بهترین فیلم های توشیرو میفونه

بهترین فیلم های توشیرو میفونه


منبع: فیگار

6

1402/6/27

13:59


توشیرو میفونه، از مهم‌ترین و محبوب‌ترین بازیگران ژاپنی کلاسیک است که در ادامه این نوشتار، به معرفی بهترین فیلم های توشیرو میفونه خواهیم پرداخت.

بهترین فیلم های توشیرو میفونه

توشیرو میفونه، از مهم‌ترین و محبوب‌ترین بازیگران ژاپنی کلاسیک است که در ادامه این نوشتار، به معرفی بهترین فیلم های توشیرو میفونه خواهیم پرداخت.

تعداد کمی از بازیگران ژاپنی هستند که در طول تاریخ، پرده نقره‌ای سینما را زیبا کرده‌اند. توشیرو میفونه، افسانه‌ای بدون تکرار در سینمای ژاپن بود که تاریخ هیچگاه مثل او را پیدا نکرد. او در سال 1920 متولد شد و از اواخر دهه 1940 تا اواسط دهه 1990 میلادی، نزدیک به 50 سال را به بازیگری پرداخت و اغلب در نقش های اصلی ظاهر شد. با بیش از 100 عنوان بازیگری و همکاری با برخی از بزرگترین کارگردانان ژاپنی تمام دوران، مجموعه آثار او، غنی و عظیم هستند. در ادامه نوشتار، به برترین فیلم ها با بازیگری Toshiro Mifune خواهیم پرداخت.

بهترین فیلم های توشیرو میفونه

فیلم های برتر توشیرو میفونه

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم های توشیرو میفونه را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های توشیرو میفونه

بهترین فیلم های توشیرو میفونه

معروف‌ترین همکاری‌های او با کارگردان محبوب ژاپنی یعنی آکیرا کوروساوا بود که هر دو را به افسانه تبدیل کرد. این دو، با همکاری همدیگر، توانستند بهترین فیلم های جهان را خلق کنند. بسیاری از برجسته‌ترین فیلم‌های میفونه، توسط کوروساوا کارگردانی شده‌اند.

او همیشه به عنوان بازیگر درجه یک در ژاپن تلقی می‌شد و از زمانی که او در سال 1997 درگذشت، به ندرت بازیگری یا نقشی را دیدیدم که بتواند مانند او، در ذهن مردم در تاریخ سینما باقی بماند.

47 Ronin

بهترین فیلم های توشیرو میفونه

فیلم های برتر توشیرو میفونه

داستان فیلم 47 Ronin، یک داستان افسانه‌ای را روایت می‌کند که بر اساس یک رویداد تاریخی واقعی در اوایل دهه 1700 شاخته شده است. رونین که به سامورایی‌های بی استاد می‌گویند، پس از اینکه ارباب آنها مجبور به مرتکب سپپوکو می‌شود، برای گرفتن انتقام از مرگ او، سعی دارند به مقام دربار که مسئول این اتفاقات است، حمله کنند.

علاوه بر فیلم تخیلی سال 2013 که کیانو ریوز در آن نقش آفرینی می‌کند، اکثر اقتباس‌های این داستان افسانه‌ای خسته کننده هستند. ستارگان ژاپنی زیادی از دهه 1950/1960 میلادی، در این فیلم وجود دارند که نمی‌توان آن‌ها را شمرد؛ اما توشیرو میفونه، مطمئناً در میان آنها، یکی از برجسته‌ترین‌ها است و در این فیلم حماسی، گاهی طاقت فرسا که در نهایت اکشن نیز می‌شود، می‌درخشد.

Hell in the Pacific

بهترین فیلم های توشیرو میفونه

بهترین فیلم های توشیرو میفونه

تعداد فیلم‌های خوب زیادی درباره جنگ جهانی دوم ساخته شده‌اند؛ اما تعداد کمی از آنها به اندازه فیلم Hell in the Pacific جاه‌طلب هستند. این یک فیلم ساده و مینیمالیست است که دو بازیگر معروف به اسم‌های لی ماروین در نقش یک سرباز آمریکایی و توشیرو میفونه نقش یک سرباز ژاپنی دارد.

هر دو بازیگر در این فیلم، در جزیره گیر افتاده‌اند و قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر نیستند. این تقریباً تمام چیزی است که از نظر مقدماتی، حداقل در ابتدا فیلم وجود دارد. دیالوگ‌های بسیار کمی در فیلم رد و بدل می‌شود و دو بازیگر اصلی که هر کدام عناصر فیزیکی بسیار زیادی را نشان می‌دهند، بیشتر به رئالیسم شدید و گاهی دلخراش شدن فیلم کمک می‌کنند. از جنگ، آتش‌بس‌های تنش‌آمیز، تا درک اینکه ممکن است برای فرار از جزیره به اعتماد نیاز باشید، موضوع این فیلم را جذاب جلوه می‌دهد.

Throne of Blood

بهترین فیلم های توشیرو میفونه

برترین فیلم ها به بازیگری Toshiro Mifune

آکیرا کوروساوا در طول زندگی حرفه‌ای خود، چندین اقتباس از شکسپیر ساخت؛ اما Throne of Blood همان چیزی است که به متن اصلی کتاب نزدیک‌تر است. داستانی که او اقتباس کرده، تراژدی نمادین مکبث است که حول محور یک مرد می‌چرخد که از طریق یک پیشگویی، به قدرتی بزرگ دست می‌یابد.

میفونه، نقش اصلی شخصیت عنوان نمایشنامه اصلی را بازی می‌کند. او یک جنگجوی سامورایی است که هر چه اعمال وحشتناک‌تری مرتکب شود، به طور فزاینده‌ای بر پارانویا و توهم غلبه می‌کند. این یکی از بهترین و برجسته‌ترین بازی‌های اوست و می‌توان از فیلم به عنوان بهترین اقتباس از شکسپیر یاد کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های ترسناک اقتباسی از فیلم سینمایی

بهترین فیلم های اقتباسی

Tora-san Goes North

بهترین فیلم های توشیرو میفونه

بهترین فیلم های توشیرو میفونه

تعداد خیره‌کننده‌ای (50 عدد) فیلم تحت عنوان Tora-san ساخته شده‌اند که اکثر آن‌ها بین سال‌های 1969 و 1995 به امران رسیده‌اند و آخرین آن که به عنوان پایان سریال نامیده می‌شود، در سال 2019 اکران شد. این مجموعه یک فرد مجرد به نام تورا را دنبال می‌کند. در بیشتر فیلم‌های این مجموعه، او عاشق یک نفر جدید می‌شود و پایان فیلم، به او نمی‌رسد.

توشیرو میفونه، تنها در یکی از فیلم‌های این فرانچایز ظاهر شد که بدون شک یکی از بهترین‌ آنها و در عین حال یکی از آخرین بازی‌های واقعاً عالی این بازیگر افسانه‌ای است. میفونه نقش دامپزشکی را بازی می‌کند که در طول سفرهای تورا، با او همراه می‌شود و وقتی تورا عاشق دختر دامپزشک می‌شود، او اوضاع را پیچیده می‌بیند.

Red Beard

بهترین فیلم های توشیرو میفونه

بهترین فیلم های توشیرو میفونه

آخرین همکاری آکیرا کوروساوا و توشیرو میفونه، فیلم Red Beard بود. یک درام سه ساعته، درباره یک دکتر ماهر، اما سختگیر که یک دانشجوی پزشکی جوان را زیر پر و بال خود می‌گیرد. فیلمشاید در ابتدا خسته‌کننده به‌نظر برسد؛ اما سکانس‌های فوق‌العاده‌ای در سرتاسر آن وجود دارد که به تماشاگران صبور پاداش می‌دهد.

با این حال، فیلم Red Beard موفق می‌شود توشیرو میفونه را در بهترین حالت خود به نمایش بگذارد. میفونه بدون شک در این فیلم یکی از شدیدترین، پیچیده‌ترین و جذاب‌ترین بازی‌های دوران حرفه‌ای خودش را ارائه می‌دهد.

The Sword of Doom

بهترین فیلم های توشیرو میفونه

بهترین فیلم های توشیرو میفونه

The Sword of Doom یا همان شمشیر عذاب، عنوان یک فیلم بیمارگونه است که یکی از تاریک‌ترین فیلم‌های سامورایی‌محور تمام دوران را نشان می‌دهد. داستان فیلم، شمشیرزنی به نام ریونوسوکه را دنبال می‌کند که به یک ماشین کشتار خونسرد، به ظاهر شکست ناپذیر و عصبانی تبدیل شده است. او به تدریج با اعمالش دیوانه می‌شود و جلوی کسانی که سعی می‌کنند جلوی او را بگیرند می‌ایستد.

Tatsuya Nakadai بزرگ در این فیلم در نقش اصلی ظاهر می‌شود و فیلم را به یکی از آثاری تبدیل می‌کند که میفونه در آن حضور داشته است. میفونه کمی کمتر در این فیلم هنرنمایی می‌کند. او نقش یک شمشیرزن رقیب را بازی می‌کند که در یک نقطه از فیلم نشان می‌دهد که حریف ارزشمندی برای ریونوسکه است. دیدن تقابل این دو بازیگر روی پرده سینما همیشه عالی است و به این واقعیت که The Sword of Doom نیز به طور کلی یک فیلم عالی است نیز کمک می‌کند.

Yojimbo

بهترین فیلم های توشیرو میفونه

بهترین فیلم های توشیرو میفونه

Yojimbo فیلم دیگری است که هم توشیرو میفونه و هم تاتسویا ناکادای را به نمایش می‌گذارد. در این فیلم، میفونه قطعا حرف اول را می‌زند. Yojimbo یک فیلم کلاسیک از آکیرا کوروساوا است که داستان یک سرگردان تنها را روایت می‌کند که به یک شهر کوچک می‌رسد و می‌بیند که درگیر جنگ گروهی است. در تمام مدت فیلم، میفونه به عنوان آخرین مرد ایستاده در وسط فیلم باقی می‌ماند.

کسانی که بیشتر با فیلم‌های وسترن ایتالیایی آشنا هستند، ممکن است فکر کنند که این مقدمه آشنا به نظر می‌رسد و دلیل آن این است که سرجیو لئونه آن را برای فیلم محبوبش، یک مشت دلار در سال 1964 بازسازی کرد.

High and Low

بهترین فیلم های توشیرو میفونه

بهترین فیلم های توشیرو میفونه

High and Low نشان می‌دهد که آکیرا کوروساوا می‌تواند یک فیلم جنایی عالی نیز بسازد. توشیرو میفونه نقش یک مدیر ثروتمند را بازی می‌کند که پس از ربوده شدن پسرش و گرفتن باج، درگیر یک نقشه اخاذی می‌شود.

این فیلم، یک عملیات پیچیده پلیسی را برای یافتن آدم ربا قبل از پرداخت باج آغاز می‌کند و با درام و تعلیق زیادی که از این فرضیه ماهرانه به دست می‌آید، خود را برجسته می‌کند. این فیلم، یک اثر عالی از ابتدا تا انتهای داستان است و مطمئناً برای کوروساوا و میفونه نقطه‌ی اوج به نظر می‌رسد.

Seven Samurai

بهترین فیلم های توشیرو میفونه

بهترین فیلم های توشیرو میفونه

Seven Samurai که در ایران به عنوان هفت سامورایی شناخته می‌شود بهترین و شناخته‌ترین فیلم میفونه در جهان است که آکیرا کوروساوا آن را کارگردانی کرد. این یک فیلم کلاسیک در ژانر اکشن است و دلیلی وجود دارد که یکی از پربیننده‌ترین فیلم‌های جهان است. میفونه همچنین در اینجا به عنوان به یاد ماندنی‌ترین شخصیت برجسته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های توشیرو میفونه سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

منبع مقاله: Collider

پرسش های متداول

توشیرو میفونه چند همکاری با آکریا کوروساوا دارد؟

این کارگردان و بازیگران که ترکیب طلایی دو دهه از سینمای ژاپن هستند، 6 همکاری با همدیگر دارند.

توشیرو میفونه، در چه دهه‌ای به اوج خودش رسید؟

او در دهه 50 و 60 میلادی با بازی در فیلم‌های محبوب ژاپنی، خودش را در سینمای ژاپن به یک افسانه تبدیل کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو