دلیل ممنوعیت ورود آیفون 14 و 15 خروج ارز زیاد از کشور عنوان شد

منبع: تکراتو

3

1402/6/28

16:59


برخی شایعات به امکان اتصال گوشی‌های آیفون جدید به اینترنت ماهواره‌ای به‌عنوان دلیل ممنوعیت ورود آیفون 14 و 15 تاکید می‌کنند، اما مسئولان نظری دیگر هم دارند.

دلیل ممنوعیت ورود آیفون 14 و 15 خروج ارز زیاد از کشور عنوان شد

برخی شایعات به امکان اتصال گوشی‌های آیفون جدید به اینترنت ماهواره‌ای به‌عنوان دلیل ممنوعیت ورود آیفون 14 و 15 تاکید می‌کنند، اما مسئولان نظری دیگر هم دارند.

به نظر تا اطلاع ثانوی دیگر شاهد رجیستری گوشی‌های آیفون 14 به بعد در ایران نخواهیم بود. در همین راستاً «مهدی عبقری»، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل طی جدیدترین اظهارات خود دلیل ممنوعیت ورود آیفون 14 و 15 را ارزبری زیاد آن‌ها قلمداد کرد.

به‌هرحال با توجه به اینکه هنوز هم دلیل اصلی چنین تصمیمی اعلام نشده، حدس و گمان‌های دیگری همچون چالش اینترنت ماهواره‌ای هم به‌عنوان علت ممنوعیت به گوش می‌رسد. موضوعی که چنانچه صحت آن تایید شود، این اتفاق احتمالا به‌زودی برای تمام موبایل‌ها در سایر برندها نیز رقم خواهد خورد و مشخص نیست که سرنوشت کاربران و بازار موبایل چه می‌شود.

در همین راستا حتی عبقری هفته پیش ضمن اشاره به تداوم واردات تجاری و مسافری آیفون‌های 13 و ماقبل بیان داشت: «واردات این دسته نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چشم گیری داشته و واردات تجاری از طریق رویه واردات از محل صادرات خود، عمدتاً توسط افرادی که در حوزه صادرات فعالیت دارند انجام می‌شود.»

بیشتر بخوانید: بررسی آیفون 15 ؛ نگاه نزدیک به قابلیت‌ها و مشخصات

اعلام دلیل ممنوعیت ورود آیفون 14 و 15

دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه طی گفتگویی به تشریح آخرین وضعیت ممنوعیت واردات گوشی‌های جدید آیفون پرداخت. وی با اشاره به برگزاری چندین جلسه مشترک و ارائه راهکارهایی اعم از افزایش تعرفه واردات آیفون به مسئولان مختلف، عنوان داشت: «در ماه‌های اخیر انتشار اخبار ضد و نقیض در این رابطه باعث تهییج بازار شده بود. اما در نهایت پاسخ کلی که به انجمن واردکنندگان موبایل داده شد این بود که ارزبری آیفون 14 و 15 زیاد بوده است.»

دلیل ممنوعیت ورود آیفون 14 و 15

عبقری در پاسخ به این پرسش که چه تفاوتی میان ارزبری آیفون 13 با مدل‌های بعدی آن دیده می‌شود، افزود: «اکثر کسانی که به دنبال خرید آیفون 12 و 13 بودند، محصول مورد نیاز خود را تهیه کرده‌اند و تقاضای آن‌ها کمتر از مدل‌های جدید آیفون است.»

بنابر اعلام دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه، استدلال دیگری که از طرف مسئولان در خصوص ممنوعیت واردات اعلام می‌شود، اعمال تحریم‌ها و عمل متقابل نسبت به آن بوده است. وی در این رابطه خاطرنشان کرد: «در اصل تمام این اظهارات حاصل شنیده‌های ما از مسئولان است.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص دلیل ممنوعیت ورود آیفون 14 و 15 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: دیجیاتو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو