چرا مردم عاشق بازی های ترسناک هستند ؟

چرا مردم عاشق بازی های ترسناک هستند ؟


منبع: فیگار

3

1402/6/15

23:12


بازی‌های وحشتناک، بدترین چیز ترسناکی است که یک فرد می‌تواند با آن روبرو بشود. در ادامه به این علت خواهیم پرداخت که چرا مردم عاشق بازی های ترسناک هستند ؟

چرا مردم عاشق بازی های ترسناک هستند ؟

بازی‌های وحشتناک، بدترین چیز ترسناکی است که یک فرد می‌تواند با آن روبرو بشود. در ادامه به این علت خواهیم پرداخت که چرا مردم عاشق بازی های ترسناک هستند ؟

ترسناک ، یک ژانر محبوب برای تلویزیون و سینما است؛ اما چه چیزی در مورد بازی‌های ویدیویی ترسناک وجود دارد که باعث می‌شود ما آنها را تا این حد دوست داشته باشیم؟ اکنون که داریم به فصل پاییز می‌رسیم، می‌توان بسیاری از بازی‌های مخصوص هالووین را یافت. شب‌های سردی را که در داخل خانه سپری می‌کنید، می‌توانید به بازی بپردازید.

دقیقاً چه چیزی در آن رسانه وجود دارد که مردم را بارها و بارها به سمت خود می‌کشاند؟ خواه به خاطر حال و هوای مناسب فصل‌های سرد می‌باشد یا صرفاً برای هیجان ترس، هر دو می‌توانند علت پرطرفدار بودن بازی های ترسناک را نشان دهند.

برای برخی، ایده قرار دادن خود در موقعیت‌های شدیداً استرس‌زا و اغلب نگران‌کننده برای تفریح، در بهترین حالت غیرمعمول به نظر می‌رسد. با این حال، برای کسانی که عجله ناشی از ترس را دوست دارند، اَشکال کمی از وحشت را در بازی‌های ویدیویی می‌توان یافت که غوطه‌ورکننده و خاطره‌انگیز باشد.

چرا مردم عاشق بازی های ترسناک هستند ؟

دلیل عشق مردم به بازی های ژانر ترسناک

شما می‌توانید فهرست چرا مردم عاشق بازی های ترسناک هستند را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

چرا مردم عاشق بازی های ترسناک هستند

علت پرطرفدار بودن بازی های ترسناک

با توجه به اینکه آخرین نسل کنسول برخی از پیشرفته‌ترین بازی‌های تکنولوژیکی را که تاکنون دیده‌ایم به بازار آورده است، بهترین دلایلی که می‌تواند باعث شود مردم به فکر افتادن بازی‌های ترسناک کنند را بررسی کردیم.

هیجان غیر قابل توصیف

چرا مردم عاشق بازی های ترسناک هستند

دلیل عشق مردم به بازی های ژانر ترسناک

یکی از جذابیت‌های وحشتناک، هیجان ذاتی است که از لحظه‌های خطر درک شده ناشی می‌شود. زمانی که تنش به نقطه شکست می‌رسد، احساس عجیبی از هیجان وجود دارد. سپس یک ترشح هیجان‌انگیز آدرنالین به وجود می‌آید؛ زیرا بازیکن متوجه می‌شود که چقدر به فاجعه نزدیک شده‌اند،  در حالی که اگر به اندازه کافی زرنگ باشند، هنوز فضای کافی برای تکان دادن برای نجات خود دارند.

لحظاتی مانند فهمیدن حضور زنومورف در اتاق شما در بازی Alien: Isolation و تقلیدی که به سمت شما پرتاب می‌شود در Prey، تنها نمونه‌ای از تجربیات هیجان‌انگیز و ترسناکی هستند که بازی‌های ویدئویی به شما ارائه می‌دهند.

بازی‌های ترسناک، بسیار مهیج و هیجان‌انگیز هستند و قادرند تجربه‌ای نفس‌گیر و واقع‌گرایانه را برای بازیکنان به ارمغان آورند. این بازی‌ها غالباً از عناصری مانند جن‌ها، هیولاها ، موجودات عجیب و غریب، محیط‌های تاریک و ترسناک، موسیقی تنش‌زا و راهبردهای مختلف برای ایجاد ترس و هیجان استفاده می‌کنند.

این افزایش آدرنالین اغلب با تسکین سریع همراه می‌باشد و این احساسی است که بسیاری از افراد هنگام جست و جو در بازی‌ها از استرس آن با خبر هستند. این همان دلیلی است که در بسیاری از نمونه‌های دنیای واقعی از هیجان‌جویی مانند ترن هوایی وجود دارد.

چیزی که بازی‌های ویدئویی ترسناک فراهم می‌کنند، مکانی برای تجربه آن خطرات، استخراج آن‌ها برای احساساتی است که می‌خواهیم ​​در یک محیط کنترل‌شده به دست بیاوریم. حتی زمانی که غوطه‌ور شدن ما در دنیای بازی، قسمت‌های اولیه مغز ما را متقاعد می‌کند که وارد حالت جنگ یا پرواز شوند، لذت وحشت را می‌توان در دانش پس زمینه ایمنی شخصی، آگاهی فکری از کنترل موقعیت یافت.

وقتی تصمیم‌گیری لحظه به لحظه شماست که می‌تواند قهرمان داستان را غرق کند یا نجات دهد، سطح سرمایه گذاری در این سبک بازی‌ها افزایش می‌یابد. بازی‌های ویدئویی ژانر ترسناک که این رابطه را با مخاطب امکان‌پذیر می‌کنند، بازی‌هایی هستند که بیشترین واکنش احساسی را از سوی بازیکنان خود دریافت می‌کنند.

ماهیت قابل درک بازی

چرا مردم عاشق بازی های ترسناک هستند

چرا مردم عاشق بازی های ترسناک هستند

رسانه‌های ترسناک در مقایسه با سایر ژانرها، می‌توانند احساسات و ایده‌های کاملا منحصربه‌فردی را در مخاطبان خود برانگیزند. ماهیت، ذاتاً متجاوزانه محتوای آن به عناوین ترسناک اجازه می‌دهد موضوعاتی را بررسی کنند که اغلب ممکن است در رسانه‌های دیگر خیلی خاص، ناراحت کننده یا تابو در نظر گرفته شوند.

در ژانری که زبان اصلی آن ترس است و رسانه‌ای که زبان اصلی آن تعامل می‌باشد، امکانات روایی واقعاً گسترده است. برخی از بازی‌های این سبک، به طور موقت گزینه‌های مبارزه را از بازیکن سلب می‌کنند. شما این عنسر روایی که تعامل هم همراهش باشد، در هیچ یک از بهترین فیلم های ترسناک نمی‌توانید پیدا کنید.

با از بین بردن قدرت بازیکن، توسعه‌دهنده می‌تواند میزان آسیب‌پذیر بودن یک موقعیت را خواه از طریق قدرت محض تهدید در دست، یا تمرکز بر طراحی محیطی و داستان سرایی، بیان کند. بازی‌هایی مانند Amnesia: A Machine for Pigs از این فقدان قدرت شخصیت بازیکن استفاده می‌کنند و بر کوچکیِ تقریباً بی‌اهمیت بازیکن، در برابر وسعت وصف ناپذیر یک کل بزرگ‌تر تأکید می‌کنند.

در همین حال، بازی‌های دیگر، مانند Resident Evil 4 و Dead Space، سناریوهای مبارزه‌ای پرتنش و مجموعه‌ای از گزینه‌های خاص برای مبارزه را در اختیار بازیکن قرار می‌دهند و بقای شخصیت را به یک پازل با اکتان بالا تبدیل می‌کنند.

بسته به داستان‌هایی که سازنده می‌خواهد بگوید، چه از نظر روایت فراگیر باشد یا در لحظه‌های اکشن ، این سبک‌های بازی و سیستم‌های گیم‌پلی مختلف را می‌توان برای برقراری ارتباط با وضعیت دنیای بازی و رابطه بازیکن با آن به کار برد.

بازی‌های ویدئویی می‌توانند تجربه‌ای فراگیر از دوام و تنش را به شما ارائه دهند. در لحظاتی که احساس می‌کنید تنش و هیجان در حال افزایش است و تمام مهارت‌ها و خلاقیت‌های بازیکن به چالش کشیده می‌شود، لحظاتی از آدرنالین بالا را تجربه خواهید کرد.این ژانر از بازی‌های ویدئویی، توانایی این را دارند تا این تعامل متناوب بین تنش و آرامش را در ارتباط با قهرمان داستان و بازیکن به ارمغان بیاورند.

پیشرفت ژانر با پیشرفت تکنولوژی

چرا مردم عاشق بازی های ترسناک هستند

چرا مردم عاشق بازی های ترسناک هستند

بازی‌های ترسناک به‌عنوان یکی از فراگیرترین شکل‌های این ژانر شناخته می‌شوند و تنها با ادامه رشد صنعت، به گسترش کارنامه خود ادامه خواهند داد. با پیشرفت فناوری در فضای بازی AAA و دسترسی افراد غیرحرفه‌ای به سیستم‌های توسعه بازی، در کنار کلاسیک‌های احیا شده مانند Resident Evil و فراوانی بازی‌های Silent Hill، افقی برای بازی‌های ویدئویی ژانر ترسناک است که بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد. این تمام چیزی است که یک بازی ژانر وحشت می‌تواند نسبت به یک فیلم خیلی ترسناک در حد مرگ به شما بدهد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار چرا مردم عاشق بازی های ترسناک هستند سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول

بزرگ‌ترین تفاوتی که بازی‌ها نسبت به فیلم‌های ژانر وحشت دارد، چیست؟

بزرگ‌ترین تفاوت این دو عدد، تعامل مردم در بازی ترسناک برای هر شخص است.

آیا بازی‌های وحشتناک با پیشرفت تکنولوژی پیشرفت داشتند؟

این بازی‌ها، شاخصه پیشرفت را داشتند و یکی از عوامل مهم علاقه مردم هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو