علم‌الهدی: نوه‌های گاندی و نلسون ماندلا هم در پیاده روی اربعین حضور داشتند

منبع: ساعد نیوز

3

1402/6/18

10:11


ساعد نیوز: امام جمعه مشهد گفت: در جریان پیاده روی اربعین، افرادی مانند نوه های گاندی و نلسون ماندلا هم حضور داشتند که نشان می داد آزادی خواهان جهان می دانند که این یک نهضت استکبار ستیز است.

علم‌الهدی: نوه‌های گاندی و نلسون ماندلا هم در پیاده روی اربعین حضور داشتند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از ایرنا، آیت‌الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی افزود: در جریان پیاده روی اربعین، افرادی مانند نوه های گاندی و نلسون ماندلا هم حضور داشتند که نشان می داد آزادی خواهان جهان می دانند که این یک نهضت استکبار ستیز است.

وی ادامه داد: دشمن در گذشته با کشتار در جریان های انقلابی از جمله 15 خرداد و 17 شهریور و امروز نیز با اهانت به ساحت پیامبر اعظم (ص) و سوزاندن قرآن، به دنبال توسعه افکار استکباری خویش است.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: حضور میلیونی ایرانی های دلباخته در کنار میلیون ها زائر غیر ایرانی و همچنین برپایی باشکوه آیین جاماندگان اربعین در سراسر کشور، همه نشان از آن دارد که مبارزه علیه استکبار همچنان ادامه دارد.

علم الهدی تصریح کرد: رسانه های معاند هیچ گاه حضور میلیونی مردم در این مراسم مذهبی و محکومیت هتک حرمت به پیامبر (ص) و قرآن کریم را پوشش نمی دهند چرا که آنها نیز مخالف اهداف جریان های استکبار ستیز هستند.

وی با گرامیداشت سالروز 17 شهریور اضافه کرد: رژیم شاهنشاهی در روزهای انتهایی مبارزه با انقلاب مردم، دست به کشتاری بزرگ در این روز زد و بسیاری از مردمان بی گناه را به خاک و خون کشید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: این انقلاب از روز نخست با مبارزه علیه ظلم و استکبار آغاز شده است و در مسیر ادامه حیات خویش نیز به طرق مختلف به مبارزه علیه استکبار خواهد پرداخت.

علم الهدی افزود: جریان اربعین به صف یاران امام زمان (عج) تبدیل می شود و ادامه نهضت 17 شهریور ها و 15 خردادها است چرا که با عنایت ویژه حسین بن علی (ع)به راه افتاده است.

روز 17 شهریور 1357 یا «جمعهٔ سیاه» که در برخی منابع از آن با عنوان «حادثه میدان ژاله» نیز یاد می‌شود، رویدادی در جریان اعتراضاتی بود که در نهایت به وقوع انقلاب 1357 انجامید. در 17 شهریور 1357، تظاهرات مخالفان و انقلابیون در محلات جنوبی تهران، خیابان ژاله پیشین (خیابان مجاهدین اسلام کنونی) و میدان ژاله (میدان شهدا کنونی)، منجر به کشته شدن تعداد زیادی از تظاهرکنندگان توسط نیروهای نظامی ارتش شاهنشاهی ایران شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو