مرتضی امینی تبار بازیگر دهه هفتادی کشورمان است که برای بازی در سریال زخم کاری در نقش میثم به شهرت رسید. او بعد از گذراندن تست های سخت گیرانه توسط کارگردان این سریال برای بازی در این نقش انتخاب شد. در ادامه این مطلب سلام دنیا می توانید با بیوگرافی مرتضی امینی تبار بازیگر نقش میثم زخم کاری، زندگینامه، زندگی شخصی و هنری مرتضی امینی تبار بازیگر افغان سریال زخم کاری و پیج اینستاگرام و عکس های او آشنا شوید.

زندگینامه مرتضی امینی تبار بازیگر افغانستانی زخم کاری

  • نام: مرتضی
  • نام خانوادگی: امینی تبار
  • تاریخ تولد: 16 مرداد 1378
  • محل تولد: قم
  • نماد ماه تولد: برج اسد
  • ملیت: افغانستان
  • تحصیلات: لیسانس بازیگری
  • زمینه فعالیت: بازیگر
  • شروع فعالیت: 17 سالگی (برای بازی در نمایش تئاتر)
  • وضعیت تاهل: مجرد

حتما بخوانید: بیوگرافی جواد عزتی و همسرش مه لقا باقری 


مرتضی امینی تبار کیست

مرتضی امینی تبار بازیگر جوان و آینده دار کشورمان است که در سریال زخم کاری در نقش میثم به نقش آفرینی پرداخته است او در این سریال با بازیگران سرشناس و مطرحی مانند جواد عزتی، رعنا آزادی ور و هانیه توسلی همبازی بوده است. او در فصل دوم سریال زخم کاری نقش برجسته تری خواهد داشت.

مرتضی امینی تبار کیست

بیوگرافی مرتضی امینی تبار (میثم زخم کاری) و زندگی شخصی

مرتضی امینی تبار در تاریخ 16 مرداد 1378 در شهر قم از پدر و مادری که از اقوام تاجیک افغانستان هستند، متولد شده است. خانواده مرتضی امینی تبار در سال 1375 به ایران مهاجرت کردند و در قم ساکن شدند. مرتضی امینی تبار یک خواهر به نام لیلا دارد. هرچند این بازیگر جوان کشورمان تا کنون عکسی از خانواده اش در شبکه اجتماعی اش به اشتراک نگذاشته است. مرتضی امینی تبار تحصیلکرده رشته بازیگری می باشد و برای بازی در تئاتر دانشجویی فعالیت هنری خود را آغاز کرد. البته او از دوران نوجوانی به بازیگری و مجریگری علاقه داشت، و در سال 1393 زمانی که در 15 سال داشت به عنوان مجری در یک شبکه انگلیسی زبان مشغول شد.

قد مرتضی امینی تبار

قد مرتضی امینی تبار حدود 170 سانتی متر می باشد.البته اطلاعات دقیقی از مشخصات ظاهری او در شبکه های مجازی منتشر نشده است و این عدد حدودی بر اساس ظاهر او عنوان شده است.

قد مرتضی امینی تبار

همسر مرتضی امینی تبار

مرتضی امینی تبار ازدواج نکرده است و در حال حاضر مجرد می باشد.


حتما بخوانید: بیوگرافی ریحانه رضی بازیگر نقش شمامه سریال رحیل


شروع فعالیت هنری مرتضی امینی تبار

شروع فعالیت هنری مرتضی امینی تبار مربوط به بازی در تئاتر در شهر قم است.او از 17 سالگی تئاتر را به صورت حرفه ای آغاز کرد اما بعد از یکسال در رشته بازیگری پذیرفته شد و به تهران رفت و در آنجا به تحصیل پرداخت.اما از مرداد ماه 1397 برای بازی در نمایش «راز بقاء» به کارگردانی صالح علوی زاده بصورت جدی کار تئاتر را شروع کرد.در ادامه به علت بازی درخشانش در نمایش «بی مکان» به کارگردانی لعبت شعار حضور پیدا کرد.

مرتضی امینی تبار برای بازی در نمایش «چهلم» از امیر پیشوایی و «مشاهیر» از افشین واعظی به جایگاه خوبی در این حرفه دست پیدا کرد. اما اوج موفقیت و شهرت او مربوط به سال 1400 و بازی در سریال «زخم کاری» است. همانطور که گفته شد او در این سریال نقش میثم جوان عاشق پیشه را برعهده داشت و نقش مقابل او یعنی مائده را خانم سارا حاتمی بازی کردند. او عنوان کرده است استاد تئاترش آقای «کیومرث مرادی» پیشنهاد تست نقش میثم در سریال زخم کاری را به او داده است.

شروع فعالیت هنری مرتضی امینی تبار

فیلم های مرتضی امینی تبار

  • زخم کاری 1400
  • زخم کاری2، 1402 

حتما بخوانید: بیوگرافی دارا حیایی (پسر امین حیایی)


پیج اینستاگرام مرتضی امینی تبار

نام پیج اینستاگرام مرتضی امینی تبار aminitabaar می باشد او در حال حاضر 57 هزار نفر فالوور دارد و 67 پست در صفحه رسمی خود منتشر کرده است.

عکس های مرتضی امینی تبار

عکس های مرتضی امینی تبار 1

عکس های مرتضی امینی تبار 2

عکس های مرتضی امینی تبار 3

عکس های مرتضی امینی تبار 4

عکس های مرتضی امینی تبار 5

عکس های مرتضی امینی تبار 6

عکس های مرتضی امینی تبار 7

عکس های مرتضی امینی تبار 8

عکس های مرتضی امینی تبار 9

سخن پایانی:

مرتضی امینی تبار بازیگر جوان سریال زخم کاری است که در این مطلب بیوگرافی و زندگی شخصی او را خواندید.فصل دوم سریال زخم کاری از 17 شهریور در فیلیمو منتشر شده است.