اگر موهای زائد را نتراشیم، چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر موهای زائد را نتراشیم، چه اتفاقی می‌افتد؟


منبع: خبرنما

3

1402/6/20

11:04


وقتی افراد مشهوری مانند مایلی سایرس، بلا تورن یا اشلی گراهام با موهای زائد بدن روی فرش قرمز ظاهر می‌شوند، مردم واکنش‌های متفاوتی از خود نشان می‌دهند. در حالی که برخی فکر می‌کنند این کار نامناسب است، برخی دیگر معتقدند زمان شکستن استانداردهای زیبایی منسوخ فرا رسیده است؛ و اگر چه هر کسی تصمیم می‌گیرد […]

اگر موهای زائد را نتراشیم، چه اتفاقی می‌افتد؟

وقتی افراد مشهوری مانند مایلی سایرس، بلا تورن یا اشلی گراهام با موهای زائد بدن روی فرش قرمز ظاهر می‌شوند، مردم واکنش‌های متفاوتی از خود نشان می‌دهند. در حالی که برخی فکر می‌کنند این کار نامناسب است، برخی دیگر معتقدند زمان شکستن استانداردهای زیبایی منسوخ فرا رسیده است؛ و اگر چه هر کسی تصمیم می‌گیرد چه کاری با موهای بدن خود انجام دهد و این کاملاً انتخاب خودش است، اما در واقع مزایای سلامتی زیادی وجود دارد که با اطلاع از آنها شاید به موهای بدن‌تان اجازه بدهید رشد کنند!

در این نوشتار تصمیم داریم در مورد مزایای نتراشیدن موهای زائد صحبت کنیم. واقعیت این است که برخی از آنها ممکن است شما را وادار کند که یک بار برای همیشه تیغ یا دستگاه موزن را کنار بگذارید.

کمتر در برابر عفونت‌های پوستی آسیب پذیر خواهید بود

حتی اگر به اصلاح کردن موها عادت داشته باشید و آن را به صورت روزانه انجام دهید، تقریباً غیرممکن است که از بریدگی‌ها و خراش‌های کوچکی که می‌توانند سوزناک باشند اجتناب کنید، و اگر به درستی درمان نشوند، می‌تواند منجر به مشکلات پوستی مختلف شود. برجستگی‌های به ظاهر بدون دردسر ناشی از تیغ زدن پوست   ممکن است در واقع نشانه یک بیماری پوستی شایع به نام فولیکولیت باشد. وقتی فولیکول‌های مو آسیب می‌بینند، ورود باکتری‌ها به داخل و ایجاد عفونت آسان‌تر می‌شود.

موهای زائد

نتراشیدن مو از برخی بیماری‌های پوستی جلوگیری می‌کند

اگر بخواهید موهای بدن خود را دست نخورده رها کنید، از خطر بریدگی با تیغ و رویش موهای زیر پوستی که رایج ترین و ناامیدکننده ترین عواقب اصلاح هستند، دوری خواهید کرد. برش‌های کوچکی که هنگام اصلاح روی پوست ظاهر می‌شوند ممکن است منجر به بروز سایر اختلالات آزاردهنده مانند تحریک پوست، جوش‌های زیر پوستی و حتی لک‌های پوستی شوند.

می‌تواند به بهبود سریعتر پوست کمک کند

اگر کبودی یا زخم روی بدن دارید، بهتر است برای مدتی تیغ را رها کنید زیرا موهای بدن در واقع می‌توانند روند بهبود را تسریع کنند. فولیکول های مو حاوی سلول‌های بنیادی هستند که به درمان سریعتر زخم‌ها و بریدگی‌های پوست کمک می‌کنند.

ممکن است پف و تورم را کاهش دهد

اگر فعالیت بدنی زیادی انجام می‌دهید، احتمالاً با احساس ناخوشایند چروکیدگی و بثورات ناخواسته در زیر بغل آشنا هستید. این اتفاق رخ می‌دهد به این دلیل که رطوبت همراه با اصطکاک تحریک کننده باعث سوزش و تحریک پوست می‌شود. وقتی تصمیم گرفتید موهای زیر بغل را اصلاح نکنید، به کاهش احتمالی تحریک و سوزش بیشتر کمک می‌کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو