Cyberpunk 2077: Phantom Liberty؛ هر آنچه که باید بدانید

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty؛ هر آنچه که باید بدانید


منبع: گیمفا

4

1402/6/26

15:43


Phantom Liberty، اولین و آخرین بستۀ‌الحاقی بازی Cyberpunk 2077، در تاریخ ۴ مهر (۲۶ سپتامبر) امسال برای ایکس باکس سری ایکس/اس، پلی استیشن ۵ و PC عرضه خواهد شد که ویژگی‌های منحصر به فردی را در خود جای داده است. در این مقاله به تمامی مواردی که باید حول آپدیت ۲.۰۰ و Phantom Liberty بدانید، […]

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty؛ هر آنچه که باید بدانید

Phantom Liberty، اولین و آخرین بستۀ‌الحاقی بازی Cyberpunk 2077، در تاریخ ۴ مهر (۲۶ سپتامبر) امسال برای ایکس باکس سری ایکس/اس، پلی استیشن ۵ و PC عرضه خواهد شد که ویژگی‌های منحصر به فردی را در خود جای داده است. در این مقاله به تمامی مواردی که باید حول آپدیت ۲.۰۰ و Phantom Liberty بدانید، خواهیم پرداخت.

تعداد زیادی ماموریت‌ و گیگ‌ جانبی جدید

پس از آن که فضاپیمای رئیس‌جمهور NUSA، روزالیند مایرز (Rosalind Myers)، در Dogtown سقوط می‌کند، او به یک هدف برای کلونل کرت هنسن (Kurt Hansen) و گروه Barghest تبدیل می‌شود. در این میان، مامور FIA، سولومون رید (Solomon Reed)، ماموریت پیدا می‌کند تا با کمک V، رئیس‌جمهور را نجات دهد. هنوز مشخص نیست که به اتمام رساندن Phantom Liberty چقدر طول می‌کشد، اما سی‌دی پراجکت وعدۀ ماموریت‌های جانبی و گیگ‌های بسیاری را داده است.

سلاح‌های جدید

بدون سلاح‌های جدید، نمی‌توان نام اکسپنشن یا گسترش‌دهنده را به Phantom Liberty داد. به لطف بازار سیاه Dogtown، اسباب‌بازی‌های جدیدی خواهید داشت که میدان نبرد را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند. برخی از سلاح‌های غیرقانونی نایت سیتی از جمله Order Shorgun (یک سلاح از نوع Tech)، Grit Handgun (تپانچۀ ماشینی) و Warden SMG در این بستۀ‌الحاقی معرفی خواهند شد. همچنین منتظر دو تفنگ تک‌تیرانداز به نام‌های Osprey و Rasetsus، یک شعله‌افکن و کاتانای جدید نیز باشید.

بیش از ۱۰۰ آیتم جدید

به طور کلی، منتظر اضافه شدن ۱۰۰ آیتم جدید به بازی باشید. به غیر از سلاح‌های جدید، گزینه‌هایی برای پوشیدن و Cyberwareهای جدید نیز در Phantom Liberty حاضر خواهند بود. گروه Barghest قرار است به تنهایی آیتم‌های زیادی را به بازی اضافه کند.

پرک‌های از نو طراحی شده

پرک‌ها نیز تحت تحول و بهبودی همه‌جانه قرار گرفته‌اند که البته ۵ روز زودتر از انتشار Phantom Liberty و از طریق آپدیت ۲.۰۰، در دسترس بازیکنان Cyberpunk 2077 قرار خواهد گرفت. برخی از این پرک‌ها عبارتند از جاخالی هنگامی که در هوا معلق هستید، دیفلکت کردن گلوله‌ها با کاتانا و موارد بیشتر. گزینه‌های متنوعی در اختیار خواهید داشت و حالا سیستم پرک مهارت‌محوتر از گذشته شده است.

فینیشرهای جدید

اگر پیش از این فینیشرها را اجرا نمی‌کردید، شاید این ویژگی چندان مهم نباشد؛ اما در هر حال، تمام‌کننده‌ها و فینیشرهای خشونت‌بار جدیدی به بازی اضافه خواهند شد. شما می‌توانید با Bladerunner دشمنان را ریز ریز کنید یا با اره‌برقی سر دشمنان را از تن جدا کنید؛ به طور کلی، از این حیث نیز سازندگان کم نگذاشته‌اند.

انطباق بیشتر با شیوه‌های مختلف بازی

Cyberpunk 2077 تلاش زیادی کرد تا بیلد‌ها و شیوه‌های مختلف بازی کردن را تشویق کند و حالا آپدیت ۲.۰۰ فراتر از قبل روی این موضوع تاکید دارد. کارگردان بستۀ‌الحاقی Phantom Liberty، گیب آماتانجلو (Gabe Amatangelo)، مدتی پیش در این باره گفته بود:

یکی از بزرگ‌ترین الهامات برای ما این است که وقتی به این جهان بزرگ با انواع تجهیزات سایبری و آیندۀ تاریک فکر می‌کنید، بتوانید فانتزی‌های خود در مورد شیوۀ پیش‌روی را اعمال کرده و راه‌هایی پیشِ رو داشته باشید که بتوانید آن‌ها را آزمایش و عملی کنید. شما می‌توانید یک جنگجوی سریع شمشیرزن باشید یا در قالب یک نت‌رانر به دشمنان نفوذ کنید …

حالا ما قابلیت‌‌های جدیدی مانند برداشتن و پرتاب جسم دشمنان یا قابلیتی به نام Fury State را داریم که به واسطۀ آن رویکرد تهاجمی تشویق می‌شود. در این حالت، تا زمانی که به دشمنان شلیک کرده و آسیب وارد کنید، خط سلامتی‌تان بازیابی می‌شود. البته، در این حالت آسیب‌پذیرتر نیز خواهید بود.

افزایش سقف لول

با تمام پرک‌ها و قابلیت‌های جدید، مطمئناً تصمیم پیرامون انتخاب آن‌ها سخت خواهد بود. خبر خوب آن است که با بستۀ‌الحاقی Phantom Liberty، سقف لول به ۶۰ افزایش پیدا می‌کند و حالا می‌توانید پرک‌های بیشتری را باز کنید. باید تاکید کنیم که این ویژگی تنها به بستۀ‌الحاقی اختصاص دارد و آپدیت ۲.۰۰ شامل آن نمی‌شود.

درخت مهارت جدید تحت نام Relic

درخت مهارت‌های Relic نیز در انحصار Phantom Liberty خواهد بود و چندین قابلیت و مهارت دیوانه‌وار را در اختیار V، شخصیت اصلی بازی، قرار می‌دهد. به عنوان مثال، در تریلر گیمزکام بازی، شاهد Launch Capacity Override بودیم. با این مهارت، می‌توانید ۳ شلیک انفجاری به سمت دشمنان داشته باشید. درخت مهارت‌های Relic قابلیت جذاب دیگری به نام Spatial Mapping را نیز شامل می‌شود؛ به لطف این مهارت، می‌توانید با Mantis Blades در کنار دشمن تلپورت کرده و او را از بین ببرید. قابلیت Limiter Removal نیز قدرت بسیار زیادی به شما می‌دهد، تا جایی که با هر مشت شما، دشمنان به پرواز در خواهند آمد. در نهایت Emergency Cloaking را داریم که در میانۀ مبارزات فرصت فرار را به شما می‌دهد.

مبارزات از طریق اتومبیل

مبارزات از طریق اتومبیل‌ها نیز یک ویژگی جدید است که از طریق آپدیت ۲.۰۰ در دسترس خواهد بود و به شما اجازه می‌دهد تا از داخل اتومبیل خود یا در هنگام موتورسواری به سمت دشمنان شلیک کنید. حتی در زمان موتورسواری می‌توان از کاتانا نیز استفاده یا دو سلاح اتوماتیک به دو طرف اتومبیل متصل کرد. در Phantom Liberty می‌توانید اتومبیل‌ها را به موشک‌انداز نیز مجهز کنید.

رویدادهای پویا

زمانی که داستان Phantom Liberty را به پایان برسانید، رویدادهای پویای «بدون پایان» قابل انجام خواهند بود. این رویدادها شامل ماموریت‌های مرتبط با سرقت اتومبیل نیز می‌شوند که با کاراکتر Mama Welles گره خورده‌اند. از دیگر رویدادها می‌توان به نوع Airdrop اشاره کرد که در جریان آن از آسمان محموله‌ای فرود می‌آید و شما باید با دیگران برای رسیدن به آن مسابقه دهید. سی‌دی پراجکت وعده داده است که این رویدادها برای مدت قابل توجه‌ای تکرارپذیر خواهند بود و در مدت کوتاه خسته‌کننده نمی‌شوند.

اتومبیل‌های جدید

بستۀ‌الحاقی Phantom Liberty شامل اتومبیل‌های جدیدی از برندهای Quadra ،Archer و Villefort نیز می‌شود. اگر به دنبال اتومبیلی هستید که اهداف را به سادگی نابود کند، یک APC مجهز به موشک‌انداز نیز وجود خواهد داشت که مطمئناً در تعقیب و گریزها به کارتان می‌آید.

تغییرات در تجهیزات سایبری

سیستم تجهیزات سایبری (Cyberware) نیز تحت تاثیر Cyberpunk: Edgerunners بهبود و تحولی همه‌جانبه را به خود دیده‌ است. بازیکنان حالا یک خط اندازه‌گیری مجزا برای تجهیزات سایبری خواهند داشت. در حالی که هنوز مشخص نیست آیا به مانند انیمه با اعمال تجهیزات زیاد وارد حالت روانی Cyperpsychosis خواهیم شد یا خیر، اما تایید شده است که با استفادۀ بیش از حد، یک سری دیباف (تاثیر منفی) دریافت خواهید کرد. محدودیت‌ها به طور تدریجی نمایان می‌شوند، بنابراین برای آزمایش تجهیزات مختلف زمان خواهید داشت.

بهبود هوش مصنوعی در مبارزات

هوش مصنوعی دشمنان طی مبارزات نیز به طور گسترده‌ای بهبود پیدا کرده، اما تیم سازنده تا به این لحظه جزئیات را شرح نداده است. امیدواریم که با آپدیت ۲.۰۰، دشمنان باهوش‌تر باشند، به صورت گروهی بهتر عمل کنند و نتوان به راحتی آن‌ها را پیش‌بینی کرد.

سیستم پلیس جدید

هوش مصنوعی پلیس نیز عمیقاً بهبود یافته و حتی متحول شده است و سی‌دی پراجکت مدتی پیش پیرامون این موضوع جزئیاتی را به اشتراک گذاشت. حالا سیستم چند ستارۀ GTA پیرامون سیستم پلیس در نایت سیتی وجود دارد و بسته به میزان جرم و جنایت، نیروهای پلیس شما را تحت تعقیب قرار خواهند داد. با ادامۀ جرم و جنایت و کشتار، پلیس در تعداد بیشتر و به صورت تهاجمی‌تر شما را هدف قرار می‌دهد. شما با فرار از صحنۀ جرم و پلیس، می‌توانید از دستگیر شدن خود جلوگیری و ممانعت کنید؛ در غیر این صورت، پلیس هیچگاه تسلیم نخواهد شد.

مینی-باس مکس‌تک

زمانی که به آخرین سطح از «تحت تعقیب» بودن توسط پلیس دست پیدا کنید، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ مکس‌تک (MaxTac) وارد ماجرا خواهد شد و نوعی رویارویی با «مینی-باس» را رقم می‌زند. شما با چندین نوع از نیروهای مکس‌تک روبه‌رو خواهید شد که هر کدام مکانیک منحصر به فرد خود را در مبارزات دارند و چالشی قابل توجه را برایتان به ارمغان می‌آورند.

منبع: GamingBolt


Cyberpunk 2077: Phantom Liberty در تاریخ ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۳ (۴ مهر ۱۴۰۲) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و پلتفرم PC عرضه خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو