ماجرای چشم عباس آقا چیست

منبع: شبونه

3

1402/6/21

09:32


ماجرای چشم عباس آقا ماجرای چشم عباس آقا مربوط به یک کلیپ مردی به نام عباس اقا است که به همسرش میگوید دلش بچه میخواهد و همسرش به او میگوید چشم عباس آقا ابتدا آمار قیمت شیر خشک و پوشک بچه و لباس بچه را بگیر اگر مشکلی نداشتی بچه هم می اوریم و این …

ماجرای چشم عباس آقا

ماجرای چشم عباس آقا مربوط به یک کلیپ مردی به نام عباس اقا است که به همسرش میگوید دلش بچه میخواهد و همسرش به او میگوید چشم عباس آقا ابتدا آمار قیمت شیر خشک و پوشک بچه و لباس بچه را بگیر اگر مشکلی نداشتی بچه هم می اوریم و این مرد وقتی قیمت ها را میبیند به همسرش میگوید بزار سال بعد که وضعیت مالی مان خوب شد و سال بعد قیمت ها چند برابر میشود و همسرش درباره بچه از او سوال میکند و عباس میگوید وضعیت مالی ام خوب که نشد هیچ تازه بدهکاری هم بالا آوردم و همسرش باز به او میگوید چشم عباس آقا سال بعد انشالا….

ماجرای چشم عباس آقا چیست

حالا چشم عباس آقای نماد کسانی شده که از پس کاری بر نمی ایند و تلاشی هم برای آن نمیکنند و فقط از دیگران میخواهند که قدمی بردارند.

البته این روایت از نظر ما بود و کلیپ های زیادی با عنوان چشم عباس اقا وجود دارد که همین منظور را میرساند.

به عبارت دیگر چشم، عباس‌آقا اصطلاحات کنایه‌آمیزی بوده که در چند سالیست خیلی ها استفاده میکنند و اگر خودمان هم ااستفاده نکرده باشیم بدون شک چندباری به گوشمان خورده است اصطلاحی که دلیل اصلی اش مشخص نیست و برخیها آن را مورد استفاده در یک ترانه قدیمی می‌دانند و برخی دیگر نمایشی روحوضی میدانند.

البته ممکن است نشانه مردان سنتی باشد که همسرانشان به وجود اینکه میدانند از پس کاری بر نمی ایند اما همچنان با انها موافق هستند و نه نمیگویند.

مثلا همین اصطلاح که روزی در پاسخ به اظهارنظر معاون وزیر بهداشت پیشین درباره اینکه «هر زن باید بیش از دو بچه داشته باشد» توسط تعدادی از کاربران توییت شد؛«چشم عباس آقا»! اما در اینجا به این مسئله پرداخته‌ایم که چنین اصطلاحات کنایه‌آمیزی در جامعه چه کارکرد روانی دارد؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو