پوتین: آماده مذاکره درباره توافقنامه غلات هستیم/ اردوغان: مهمترین موضوع این دیدار، مسئله غلات است

منبع: ساعد نیوز

4

1402/6/13

15:20


ساعد نیوز: رئیس جمهور ترکیه در دیدار با پوتین با بیان اینکه مهمترین موضوع، مسئله غلات است، گفت: امروز دنیا نیز منتظر است تا ببیند از این جلسه چه نتیجه‌ای حاصل می‌شود. معتقدم که نتیجه این نشست برای کشورهای کمتر توسعه یافته آفریقایی بسیار مهم است.

پوتین: آماده مذاکره درباره توافقنامه غلات هستیم/ اردوغان: مهمترین موضوع این دیدار، مسئله غلات است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از تسنیم،ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که در سوچی انجام گرفت با تبریک پیروزی وی در انتخابات گفت: روابط روسیه و ترکیه تحت رهبری شما توسعه یافته است.
وی افزود: روابط اقتصادی ما به 62 میلیارد دلار رسیده است و به شکل مثبتی دنبال می شود. این روابط در بخش های زیادی همچون کشاورزی در جریان است.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: با ترکیه به زودی همکاری‌های مهمی در زمینه گاز و همچنین در زمینه‌های دیگر خواهیم داشت.

پوتین با بیان اینکه با اردوغان درباره بحران اوکراین گفت‌وگو خواهیم کرد، افزود: شما توافقنامه غلات را مطرح خواهید کرد، ما آماده مذاکره در این زمینه هستیم.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در این دیدار با بیان اینکه مهمترین موضوع، مسئله غلات است، گفت: امروز دنیا نیز منتظر است تا ببیند از این جلسه چه نتیجه ای حاصل می شود. معتقدم که نتیجه این نشست برای کشورهای کمتر توسعه یافته آفریقا بسیار مهم است.

وی افزود: موضوع دیگر، گام های برداشته شده در حوزه صنعت دفاعی است. در حوزه انرژی و گاز ما با روسیه در سطح بالایی از اهمیت روابط هستیم. معتقدم که این حوزه همکاری را بیش از این توسعه خواهیم داد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو