انتشار ویروس کشنده ایی جدید | تعطیلی مدارس و ادارات در هند

4

1402/6/23

11:13


انتشار ویروس کشنده ایی جدید | تعطیلی مدارس و ادارات در هند

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

مقامات بهداشتی هند روز چهارشنبه گفتند که ایالت "کرالا" در جنوب هند، برخی مدارس، ادارات و وسایل حمل‌ونقل عمومی را به‌دلیل تلاش برای مهار شیوع ویروس نادر و مرگبار نیپا، تعطیل کرده است.

یک مقام بهداشتی دولتی گفت که یک بزرگسال و یک کودک هنوز به‌دلیل ابتلا به ویروس نیپا در بیمارستان بستری هستند و بیش از 130 نفر از طریق تماس مستقیم با خفاش‌ها، خوک‌ها یا افراد آلوده به ویروس آلوده شده‌اند.

ویروس نیپا اولین بار در سال 1999 طی شیوع بیماری میان خوک‌داران و افرادی که در تماس نزدیک با حیوانات در مالزی و سنگاپور بودند، شناسایی شد.

براساس گزارش رویترز، این چندمین مورد شیوع نیپا در ایالت کرالای هند از سال 2018 میلادی است؛ در اولین بار شیوع نیپا در کرالا، 21 نفر از 23 مبتلا جان خود را از دست دادند، در حالی که شیوع بیماری در سال‌های 2019 و 2021 جان دو نفر دیگر را گرفت.

ویروس کشنده نیپا که به مغز آسیب می‌رساند؛ یک ویروس مشترک بین انسان و دام است، به این معنی که می‌تواند بین حیوانات و افراد گسترش یابد.

نیپا علائمی همچون تب، سرفه، گلودرد، دشواری در تنفس دارد و در موارد شدید ممکن است منجر به کما و مرگ افراد شود. این ویروس جدید نیست و شیوع این بیماری تقریباً سالانه در بخش‌هایی از آسیا، به‌ویژه بنگلادش و هند رخ می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو