رئیس نیروهای مسلح آمریکا: هرگز دستور حمله به ایران ندادم

منبع: ساعد نیوز

2

1402/6/23

12:20


ساعدنیوز: رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا ادعای رئیس جمهور سابق این کشور را رد کرد.

رئیس نیروهای مسلح آمریکا: هرگز دستور حمله به ایران ندادم

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز به نقل از فارس، ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا شامگاه بامداد پنجشنبه ادعای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور و «مارک میدوز» رئیس دفتر او مبنی بر دستور حمله به ایران را قویاً تکذیب کرد.

میلی، که در 16 ماه پایانی ریاست جمهوری ترامپ، سمت ریاست ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا را برعهده داشت، در مصاحبه با «فرید زکریا» مجری شبکه «سی‌اِن‌اِن» گفت: «من می‌توانم به شما اطمینان دهم که تا به حال یک بار هم پیشنهاد حمله به ایران را نداده‌ام».

این نظامی آمریکایی، با رد ادعای ترامپ مبنی بر اینکه مدرکی درباره نقشه وی برای حمله به ایران وجود دارد، توضیح داد: «من نمی‌دانم سندی که آنها در موردش صحبت می‌کنند، چیست... اما من می‌توانم به شما اطمینان دهم که حمله نظامی به ایران یک اقدام بسیار بسیار جدی بوده [و شوخی‌بردار نیست]».

در کیفرخواستی تیم بازپرس ویژه در ماه جولای علیه ترامپ تنظیم کرده بود، آمده است که او عامدانه یک سند فوق محرمانه را پیش خود نگاه داشته بود که در آن درباره «طرحی برای اقدام نظامی علیه یک کشور خارجی» نوشته شده که سی‌ان‌ان گزارش داد آن کشور ایران بوده است.

میدوز نیز در کتاب خود به یک نشست و یک سند اشاره و ادعا می‌کند که میلی از ترامپ خواسته بود که بیش از یک بار به ایران حمله کند، اما رئیس جمهور سابق آمریکا مخالفت کرده بود.

میلی در مصاحبه با سی‌ان‌ان که بخشی از آن پخش شده و نسخه کامل آن روز یکشنبه روی آنتن می‌رود، تصریح کرد: «نمی‌دانم میدوز چه نوشته است، اما با قاطعیت به شما می‌گویم که هرگز حمله گسترده به ایران را توصیه نکرده‌ام».

به نوشته وبگاه سی‌ان‌ان، وی همچنین افزود: «برای انجام این کار، فکر می‌کنم به درجه قابل توجهی از خطرکردن نیاز است که ممکن است با توجه به شرایط بخواهیم یا نخواهیم آن را بپذیریم، اما آن بخش اتفاق نیافتاد. من مطمئن نیستم که میدوز دقیقاً چه نقل قول‌هایی را گفته است، اما می‌توانم به شما اطمینان دهم که می‌دانم چه کرده‌ام و توصیه به حمله به ایران نبود».

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو