انواع دامن زنانه جدید و راهنمای خرید دامن

انواع دامن زنانه جدید و راهنمای خرید دامن


منبع: عکس نوشته

4

1402/6/24

01:53


به دوره‌های مختلف تاریخی که نگاه کنید، دامن زنانه همیشه یکی از مهمترین بخشهای پوشش خانمها بوده است. حتی در بعضی از فرهنگها، آقایان هم دامن می‌پوشیدند. دامن به‌خاطر تنوعی که در قد و مدل و برش دارد، هم می‌تواند عیوب اندامی خانمها را بپوشاند و هم جذابیت استایل آنها را بیشتر کند.

انواع دامن زنانه جدید و راهنمای خرید دامن

به دوره‌های مختلف تاریخی که نگاه کنید، دامن زنانه همیشه یکی از مهمترین بخشهای پوشش خانمها بوده است. حتی در بعضی از فرهنگها، آقایان هم دامن می‌پوشیدند. دامن به‌خاطر تنوعی که در قد و مدل و برش دارد، هم می‌تواند عیوب اندامی خانمها را بپوشاند و هم جذابیت استایل آنها را بیشتر کند.

در انتخاب دامن باید دقت کنید تا مناسب‌ترین مدل و اندازه را براساس سایز و موقعیت خودتان انتخاب کنید. در این مقاله سعی می‌کنیم در انتخاب بهترین مدل دامن زنانه شما را راهنمایی کنیم.

دامن مد روز

تاثیر انواع دامن بر اندام

در انتخاب دامن مناسب باید به نکاتی مثل رنگ، جنس پارچه، قد دامن، مدل و برشهای روی آن توجه کنید.

 

رنگ دامن زنانه

بهتر است رنگ دامن را هماهنگ با سایر اجزا پوششتان انتخاب کنید. دامن اغلب با کت یا بلوز پوشیده می‌شود. می‌توانید از کت و دامن منوکروم استفاده کنید یا دامن رنگی را با بلوز سفید بپوشید. اگر کت و دامن شما از یک جنس نیستند، می‌توانید کت ساده را با دامن طرحدار یا بالعکس بپوشید.

 

پارچه دامن

دامن زنانه را می‌توانید با پارچه‌های مختلفی بدوزید؛ اما برای برخی از مدلها و اندامها، پارچه‌های خاصی مناسب‌ترند. پارچه‌های ضخیم یا دارای ایستادگی، حجم بدن را بیشتر می‌کنند و برای کسانی که بسیار لاغرند، مناسب هستند. همچنین اگر می‌خواهید دامن تنگی با پارچه کش‌دار بپوشید، باید توجه کنید که دامن به بدنتان می‌چسبد و حجم آن را بیشتر نشان می‌دهد. پارچه‌هایی که ریزش دارند برای افرادی با اندام درشت مناسب است.

دامن جین

هر پارچه‌ای برای موقعیت خاصی کاربردی‌تر است؛ مثلا دامنهای جین معمولا برای استایل غیررسمی دخترانه مناسبند.

قد دامن زنانه

قد دامنهای زنانه یا کوتاه و مینی‌ژوپ است، یا میدی و یا بلند. دامنهای کوتاه تا بالای زانو هستند و نیاز به پارچه کمی دارند. این دامنها اغلب ساده، برش‌دار یا چین‌دار هستند.

دامنهای میدی، قد متوسطی دارند که معمولا بین زانو و مچ پاست. دامنهای ماکسی کاملا بلند و تا مچ پا هستند و قد شما را کشیده‌تر نشان می‌دهند و عیوب پاها را هم می‌پوشانند.

 

انواع دامن زنانه

دامنهای زنانه برحسب مدل و طرح و اندازه، برای استایل متفاوتی مناسبند. شما می‌توانید با ترکیب یک مدل با پارچه‌ها و حتی اندازه‌های مختلف، تیپ خاص و متنوعی داشته باشید. تنوع دامن زنانه به‌قدری زیاد است که همه سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد. با هم چند نمونه از انواع دامن زنانه را مرور می‌کنیم:

 

دامن مدل A-line

این دامن بسیار کاربردی و محبوب است و با پارچه‌های مختلفی دوخته می‌شود.  قد این مدل دامن، معمولا کوتاه یا میدی است و از آنجایی‌که آزاد است و به بدن نمی‌چسبد، عیوب اندامی باسن را نشان نمی‌دهد. شما می‌توانید برای زیبایی بیشتر دامن از کمربند یا اکسسوریهای تزیینی دیگر هم استفاده کنید.

دامن زنانه جدید

دامن زنانه پلیسه (pleated skirt)

 دامنهای پلیسه را می‌توانید هم با قد کوتاه و هم قد متوسط و بلند تهیه کنید. حالت پلیسه پارچه کاملا تثبیت می‌شود و به‌مرور زمان یا با شستشو ازبین نمی‌رود. دامن پلیسه با خطوط عمودی که ایجاد می‌کند، قد شما را بلندتر و کشیده‌تر نشان می‌دهد. اگر پلیسه‌های دامن ریز باشند، اندام شما را بلندتر و اگر درشت باشند، اندام را چاق‌تر نشان می‌دهند.

دامنهای پلیسه هرچند وقت یکبار ترند می‌شوند و استایل جذابی با کمک این دامنها خلق می‌شود.

دامنهای پیلی‌دار

این دامنهای به‌دلیل داشتن پیلی، حجم دارند و برای افراد لاغر مناسبند. اغلب این دامنها کوتاه هستند؛ اما اگر دوست داشته باشید می‌توانید سایز بلند آن را هم تهیه کنید.

 

دامن ماهی

این دامن به‌تنهایی یا به‌عنوان دامن پیراهنهای مجلسی دوخته می‌شود. دامن مدل ماهی در ناحیه کمر و قسمت بالا، تنگ است و وقتی به قسمت پایین دامن می‌رسد، شبیه دم‌ماهی پهن می‌شود.

 

دامن کلوش، نیم‌کلوش یا دایره‌ای

این دامن با پارچه زیادی دوخته می‌شود و حجم دارد. در الگوی دامن کلوش، قسمت پایین آن به‌شکل دایره بریده می‌شود. دامن کلوش بسیار راحت است و اغلب اشکالات اندامی را نشان نمی‌دهد.

 

دامن زنانه چندلایه layered

این دامن زنانه، لایه‌های مختلفی دارد که قد هر کدام از آنها متفاوت از دیگری است. برای دختربچه‌های می‌توانید لایه‌های این دامن را با رنگهای متفاوتی بدوزید و قد دامن کوتاه باشد.

برای خودتان می‌توانید با قد ماکسی یا میدی و از پارچه تک‌رنگ این دامن را تهیه کنید.

دامن wrap

این دامن با پارچه نرم که ریزش دارد، دوخته می‌شود و به کمک گره یا گیره تزیینی دور کمر پیچیده و بسته می‌شود.

 

دامن yoke

این دامن در قسمت بالا دارای برش است. پهنای برش و فرم آن را می‌توانید براساس فرم اندامی خودتان انتخاب کنید. فرم برش می‌تواند منحنی یا تیز باشد که با ایجاد خطای بصری، قد را کوتاه یا بلند نشان می‌دهد. این دامنها معمولا قد بلندی ندارند.

 

دامین کیوت

خرید اینترنتی دامن زنانه

هنگام خرید حضوری می‌توانید دامن را امتحان کنید؛ اما برای خرید اینترنتی دقت کنید دورکمر و قد دامن را با دقت اندازه بگیرید و به فروشنده بدهید. باتوجه به مدل دامن، ممکن است نیاز باشد اندازه دور باسن را هم با سایز دامن تطبیق دهید. در فروشگاههای اینترنتی اغلب تصویر دامن روی مدل یا مانکن نشان داده می‌شود. شما سعی کنید مدل دامن را براساس اندام خودتان انتخاب کنید تا از پوشیدن آن لذت ببرید.

امتیاز بدهید

نظرات


تصویری


ویدئو