تواند دنیای شما را زیر و رو نماید. اتفاقی که به طرزی زیبا و خیره‌کننده در I Want To Eat Your Pancreas به وقوع می‌پیوندد.

در این انیمه شاهد پسری غیراجتماعی به نام هاروکی شیگا هستیم که پشیزی برای انسان‌های اطراف خود و طرز فکرشان نسبت به خودش ارزشی قائل نبوده و به تنهایی روزهای زندگی خود را سپری می‌کند. با این حال به صورت اتفاقی دفترچه خاطرات یکی از دخترهای هم‌کلاسی‌اش به نام ساکورا یامائوچی را پیدا کرده و متوجه بیماری غیرقابل درمان وی می‌شود. رفتار و معصومیت این دختر به حدی تاثیرگذار است که قلب و دل سنگی هاروکی شیگا را آب کرده و آن‌ها علی‌رغم مدت زمان کمی که در اختیار دارند، دوستی نزدیکی را رقم می‌زنند که باعث به وقوع پیوستن اتفاقاتی جدید، جذاب و در عین حال دردناک در زندگی‌شان خواهد شد.

انیمه Fruits Basket (سبد میوه)

روایت داستان Fruits Basket به حدی تاثیرگذار است که به عنوان یکی از آثار کلاسیک و نمادین ژانر عاشقانه دنیای انیمه محسوب می‌شود.

این اثر هنری زیبا و دردناک که از داستان با مضامین ماورایی و تخیلی بهره می‌برد، روایت‌گر خانواده‌ای می‌باشد که از یک نفرین عجیب و غریب رنج می‌برند. خانواده‌ای که اگر توسط جنس مخالف به آغوش کشیده شوند، به حیوانی باستانی تبدیل شده و دیگر هیچ راه بازگشتی برایشان باقی نخواهد ماند. نفرینی ناعادلانه و دردناک که پس از پیدا شدن سر و کله دختری زیبا و جوان به نام تورو هوندا، پسر این خانواده را به چالش عشقی نافرجام درگیر کرده و وقایعی شوکه‌کننده را به ارمغان می‌آورد.

انیمه Your Lie in April (دروغ تو در آوریل)

اگر که به دنبال تجربه‌ای عاشقانه‌ در دنیای انیمه هستید که با موسیقی گره خورده باشد و شما را تا مدت‌ها در بهت و حیرت باقی بگذارد، با عنوانی به اسم Your Lie in April شما را آشنا می‌کنیم.

در این انیمه با پسر جوان و هنرمندی به نام آرما کوسئی آشنا می‌شویم که با توجه به سن کمی که دارد اما توانایی‌های نواختن پیانو وی، هر شنونده‌ای را به وجد می‌آورد. با این حال مرگ استاد موسیقی وی و از دست دادن قدرت شنوایی، زندگی این جوان را به مرز نابودی سوق داده تا حدی که از پیانو نواختن نیز متنفر می‌شود. با این حال آشنایی او با نوازنده ویولونی به نام میازونو کائوری سبب می‌شود تا افسردگی و تنهایی را کنار گذاشته و باری دیگر به نواختن پیانو در کنار این دختر زیبا و دوست داشتنی روی بیاورد. تاثیری که ورود میازونو کائوری به زندگی آرما کوسئی می‌گذارد به حدی زیبا و احساسی است که یکی از بهترین آثار عاشقانه تاریخ دنیای انیمه را پدید آورده است.

انیمه Oshi No Ko (اوشی نو کو)

یکی از آثاری که علی‌رغم مدت کمی که به پخش درآمده، حسابی سر و صدا به راه انداخته و بارها طی مقالات مختلف مرتبط با انیمه در گیمفا به آن اشاره کرده‌ایم، Oshi No Ko نام دارد.

در دنیای این انیمه شاهد شخصیت‌های عجیب و غریبی هستیم که وظیفه دارند تا حقیقت را از دروغ تشخیص داده و عشق واقعی را پیدا نمایند. وظیفه سختی که سبب شده تا با انسان‌هایی روبرو شوند که تنها نقابی بر صورت زده و چیزی جز دروغ و نیرنگ نبوده‌اند. در این بین نیز با ۲ قلوهایی آشنا می‌شویم که خانواده آن‌ها برای دوست داشتنشان با چالش روبرو بوده و این مسئله سبب می‌شود تا پروسه بزرگ شدن طاقت‌فرسایی را پشت سر بگذارند که غم و اندوه فراوانی را در دل آن‌ها باقی گذاشته است.

انیمه Your Name (نام تو)

در دنیای انیمه دفعات کمی را می‌توان پیدا کرد که عموم مخاطبین این مدیوم درباره اثری هم‌نظر باشند. با این حال اکثر آن‌ها درباره Your Name یک عقیده مشترک داشته و باور دارند که یکی از زیباترین داستان‌های عاشقانه تمام شاخه‌های سرگرمی را شاهد هستیم.

داستان این انیمه درباره دختر و پسری به نام‌های میتسوها و تاکی می‌باشد که هر یک در گوشه‌ای از کشور ژاپن به زندگی مشغول بوده و تفاوت‌های فرهنگی، خانوادگی و شخصیتی قابل توجهی با یکدیگر داشته و آرزو می‌کنند تا از جنسیت متفاوتی بهره می‌بردند. آرزویی که در یکی از روزها رنگ و بوی واقعیت به خود گرفته و باطن آن‌ها با یکدیگر جابجا می‌شود. اتفاقی که در ظاهر آن‌ها را به خواسته‌شان می‌رساند ولی در ادامه دست سرنوشت وقایعی را برای آن‌ها رقم می‌زند که دیدشان به زندگی برای همیشه دستخوش تغییر می‌شود.

انیمه A Silent Voice (صدای خاموش)

در طول زندگی ممکن است تا با فردی مواجه شوید که حتی تحمل دیدن وی را نداشته باشید اما معجزه عشق به گونه‌ای شما را عاشق و معشوق یکدیگر نماید که حتی تصورش را هم نمی‌توانید داشته باشد. اتفاقی زیبا و به یاد ماندنی در زندگی هر انسانی که در انیمه A Silent Voice به شیوه‌ای تاثیرگذار به تصویر کشیده شده است.

در این انیمه شاهد پسر کله‌شقی به نام شویا ایشیدا هستیم که در یکی از روزهای مدرسه شاهد پیوستن هم‌کلاسی کم‌شنوا، زیبا و معصومی به نام شوکو نیشیمیا می‌باشد. دختری که علی‌رغم رفتار مهربان و دوست داشتنی‌ای که دارد اما مورد تمسخر شویا ایشیدا و دوستانش قرار گرفته تا حدی که روانش مورد آسیب قرار می‌گیرد و دست سرنوشت نیز به شیوه‌ای غیرقابل تصور زندگی پسرک داستان را مورد تلافی قرار می‌دهد. با این حال سال‌ها بعد آن‌ها باری دیگر با یکدیگر مواجه شده و شویا ایشیدا که حال به جوان بالغی تبدیل شده است، عاشق شوکو نیشیمیا می‌شود و برای جبران زخم‌هایی که به روح وی وارد کرده است، رابطه‌ای زیبا و جذاب را آغاز می‌کنند که قطعاً می‌تواند هر بیننده‌ای را تحت تاثیر قرار دهد.


ایا انیمه دیگری را سراغ دارید که روایت عاشقانه آن بتواند بینندگانش را تحت تاثیر قرار دهد؟ بهترین انیمه این مقاله از دید شما به چه اثری تعلق خواهد گرفت؟ آیا می‌توانید فیلم و سریال سریالی را نام ببرید که تاثیرگذاری در حد A Silent Voice داشته باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: CBR

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو