فیلم Maestro بردلی کوپر : داستان، بازیگران، و بررسی

فیلم Maestro بردلی کوپر : داستان، بازیگران، و بررسی


منبع: فیگار

5

1402/6/19

16:59


 Maestro 2023 به عنوان آخرین اثر بردلی کوپر شناخته می‌شود و توانسته امتیازات مثبتی از سوی منتقدان دریافت کند. با معرفی فیلم Maestro همراه فیگار بمانید.

فیلم Maestro بردلی کوپر : داستان، بازیگران، و بررسی

 Maestro 2023 به عنوان آخرین اثر بردلی کوپر شناخته می‌شود و توانسته امتیازات مثبتی از سوی منتقدان دریافت کند. با معرفی فیلم Maestro همراه فیگار بمانید.

Maestro یک فیلم بیوگرافی به کارگردانی بردلی کوپر (Bradley Cooper) است و بازیگران آن شامل بردلی کوپر، کری مولیگان، جرمی استرانگ، مت بامر و مایا هاک می‌شوند. این پروژه ابتدا در پارامونت پیکچرز در حال توسعه بود و مارتین اسکورسیزی قصد داشت این فیلم را کارگردانی کند. اما در نهایت، بردلی کوپر به عنوان کارگردان فیلم جایگزین شد.

فیلم Maestro یکی از بهترین فیلم‌های بیوگرافی موسیقی و بهترین فیلم‌های 2023 که توسط نتفلیکس تولید شده است. مارتین اسکورسیزی، تاد فیلیپس و استیون اسپیلبرگ در تهیه‌کنندگی این فیلم همکاری کرده‌اند. داستان فیلم Maestro 2023 بر اساس زندگی موزیسین آمریکایی به نام لئونارد برنستین (Leonard Bernstein) که حول آشنایی و ازدواج او با فلیسیا مونته‌آلگره (Felicia Montealegre) می‌چرخد. فیلم‌برداری این فیلم در سال ۲۰۲۱ آغاز شده و در نهایت به نتفلیکس واگذار شد.

در ابتدای این پروژه، استیون اسپیلبرگ در نظر داشت که این فیلم را کارگردانی کند و به دنبال بازیگری مناسب بود. در این راستا، او به بردلی کوپر مراجعه کرد. اما پس از اکران فیلم A Star Is Born یکی از بهترین فیلم‌ها درباره موسیقی‌دانان در سال ۲۰۱۸، استیون اسپیلبرگ تصمیم گرفت عنوان کارگردان را به بردلی کوپر بسپارد. در ادامه با معرفی فیلم Maestro بردلی کوپر همراه فیگار بمانید.

فیلم Maestro

داستان، بازیگران، و بررسی

فیلم Maestro

ژانر فیلم Maestro بردلی کوپر بیوگرافی بر اساس زندگی شخصی و عاشقانه موزیسین آمریکایی Leonard Bernstein ساخته شده و همچنین مدت زمان فیلم Maestro یا استاد 129 دقیقه است.

فیلم استاد 2023 بردلی کوپر در ژانویه ۲۰۲۰، این پروژه به شبکه نتفلیکس واگذار شد و در ابتدا برنامه ریزی شده بود که فیلم‌برداری آن در سال ۲۰۲۱ آغاز شود. سپتامبر ۲۰۲۰، با پیوستن کری مولیگان به فرداگران، فیلم به نام “Maestro” شناخته شد. همچنین اعلام شد که فیلم‌برداری در بهار ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد. در اکتبر همان سال، جرمی استرانگ برای نقش جان گرون به تیم بازیگران پیوست. در مارس ۲۰۲۲، مت بامر نیز به بازیگران این فیلم اضافه شد.

معرفی و داستان فیلم Maestro

فیلم Maestro

خلاصه داستان Maestro اینطور بیان شده است که مایسترو داستانی عاشقانه و بی‌پروا است که در آن پیوند بی‌پایان بین لئونارد برنستاین و فلیسیا مونته‌آلگره برنستاین روایت می‌شود. این فیلم نامه‌ای است به زندگی و هنر این دو شخصیت. لئونارد برنستاین (۱۹۱۸-۱۹۹۰)، موسیقی‌دان و آهنگساز مشهور آمریکایی و رهبر ارکستر نیویورک فیلارمونیک بود. او در سال ۱۹۴۶ با فلیسیا مونته‌آلگره (۱۹۲۲-۱۹۷۸)، بازیگر کاستاریکایی-شیلیایی، آشنا شد و در سال ۱۹۵۱ با او ازدواج کرد. آنها تا سال ۱۹۷۸ که فلیسیا به علت سرطان ریه درگذشت، با یکدیگر زندگی کردند و سه فرزند به نام‌های “جیمی”، “الکساندر” و “نینا” داشتند. مایسترو به طول دوران زندگی آنها و عشق بی‌پایانشان اختصاص دارد.

جالب است بدانید بردلی کوپر در مورد فیلم “مایسترو” صحبت می‌کند و میگوید:

در خانه ما، آلبوم‌های اپرا و موسیقی کلاسیک بسیار پخش می‌شد. وقتی من ۸ ساله بودم، ساعت‌ها را صرف رهبری یک ارکستر خیالی می‌کردم و مدام ضبطی از لئونارد برنستاین گوش می‌دادیم. این باعث شد که قبل از آنکه واقعاً به ساخت فیلم “مایسترو” بپردازم، آمادگی لازم را برای این کار کسب کنم. پس از یک سال تحقیق درباره لنی و خانواده‌اش و فرصت دادن به اینکه همه چیز در ذهنم جا بیفتد، فهمیدم که بهترین و مناسب‌ترین داستان برای من، ازدواج لنی و فلیسیا است. عشق آن‌ها نامعمول و فرازمینی بود که در نظر من بسیار جذاب به نظر می‌رسید. این داستانی بود که من می‌خواستم بیان کنم. برای اینکه به خانواده و قلب آن‌ها وارد شوم، به جیمی، نینا و الکسم بسیار سپاسگزارم. این یکی از لحظات خوشحالی بزرگ در زمان کارم بود.

بررسی فیلم Maestro

فیلم Maestro

منتقدان معتقدند که فیلم “مایسترو” به لطف بازیگران اصلی برجسته و قدرتمند خود، تجسمی تکان‌دهنده و جالب از زندگی و میراث استعداد مطرحی را ارائه می‌دهد. تاکنون، نمرات فیلم Maestro در وب سایت راتن تومیتوز ۳۵ نقد برای فیلم “مایسترو” منتشر شده که امتیاز ۹۱ درصد را برای آن به همراه داشته است. در وب سایت متاکریتیک نیز امتیاز ۸۱ از صد به ثبت رسیده که بر اساس ۲۰ نقد منتشر شده برای آن در این وب سایت است. در ادامه نظر برخی از منتقدان برتر جهانی درباره این فیلم تازه بردلی کوپر را مشاهده می‌کنید.

منتقدان تصویر کوپر را در ماسترو ستایش می‌کنند و به توانایی او در انتقال احساسات از طریق اکت‌ها و بیان‌های ظریف اشاره می‌کنند. این فیلم زندگی‌نامه‌ای به رابطه پیچیده بین برنشتاین و مونته آلگره می‌پردازد و تلاقی منحصر به فرد از درگیری‌ها و پیوندهای ناگسستنی را به تصویر می‌کشد. همچنین بازی کری مولیگان در نقش فلیسیا، با انتقال احساسات عمیق با خویشتن داری و عمق بخشیدن به داستان، برجسته است.

فیلم زندگینامه ای لئوناردو برنشتاین، استاد بردلی کوپر، با اخبار هیجان انگیز زیادی پیرامون پروژه در راه است. این فیلم دومین فیلم کارگردانی کوپر پس از فیلم موفق او A Star is Born است که نامزدی بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلم را برای او به ارمغان آورد. او اکنون با یک روایت دیگر با محوریت موسیقی با ماسترو بازگشته است، فیلم Maestro به محض اعلام آن بسیار مورد انتظار قرار گرفت و اخباری که منتشر شد فقط فیلم زندگینامه آینده بردلی کوپر را جذاب تر کرد. در ادامه به نقد فیلم Maestro همراه فیگار بمانید.

این فیلم 30 سال از زندگی برنشتاین را پوشش می دهد و تکامل او به عنوان یک موسیقیدان را بررسی می کند و آن را با رابطه او با مونته آلگره در هم می‌آمیزد. مونته آلگره علیرغم اطلاع از روابط خارج از ازدواج برنشتاین، بر اساس مهربانی و احترام متقابل در ازدواج آنها باقی ماند.

بردلی کوپر جدا از انتقادات پیرامون آرایش بینی جنجالی‌اش برای فیلم سینمایی Maestro ، پس از انتشار تریلر فیلم، واکنش‌های مثبت از سوی بینندگان و منتقدان دریافت کرد. از آنجایی که تریلر استاد به این موضوع اشاره می‌کند که چگونه فیلمی از طریق عشقی که به برنشتاین و همسرش فلیسیا کمک کرد. علیرغم همه چالش‌هایی که با آن‌ها روبه‌رو است چگونه این دو در کنار هم بمانند، سخت است که در زندگی واقعی در مورد ازدواج این اتفاق بیفتد.

از این رو، در این فیلم خلاصه‌ای از تمام رویدادهای اولیه در جدول زمانی لئونارد برنشتاین و فلیسیا مونته آلگره آورده شده است که سفرهای فردی و مسیر مشترک آنها را به عنوان یک زوج برجسته می‌کند.

این فیلم نه تنها به عنوان ادای احترامی صمیمانه به استعداد هنری برنشتاین به عنوان رهبر موسیقی، بلکه به پیوند عاطفی او با خانواده‌اش نیز خواهد پرداخت. در حالی که 30 سال ممکن است زمان زیادی برای پوشش یک فیلم 129 دقیقه ای باشد، Maestro ، همانطور که تریلر آن نشان می‌دهد، در درجه اول بر روی ازدواج پایدار لئونارد برنشتاین و فلیسیا مونته آلگره تمرکز خواهد کرد. با در هم تنیدن پویایی رابطه آنها با موسیقی برنشتاین، این فیلم همچنین به سیر تکامل رهبر ارکستر آمریکایی به عنوان یک موسیقیدان در آن زمان می پردازد.

تاریخ اکران Maestro یا مجموعه فیلم زندگینامه‌ای لئونارد برنشتاین برای پخش محدود سینما قبل از اولین نمایش آن در نتفلیکس تایید شده است Maestro اولین نمایش جهانی خود را در هشتادمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز در تاریخ 2 سپتامبر 2023 انجام خواهد داد. سپس در 22 نوامبر 2023 به صورت محدود و در نهایت، Maestro در 20 دسامبر 2023 در نتفلیکس به نمایش درخواهد آمد.

جالب است بدانید منتقدان، فیلم را به ترویج کلیشه‌های توهین‌آمیز با استفاده از پروتز برای به تصویر کشیدن یک مرد یهودی متهم کردند، اما فرزندان برنشتاین تصویر کوپر را دقیق با ظاهر پدرشان می‌دانند. حمایت خانواده از فیلم بیوگرافی ممکن است برخی از نگرانی‌ها را در بین بینندگانی که از انتخاب گریم انتقاد داشتند، کم کند، زیرا مشورت با خانواده واقعی به عنوان یک قدم مثبت تلقی می‌شود.

خانواده همچنین به منتقدان اطمینان دادند که پدر معروف آنها استاد را تأیید می‌کند . در مورد بازنمایی فیزیکی برنشتاین، آنها توجیه کردند که « این درست است که لئونارد برنشتاین بینی خوب و بزرگی داشت. خواهران و برادران کار کوپر را در فیلم زندگینامه تمجید کردند و ادعا کردند که بازیگر-کارگردان « احترام » و « عشق » فوق‌العاده‌ای را برای برنشتاین به همراه داشته است.

بازیگران فیلم Maestro

فیلم Maestro

بردلی کوپر، کارگردان، گروهی از بازیگران استاد را گرد هم آورده است تا داستان زندگی لئوناردو برنشتاین را روی پرده به شکوه نمایش دهند. کوپر خود نقش برنشتاین را بازی خواهد کرد و روندی را که با A Star is Born آغاز کرد و در ادامه در جایگاه کارگردان حضور پیدا کرد. در حال حاضر ادعای جایزه اسکار برای کوپر وجود دارد که قبلاً برای نقش‌هایش در Silver Linings Playbook ، American Hustle ، American Sniper و A Star is Born نامزد شده بود . کری مولیگان، یکی دیگر از نامزدهای اسکار برای بازی در یک آموزش و پرورش و یک زن جوان امیدوار کننده، به عنوان همبازی او در داستان حضور دارد. او نقش همسر برنشتاین، فلیسیا مونته آلگره را بازی خواهد کرد.

دیگر هنرپیشگان فیلم  Maestro کلیدی بازیگران هیجان انگیز استاد مایا هاوک ( چیزهای عجیب ) هستند که نقش دختر لئونارد و فلیسیا، جیمی برنستاین و سارا سیلورمن را در نقش شرلی برنستاین، خواهر لئونارد بازی خواهند کرد. بازیگران Maestro نیز شامل مت بومر در نقشی ناشناخته، مایکل اوری در نقش جروم رابینز، گیدئون گلیک در نقش تامی کوتران، میریام شور در نقش سینتیا اونیل، سم نیولا در نقشی که هنوز فاش نشده است و الکسا سوینتون در نقش نینا هستند.

Bradley Cooper:

فیلم Maestro

بردلی چارلز کوپر، بازیگر و فیلم‌ساز آمریکایی متولد ۵ ژانویه ۱۹۷۵ است. او یک جایزه فیلم بفتا و دو جایزه گرمی را بدست آورده و همچنین دریافت جوایز مختلفی از جمله نه نامزدی اسکار، شش نامزدی گلدن گلوب و یک نامزدی تونی را بدست آورده است. نام بردلی کوپر سه بار در فهرست ۱۰۰ ستاره فوربز و یک بار در سال ۲۰۱۵ در فهرست تایم از ۱۰۰ شخص تأثیرگذار جهان آمده است. فیلم‌های وی بیش از ۱۱ میلیارد دلار در سراسر جهان فروخته شده‌اند و او چهار بار در رتبه‌بندی سالانه بازیگران با بیشترین درآمد در جهان قرار گرفته است.

Carey Mulligan:

فیلم Maestro

کری هانا مولیگان، بازیگر انگلیسی متولد ۲۸ مه ۱۹۸۵ است. او مشهور به نقش‌های زنان پیچیده است و برنده یک جایزه فیلم بفتا شده و دو بار نامزد دریافت جایزه اسکار و یک بار نامزد دریافت جایزه تونی شده است.

مولیگان حرفه‌ی بازیگری خود را در تئاتر رویال کورت آغاز کرد. اولین حضور او در سینما در فیلم درام عاشقانه “غرور و تعصب” (2005) بود. او همچنین در برادوی در نمایشنامه “مرغ دریایی” (2008) حضور داشت. یکی از نقش‌های برجسته مولیگان، نقش یک دختر مدرسه‌ای دهه‌ی 1960 در فیلم درام “دوره‌ی بلوغ درس‌آموزی” (2009) بود که برایش جایزه بهترین بازیگر زن فیلم بفتا را بدست آورد و نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

Maya Hawke:

فیلم Maestro

مایا ری تورمن هاک، بازیگر، مدل و خواننده-ترانه‌سرای آمریکایی متولد ۸ ژوئیه ۱۹۹۸ است. او دختر اوما تورمن و ایتان هاک، بازیگران مشهور، می‌باشد. هاک ابتدا به عنوان مدل فعالیت می‌کرد و در نقش جو مارچ در اقتباس تلویزیونی رمان “زنان کوچک” (2017) اولین تجربه بازیگری خود را داشت.

پس از بازی در نقش رابین باکلی در مجموعه علمی-تخیلی “چیزهای عجیب” (2019-کنون)، هاک توانست توجه‌ها را به خود جلب کند. او همچنین در فیلم‌هایی مانند “روزی روزگاری در هالیوود” (2019)، “خیابان ترسناک ۱۹۹۴” (2021) و “انتقام بگیر” (2022) نقش آفرینی کرده است. هاک همچنین به عنوان یک خواننده فعالیت می‌کند و تاکنون دو آلبوم به نام‌های “بلاش” (2020) و “ماس” (2022) را منتشر کرده است.

تریلر فیلم Maestro

دانلود فیلم Maestro

به محض انتشار فیلم‌ Maestro در کانال دانلود فیلم و سریال فیگار قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار فیلم Maestro بردلی کوپر سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو