فعالیت‌های دریایی و بندری در دریای خزر ممنوع شد

منبع: ساعد نیوز

3

1402/6/27

09:26


ساعد نیوز: هواشناسی مازندران ضمن صدور هشدار سطح نارنجی با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی، هرگونه فعالیت دریایی و بندری در دریای خزر از اوایل وقت دوشنبه تا بعدازظهر روز چهارشنبه این هفته را ممنوع اعلام کرد.

فعالیت‌های دریایی و بندری در دریای خزر ممنوع شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از ایرنا، هواشناسی مازندران شامگاه یکشنبه با صدور هشدار سطح نارنجی پیش بینی کرد با تقویت جریانات شمالی همراه با عبور موج از تراز میانی جو، دریای خزر از فردا دوشنبه با وزش باد شدید همراه با رگبار باران و کاهش دید افقی، طوفانی می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

طبق این پیش بینی، سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و سرعت وزش باد در مناطق نزدیک ساحل تا 18 و در مناطق دور از ساحل نیز تا 21 متر بر ثانیه خواهد بود که این امر باعث شکل گیری امواج در متاطق نزدیک ساحل تا 3.5 و در مناطق دور از ساحل نیز تا 4.5 متر خواهد شد.

هواشناسی همچنین منطقه اثر این سامانه ناپایدار را در تمام مناطق استان ذکر و پیش بینی کرد که با فعال شدن این سامانه دید افقی در برخی مناطق نیز تا 500 متر کاهش خواهد یافت.

هواشناسی مازندران غرق شدن شناگرها، قایق های تفریحی و صیادی، غرق شدن شناورهای کوچک و متوسط، اختلال در عبور و مرور شناورهای بزرگ، اختلال در روند غذادهی به ماهیان در قفس های دریایی و همچنین احتمال آسیب به قفس های دریایی را از اثر مخاطره این سامانه ناپایدار عنوان کرد.

هواشناسی در این اخطاریه، تمام فعالیت های دریایی و بندری در دریای خزر را در طی این مدت ممنوع اعلام کرد.

مازندران حدود 440 کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

تداوم هوای خنک تا پایان هفته

هواشناسی مازندران همچنین با صدور اطلاعیه سطح زرد، نسبت به احتمال جاری شدن سیلاب و روان آب محلی از اواسط روز دوشنبه تا پایان روز سه شنبه هشدار داد.

هواشناسی شرایط جوی مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی در روز دوشنبه نیمه ابری تا ابری، در ارتفاعات مه آلود همراه با کاهش دما و بارش پراکنده باران و از بعدازظهر با افزایش بارندگی و وزش باد به نسبت شدید موقتی و احتمال رعد و برق پیش بینی کرده است.

آسمان مازندران در روز سه‌ شنبه ابری و خنک، در ارتفاعات مه آلود به تناوب با بارندگی و وزش باد و در روز چهارشنبه ابری در غرب استان با بارش پراکنده بتدریج با کاهش ناپایداری و ابر همراه خواهد بود.

شرایط جوی مازندران از روز پنجشنبه تا روز شنبه هفته آینده نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در غرب استان گاهی با افزایش ابر پیش بینی شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو