برگزاری دادگاه محاکمه ترامپ و پمپئو به زودی در تهران

منبع: ساعد نیوز

4

1402/6/16

15:31


ساعد نیوز: کاظم غریب‌آبادی گفت: برگزاری علنی دادگاه رسیدگی به جنایات گروهک تروریستی منافقین منوط به تصمیم دادگاه می‌باشد. برداشت من این است که دادگاه بصورت علنی برگزار خواهد شد.

برگزاری دادگاه محاکمه ترامپ و پمپئو به زودی در تهران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از ایسنا، برگزاری علنی دادگاه رسیدگی به جنایات گروهک تروریستی منافقین منوط به تصمیم دادگاه می‌باشد و من بر این باور هستم که جلسات رسیدگی می‌بایست علنی برگزار شود، چرا که افکار عمومیِ داخل و عرصه بین الملل لازم است تا شاهد جنایات تروریستی منافقین باشند و با خوی وحشی و تروریستی این گروهک آشنا شوند. برداشت من این است که دادگاه بصورت علنی برگزار خواهد شد؛ چرا که این گروهک تروریستی منافقین است که درصدد پنهان کاری اقدامات تروریستی خود بوده، ولی جمهوری اسلامی چیزی برای پنهان کردن در مورد این گروهک و اعضای آن ندارد.

گروهک تروریستی منافقین مدعی است که از انجام عملیات های تروریستی صرف نظر کرده و تنها در قالب یک سازمان سیاسی فعالیت دارد که این دروغی بسیار آشکار است. در همین راستا، مستندات بسیار زیادی در دست می‌باشد که نشان از این دارد این گروهک همچنان دست از اقدامات تروریستی خود برنداشته و مبادرت به عملیات‌های تروریستی می نماید.

ما از کشورهایی که میزبان گروهک تروریستی منافقین هستند، می‌خواهیم تروریست‌ها را از خاک خود اخراج کرده و یا برای محاکمه به جمهوری اسلامی ایران تحویل دهند و یا خودشان با تشکیل دادگاه به جنایات این گروهک رسیدگی کرده و آن‌ها را محاکمه کنند.

در راستای گفت‌وگوها و توافقاتی که بین ایران و آمریکا صورت گرفت، تصمیم بر این شد که برخی زندانی‌های ایرانی که به ناحق و با اتهامات واهی همچون دور زدن تحریم‌های ظالمانه آمریکا در ایالات متحده گرفتار شدند، آزاد شوند و تعدادی زندانی که تابعیت ایرانی داشته و دارای تابعیت مضاعف آمریکا هستند نیز مقرر گردید آزاد شوند.

منابع مالی ایران در کره جنوبی به گروگان گرفته شده بود و این با موضوع زندانیان هیچ ارتباطی ندارد که گفته شود ایران از موضوع زندانیان برای آزادسازی دارایی های خود استفاده می کند. در واقع، هموطنان ایرانی و پول های ما به گروگان گرفته شده بودند. گفت و گوها درخصوص تبادل زندانی بین ایران و آمریکا در راستای حمایت ایران از شهروندان و مردم خود بوده که با اتهام های ناروا گرفتار شده اند. جزئیات و تعداد زندانیانی که آزاد خواهند شد، به زودی و به هنگام اجرای کامل تفاهمات حاصله، اطلاع رسانی خواهد شد.

باور جمهوری اسلامی بر این است که آقای نوری بی‌گناه در سوئد دستگیر شده و ایشان هیچ جرمی مرتکب نشده است.

کیفرخواست پرونده متهمان ترور و شهادت حاج قاسم سلیمانی چند ماه قبل صادر و به دادگاه ارسال شد و شعبه ویژه‌ای در دادگستری تهران در این زمینه در نظر گرفته شد تا روند رسیدگی را آغاز کند. در حال حاضر، فرآیند مربوطه برای محاکمه در حال طی شدن می‌باشد و چشم‌انداز این موضوع این است که ظرف دو سه ماه آینده جلسات رسیدگی این دادگاه آغاز بکار کند. در این مرحله، رسیدگی به اتهامات متهمین آمریکایی از جمله ترامپ، پومپئو و مکنزی در دستورکار قرار دارد و دادگاه برابر مستندات قاطع و قانع کننده، محاکمه را شروع و عدالت را اجرا خواهد کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو