معرفی فیلم سینمایی شهر هرت 1402 ؛ خلاصه داستان ، بیوگرافی بازیگران و نقد

معرفی فیلم سینمایی شهر هرت 1402 ؛ خلاصه داستان ، بیوگرافی بازیگران و نقد


منبع: فیگار

2

1402/6/24

09:01


در این مطلب به معرفی و بررسی کامل فیلم سینمایی شهر هرت با بازی پژمان جمشیدی و شبنم مقدمی خواهیم پرداخت. تیزر شهر هرت را در ادامه تماشا کنید.

معرفی فیلم سینمایی شهر هرت 1402 ؛ خلاصه داستان ، بیوگرافی بازیگران و نقد

در این مطلب به معرفی و بررسی کامل فیلم سینمایی شهر هرت با بازی پژمان جمشیدی و شبنم مقدمی خواهیم پرداخت. تیزر شهر هرت را در ادامه تماشا کنید.

فیلم شهر هرت جدید فیلم اجتماعی و کمدی ایرانی به کارگردانی کریم امینی، نویسندگی مهدی محمدنژادیان و پدرام کریمی و تهیه‌کنندگی محمدحسین فرحبخش محصول سال 1401 است که در 1402 اکران شد. پژمان جمشیدی، شبنم مقدمی و بابک کریمی از بازیگران فیلم هستند. موضوع فیلم شهر هرت چیست؟

فیلم شهر هرت به کارگردانی کریم امینی داستان یک خواهر و برادر به نام‌های “پرویز” و “پرستو” را روایت می‌کند. خلاصه داستان فیلم سینمایی شهر هرت را در ادامه به طور کامل دنبال کنید. فیلم شهر هرت جدید رقیب قدرتمندی برای کمدی «فسیل» است که انتظار می‌رود با فروکش کردن تدریجی میزان مخاطبان این فیلم، بتواند گیشه خوبی را داشته باشد.

مقالات بیشتر:

بهترین فیلم‌های ایرانی

بهترین فیلم‌های طنز ایرانی

فیلم سینمایی شهر هرت

فیلم سینمایی شهر هرت

فیلم سینمایی شهر هرت

شهر هرت در ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ اکران شد و مدت زمان آن ۹۵ دقیقه است. فروش گیشه آن تاکنون چیزی حدود ۵۸٬۶۳۶٬۵۳۶٬۰۰۰ تومان است. کریم امینی کارگردان این فیلم کمدی، متولد ۳ اردیبهشت ۱۳۶۵ تهران است. پدربزرگش (خسرو محمد امینی) از بازیگران شناخته شده تئاتر بود، وی تحت تأثیر پدربزرگ به هنر تئاتر، سینما و بازیگری علاقه‌مند شد.

امینی نخستین بار در سال ۱۳۹۲ در ۲۷ سالگی در فیلم خواب‌زده‌ها به کارگردانی فریدون جیرانی بازی کرده‌است. او در این فیلم همکاری با هنرمندانی همچون اکبر عبدی، فرهاد اصلانی، ساره بیات و صابر ابر را تجربه کرد. امینی کارگردانی فیلم‌های سینمایی دشمن زن، گربه سیاه، فسیل و شهر هرت را برعهده داشته است.

خلاصه داستان فیلم شهر هرت ۱۴۰۲

داستان فیلم سینمایی شهر هرت

داستان فیلم سینمایی شهر هرت

موضوع فیلم شهر هرت داستان یک خواهر و برادر را روایت می‌کند که خرج خود را از راه سرکیسه کردن خانواده‌های پولدار درمی‌آورند. پرویز با کرایه کردن یک ماشین نعش‌کش به خانه مرده‌های پولدار می‌رود و با دادن آدرس آن‌ها به خواهرش پرستو شرایط کلاهبرداری را مهیا می‌کند.

پرستو به‌عنوان همسر دوم متوفی و با یک صیغه‌نامه جعلی وارد مراسم می‌شود و با معرفی کردن خود به عنوان همسر مبلغی حق‌السکوت دریافت می‌کند. پرستو که ۴۴ ساله است و نامزدش در زندان به سر می‌برد تلاش می‌کند او را آزاد کند. اما در یکی از کلاهبرداری‌های مشترک‌شان با پرویز اسیر باند خطرناک و مافیاییِ «سالار» می‌شوند.

سالار به تازگی مقدار زیادی دلار اختلاس کرده و با جا زدن خود به عنوان مرده قصد فرار از ایران را دارد. پرستو متوجه این اقدام سالار می‌شود و تلاش می‌کند از این اطلاعات جدید برای تَلَکه کردن بیشتر او استفاده کند. غافل از این‌که سرنوشت شرایط دیگری را برای او و پرویز رقم زده است.

بازیگران شهر هرت

پژمان جمشیدی، شبنم مقدمی، بابک کریمی، اکبر رحمتی، شهین تسلیمی، بهناز پورفلاح، مهدی حاجی‌زاده، رضا نیلی، یاشار مؤمن‌زاده، شراره ارمغانی، علی کریمیان، گیتی شاکری، سولماز صادقی، رحمت نوری، وحید اسمی‌خانی، منصور نوری و حسین لواسانی، از بازیگران فیلم شهر هرت به کارگردانی کریم امینی هستند.

پژمان جمشیدی در نقش پرویز

بازیگران شهر هرت

بازیگران شهر هرت

پژمان جمشیدی (زاده ۲۰ شهریور ۱۳۵۶) بازیگر و بازیکن سابق فوتبال اهل ایران است. او در طول فعالیت حرفه‌ای خود در فوتبال برای باشگاه‌هایی مانند سایپا، پرسپولیس، پاس تهران، فولاد، استیل‌آذین و نیز برای تیم ملی ایران بازی کرد. جمشیدی از پول‌سازترین و فعال‌ترین بازیگران سینمای ایران در سال‌های اخیر است.

شهر هرت، ویلای ساحلی، یادگار جنوب، سمفونی حمید، بخارست، علفزار، شیشلیک، هفته ای یک بار آدم باش، خوب، بد، جلف ۲، دوزیست، ایده اصلی، تگزاس ۲، دینامیت، ما همه با هم هستیم، لونه زنبور، من دیوانه نیستم و… از جمله آثاری است که پژمان جمشیدی در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است.

شبنم مقدمی در نقش پرستو

بازیگران شهر هرت

بازیگران فیلم سینمایی شهر هرت

شبنم مقدمی (زاده ۳ فروردین ۱۳۵۱ در تهران)، بازیگر ایرانی است. او با سه دهه حضور مستمر در تئاتر، سینما، تلویزیون، رادیو و همچنین تولید کتاب‌های صوتی، مشارکتی گسترده در صنعت سینما و سرگرمی داشته و جوایز متعددی از جمله دو سیمرغ بلورین را نیز از آن خود کرده‌است.

مقدمی از بازیگران کم‌حاشیه و پرکار ایران است که از اواخر دهه هشتاد مورد توجه و ستایش منتقدین سینما قرار گرفته و همچنین رضایت مخاطبین را نیز جلب کرده‌است. همیشه پای یک زن در میان است، کودک و فرشته، زیر آب، امروز، نفس، زاپاس، ابد و یک روز، آباجان، خجالت نکش، شبی که ماه کامل شد، و شیرین از جمله فیلم‌های شبنم مقدمی هستند.

هیولا، خاتون، بی‌گناه، مردم معمولی و شبکه مخفی زنان در شبکه نمایش خانگی و هفت سنگ و مدینه در تلویزیون، از سریال هایی هستند که شبنم مقدمی در آن‌ها هنرنمایی کرده است.

بابک کریمی در نقش سالار

بازیگران شهر هرت

بازیگران فیلم سینمایی شهر هرت

بابک کریمی متولد ۲ فروردین ۱۳۳۹ در پراگ، بازیگر و تدوین‌گر ایرانی است. کریمی فرزند نصرت کریمی بازیگر تئاتر ایران است. پس از سپری کردن دوران دبستان در تهران به ایتالیا رفت و پس از تحصیل در زمینه هنر، در دانشگاه سینمایی چنترواسپریمنتاله در شهر رم به تدریس سینما پرداخت.

وی در فیلم سینما شهرقصه نیز به ایفای نقش پرداخته‌است. کریمی با بازی در همین فیلم کاندید بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر شد. رهایم کن، خاتون، پوست شیر و میخواهم زنده بمانم، از جمله سریال‌های پخش خانگی او هستند.

نقد فیلم شهر هرت ۱۴۰۲

نقد فیلم شهر هرت ۱۴۰۲

نقد فیلم شهر هرت ۱۴۰۲

فیلم کمدی شهر هرت مانند بسیاری از فیلم های طنز دیگر، برای فروش هرچه بیشتر و رکود شکنی گیشه، با انتخاب بازیگرانی مثل پژمان جمشیدی، شبنم مقدمی و عباس قادری، تلاش خود را کرده است.

اما همه می‌دانیم که اگر محتوای فیلم و سریالی ارزشمند نباشد، فیلم هرچقدر هم فروش کند، ماندگار نمی‌شود. شهر هرت داستان قدیمی و پر اغراق ناعدالتی اجتماعی را بیان می‌کند. ماجرای فیلم دقیقا یک شهر هرت را به نمایش می‌گذارد. هر کس به راحتی دزدی،‌ اختلاس و کلاهبرداری می‌کند، اما آن سارقین حرفه‌ای پیوسته آزاد هستند.

پس چه کسی در زندان است؟ طبیعتا دزدان خرده و جیب برها! این فیلم تجاری، ناهنجاری‌های اجتماعی زیادی دارد که در بین آن‌ها، اشاره به شوخی‌های جنسی و استفاده از کلمات رکیکی که برای خنداندن مخاطب استفاده می‌شود، به چشم می‌خورد.

تیزر شهر هرت


بیشتر بخوانید:

سوالات متداول

عباس قادری در فیلم شهر هرت ۱۴۰۲ بازی کرده است؟

خواننده قدیمی ایران عباس قادری در فیلم شهر هرت ۱۴۰۲ به اجرای برنامه پرداخته که این اتفاق، برای نخستین بار پس از انقلاب رخ می‌دهد و می‌تواند طرفداران این خواننده را نیز به سینماها بکشاند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو